Hallo allemaal, heeft er iemand goeie tips voor me? Volgende week komt een collega van mn man met zn vrouw en 2 dochters van 1,5 en 4 bij ons eten. iemand een idee, wat te maken?
Met kinderen vind ik wraps altijd wel handig. Kunnen ze zelf sla, mais, tomaat, kip, kaas etc. opleggen, oprollen en eten. Niet te ingewikkeld qua smaak en ook leuk om te doen. Voor de volwassenen maak je twee lekkere vullingen, een met kip en een met gehakt. Tortillachips erbij met een lekkere salsa en aanvallen maar. Of krielaardappelen halveren, beetgaar koken. Op ovenrek leggen, bestrijken met lekkere olie, zeezout, verse rozemarijn en nog even goed grillen. Haricoverts met spekjes maken en ik doe er vaak stoofvlees bij. Als toetje warme chocoladetaartjes. Die kan je goed van tevoren voorbereiden en voor het serveren nog eventjes in de oven. Oja, als voorafje vind ik uiensoep altijd erg makkelijk om te maken. Stokbroodjes met kaas even onder gril en smullen maar.
goed idee van die wraps, dat valt te overwegen idd. Mijn man is de kok hier in huis, maar voor dit soort gelegenheden wil ik zelf ook wat er van proberen te maken. dacht zelf aan kleine hapjes, is wel veel werk,maar hebde tijd ervoor. en dan een groentetaart voor de kinderen oid.. dus nogmeer tips voor hapjes?
ik heb laatste keer als voorgerechtje: beenham op een bedje van rucola met eigen gemaakte mosterdsaus en pijnboompitten gemaakt als hoofd: krielaardappels uit de oven met zeezout en rozemarijn, sperziebonen/haricots verts met spek erom, sla, zelf gemaakte kip cordon bleus en daarbij sausjes, augurkjes en olijfjes op tafel als na: warme appeltaart met een bolletje ijs en slagroom
Ik zou het niet te sjiek doen hoor, het klinkt niet alsof het gaat om een deftig etentje. Zou denk ik gewoon een bak lasagne maken of een lekkere pasta met een salade. En erbij stokbroodje tapenade en kruidenboter. Wel natuurlijk even je best doen om een goeie pasta en salade op tafel te zetten