Iemand ervaring met een assertiviteits cursus?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnestraal89, 9 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestraal89

Zonnestraal89 Actief lid

25 mei 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil graag een assertiviteits-cursus volgen.

Ik wil wat meer voor mezelf kunnen opkomen.
    Vaak ben ik nog wel eens ja en amen en dat wil ik niet meer.
    Ik wil voor mezelf kunnen opkomen en mijn standpunten duidelijk maken.
    Ook in de liefde vind ik dat ik wat assertiever mag worden.

Iemand een idee of zo'n cursus echt helpt?
    Word dit vergoed uit de verzekering?

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

ja hoor dat helpt prima....

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn vriend heeft het gedaan, al weer een aantal jaren terug en het heeft hem enorm geholpen.

Geen idee of het vergoed wordt eigenlijk, kan me niet herinneren hoe dat ging destijds. Volgens mij woonden we toen ook nog niet samen.

4. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ja als je een goede cursus hebt helpt het. Ik heb meer dan eens zo'n cursus gehad, maar meestal was het twee of drie dagen kort achter elkaar en had ik gewoon te weinig mogelijkheid gezien het in de praktijk te oefenen en op de volgende cursus dag er op terug te komen.
    3 jaar geleden heb ik er een via schouten en nelissen gedaan, dat waren 3 keer 2 dagen en een terugkomdag. Dat was voor mij echt perfect. Ook een hele goede begeleidster, dat scheelt ook veel. De cursus was zo prettig dat ik overweeg om nog een keer te gaan, voor dat laatste zetje wat ik soms nodig heb.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Een goede cursus helpt echt ja! Ik heb er ook een aantal gedaan en heb er maar van eentje echt wat opgestoken.

Of het vergoed wordt door de verzekering; ik denk het niet, maar dat zul je zelf even met je verzekeraar moeten overleggen. Ik was er toen niet voor verzekerd. Nu heb ik een aanvullende verzekering en weet ik het eigenlijk nog steeds niet - al dekt het aardig wat, haha.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik zou, los of het vergoed wordt, inderdaad een cursus bij schouten en nelissendoen. Die zijn echt geweldig goed, en vaakook met een terigkomdag erbij. Ik doe bijna alles bij s+n.

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nou, als ik jouw berichtjes zo af en toe lees denk ik: dat heeft zeker geholpen ;)
    Goed bedoeld hoor, vind jou altijd zo lekker adrem :D

8. Imensa

Imensa Niet meer actief

Mijn vader heeft er eentje gevolgt. Maar word dood moe van hem nu.

Hij heeft ook nog een andere gevolgt.. en hoor nu heel de dag door ik signaleer dat jij blablablabla... pffff erg vermoeiend.

9. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik heb er twee gedaan en ze hebben echt geholpen, ze waren allebei wat anders en van elke cursus heb ik weer wat geleerd :)

Deel Deze Pagina