Hallo dames, Even alle gekheid op een stokkie, kun je je pasgeboren baby wegen op een keukenweegschaal Groet
Ik weet niet tot hoeveel kilo jouw keukenweegschaap gaat? En hoe wil je de baby erop leggen, lijkt mij veel te klein oppervlakte.
Haha nee, ik denk ook niet dat het gaat. Met onze weegschaal iig niet. Maar de kraamhulp neemt een weegschaal mee, zodat je je baby daarmee de eerste week kunt wegen en daarna kan je gewoon naar het cb gaan om te wegen.
Nee joh, je krijgt een kindje niet in dat schaaltje gepropt! De kraamhulp heeft haar eigen weegschaal, dus die weegt je kindje elke dag. De wijkverpleegkundige van het CB komt vaak ook in je kraamtijd langs en die heeft ook een weegschaal en je kunt later zelf naar het CB gaan om te laten wegen. En anders kun je ook altijd nog eerst jezelf wegen op een gewone persoonsweegschaal, dan met je kindje erbij, en dan berekenen hoe zwaar je kindje is. Maar dan moet je wel een hele nauwkeurige digitale weegschaal hebben.
De mijne gaat tot 5 kilo.. sowieso past het kindje niet op de keukenweegschaal, maar je kunt iets creatiefs daarvoor bedenken?
mijn keukenweegschaal gaat ook tot 5 kg (digitaal) nu ik erover nadenk, kan, waarom niet. trouwens je hoeft je baby niet in de orginele schaal te proppen je kan de schaal door iets anders vervangen (zo,n teiltje of zo ) en dan resetten op 0 kg ,baby erop en WEGEN MAAR
Tja, mijn zoontje woog 4960 gram bij de geboorte.. Dus dan heb je er niet zoveel aan. Maar waarom wil je dat dan? De kraamverzorgster neemt er een mee en je kunt ze volgens mij ook wel huren bij de thuiszorg, dat is echt niet zo duur.
Mijn man heeft het twee weken geleden ook geprobeert dus zo raar is die vraag niet! Maar ik moet zeggen, hadden we op die weegschaal moeten vertrouwen zou onze zoon afgevallen zijn ipv bijgekomen wat gelukkig niet het geval was! Ik vind het dus geen aanrader!
Ik vind een teiltje op de keukenweegschaal ook een beetje gevaarlijk, aangezien dat er allemaal los op staat en je kindje beweegt...
bij ons had de kraamhulp ook geen weegschaal bij, wij hebben er een gehuurd. maar een week hoeven te betalen en 3 weken gehad omdat hij op vakantie ging. huren was bijna net zo duur als er zelf een kopen (als je hem langer wilt gebruiken) wij hebben er zelf een gekocht omdat ik bv gaf en het bureau bij ons in het dorp aan het verbouwen was en ik geen auto mocht rijden ivm keizersnee. we gebruiken hem nu nog steeds. deze kan tot 20 kg