Keuringsdienst van waarde: Flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Afua32, 26 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Het is hier al even geleden. Maar ik vond wel dat nutrition veel beter oploste in water dan huismerken
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Hier een kind op frisolac en daar zit tussen 1,2 en 3 zeer zeker wel een verschil. Ook een duidelijk verschil tussen nutrilon, allerhanden huismerken en hero. Die etiketten hebben we namelijk naast elkaar gehad.

    Frisolac is beduidend lager in zn lactose per 100ml aangemaakte voeding vergeleken met de andere voedingen. Vooral nr 1. Bij nr 2 en 3 hoogde dat langzaam op.

    Dat was vermoedelijk ook de reden dat we van 18-21 uur gegil van de pijn naar half uurtje gemopper gingen, hij is veel lichter te verteren. Ons neefje, geen lactose probleemgeval, had ook veel krampen op Nutrilon en ging ook over naar Frisolac, veel blijer. Overigens is het GEEN dieetvoeding.

    Ze geven aan dat ze melk van holstein koeien gebruiken voor de babymelk, het verhaal gaat, maar ik ben geen biochemicus, dat de opbouw van de lactosemolecuul van een oerraskoe anders is dan die van een moderner ras. Die van een oerras schijnt makkelijker af te breken.

    Dus ja, het merendeel zit geen verschil tussen of nauwelijks noemenswaardig, maar er zijn wél verschillen te vinden. Frisolac tref je overigens niet in de supermarkt of drogisterij.

    Die moet tegenwoordig besteld worden via leef.nl en levert dan uit aan je apotheek. Dit om de export naar t buitenland tegen te gaan.
     
  3. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja dat kan heel goed. Hulpstoffen kunnen wel verschillen. En ik vond de verpakking toentertijd wel handig (al heb ik bij de tweede gewoon zo’n blik gekocht en daar de melk in gedaan)
     
  4. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Goh dit is iets wat wij als pedagogisch medewerkers al jaren riepen als ouders persé willen dat we 3, 4 of zelfs 5 geven. Er zit geen verschil in, vol met suikers en kan de grondslag zijn voor obesitas. Alles gewoon puur marketing. Ik adviseer ouders al heel lang om sowieso na 2 te stoppen met opvolgmelk aangezien kinderen dan alle voedingsstoffen uit “normale” voeding kunnen halen (mits het kindje gezond is etc etc etc)

    Ik heb het gisteren ook gekeken en ben blij dat het wat serieuzer genomen word nu want het kan echt een probleem worden
     
    Mapje en Zoe123 vinden dit leuk.
  5. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Ik ken echt werkelijk niemand die dat zou doen...
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.164
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, ik heb het ook wel vergeleken met elkaar hoor. Vroeg me af of dat prijsverschil daarin zat. Dus ik vind het niet gek.
     
    Vero0504 en joepy vinden dit leuk.
  7. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Bij mij hebben ze best lang kv gekregen, ze zijn te klein en te dun. Ik gaf dat juist voor het slapen gaan als calorieën bom. Plus ik ben compleet anti koemelk.
     
  8. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Hoe zit dat dan met het gezegde wat ik veel las toen onze dochter net geboren was. "Food under 1 is just for fun." Dat ging voornamelijk over borstvoeding dan maar was volgens sommige ook te zeggen over fles.
     
  9. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Ik heb trouwens begrepen dat het enige verschil tussen de nummers 1,2,3 en merken etc is dat de hoeveelheden ijzer, suiker, koolhydraten en andere vitamines soms net met minuscule beetjes verschillen maar meer ook niet.
     
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.164
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Er zitten in kunstvoeding ook koemelkeiwitten. :p
     
  11. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.898
    5.585
    113
    Vrouw
  12. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.912
    1.189
    113
    Nederland
    Ik dacht ook dat dit algemeen bekend was. Mijn beide kinderen hebben nooit nr 2 gehad.
     
  13. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Hoezo niet? Je ziet de A merken staan en de B merken, je ziet een prijs verschil en wilt eigenlijk voor het goedkoopste gaan als de ingrediënten het zelfde zijn. ( mede wil je dat het het zelfde is juist omdat nutrilon altijd aanbevolen word op tv en zogenaamd het beste lijkt) dan kijk je toch op de ingrediënten lijst om te zien of het hele verhaaltje wel klopt?

    Wij hier thuis in ieder geval wel. Totdat beide kinderen kma bleken te hebben. Toen konden we de eerste maand 80 euro per week betalen aan voeding. :roflmao:
     
  14. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.164
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik idd wel hoor!
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  15. Maan92

    Maan92 Actief lid

    8 dec 2016
    192
    95
    28
    Volgens mij verandert borstvoeding wel na 6 maanden. Een vriendin vroeg een tijdje geleden of ik melk wilde doneren omdat haar borstvoeding nog niet op gang was. Maar volgens haar verloskundige kon dit niet omdat mijn baby ouders was dan 6 maanden.
     
  16. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ja zo krijgen ze nog iets binnen....ik zat te typen en de Voice te kijken....was weer afgeleid :roflmao:

    Niet doorvertellen dat ik dat kijk hè...ik vind dat echt leuk tot grote gruwel van mijn vrienden :roflmao::|
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Ik wist wel dat er qua merk niet veel verschil in zat, omdat ze aan bepaalde eisen moeten voldoen.
    Daarom heb ik gewoon huismerk kunstvoeding van de kruidvat. Nutrilon vind ik te duur en het betekent dus niet dat het beter is ofzo...
    Bij mijn zoontje wel opvolgmelk 2 gebruikt, tot hij een jaar was, toen langzaam overgegaan op gewone melk.
     
  18. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.064
    10.335
    113
    Ik denk dat veel jonge ouders heel gevoelig zijn voor het: je wilt toch het beste voor je kind-verhaal. En daar is Nutrilon veel beter in dan Kruidvat. Reclame voor nr1 melk is verboden, maar de filmpjes voor opvolgmelk drukken genoeg knopjes bij veel ouders om effect te hebben op hun keuzes bij de nr1 versies. Mensen roepen wel dat ze ongevoelig zijn voor reclame, maar als dat echt zo was, zou het niet bestaan. Juist voor kinderen willen veel ouders niet voor het goedkoopste gaan en dat weten bedrijven dondersgoed.
     
    citroenrasp, Mapje en Zoe123 vinden dit leuk.
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Nutrilon was t eerste pak wat mn moeder te pakken kreeg toen BV ineens stel op sprong afviel (krampaanvallen, lichte tepel en meerdere keren aanhappen door die krampen van dr...nope nope nope afkolven en KLAAR) en allerijl naar de winkel werd gestuurd. T gene wat als eerste standaard flesvoeding triggerde kwam mee naar huis. (zij pakt een merk wat ze kent wat al lang meegaat en frisolac stond er niet) Mja ook daar kon ze niet tegen. :roflmao:

    Hier wel tot en met 3 gegaan omdat ze gewoon melk nog niet weg kreeg, friso 3 wel. Pas vanaf 14 maanden lukte ook reguliere melk, van 1 merk, 1 portie...Voor de rest yoghurt om aan te vullen. Nog steeds ontwijkend gedrag vanaf een bepaalde hoeveelheid overigens.
     
  20. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.727
    216
    63
    Dat is echt onzin hoor, natuurlijk veranderd de borstvoeding wel wat maar niet zodanig dat deze ongeschikt wordt voor een pasgeborene.
    Ik heb melk van mijn 1 jarige gedoneerd aan mijn pasgeboren neefje, en later nog een keer melk van een 8 maanden oud kindje aan een baby in de kraamweek (moeder had wat problemen met het op gang krijgen van de borstvoeding).
     
    SAARC, Maan92, femkes en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina