Keuringsdienst van waarde: Flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Afua32, 26 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.684
    9.643
    113
    Jongste heeft als ik er niet was redelijk wat poedermelk gehad, ik kreeg het niet bij gekolfd icm werk. Dat waren gewoon wisselende huismerken. Die kwamen vaak zelfs uit dezelfde fabriek. Hij klaagde niet.
    Na het eerste jaar hebben mijn kinderen geen flesjes meer gehad, en geen peutermelk, gewoon melk uit het pak. En moedermelk recht uit de bron.
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.422
    5.510
    113
    Vrouw
    Moedermelk verandert mee naar de behoeftes van de baby, maar wat ik bedoelde is dat er niet met 6 maanden opeens een knop omgaat.
     
    Maan92 vindt dit leuk.
  3. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Het is ook gewoon merkbeleving he. Als nieuwe ouder heb je geen idee en je wil het beste voor je kind. Nutrilon is duur en zie je vaak: die neem ik. Pampers: duur en zie ik vaak, neem ik! Het schijnt bijv bij pampers zo te zijn dat veel nieuwe ouders maat 0/1/2 nemen maar zodra ze meerdere kinderen hebben bij kind nummer 2 of 3 al vanaf de directe geboorte lekker voor huismerk gaan (mits die ook prettig is dan hè, bij luiers heb je natuurlijk wel verschil in wat goed zit bij je kinderen maar ik bedoel meer dat vaak de eerste keuze van nieuwe ouders het bewust is)

    Mijn man trapte hier bij de eerste al niet zo in als de verkoopster stond te vertellen dat je natuurlijk het beste wilde voor je kindje en echt dit dit dit EN dit nodig had. Ik was daar best gevoelig voor. Maar bij de tweede al helemaal niet meer :roflmao:
     
  4. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113

    Uhm...waar denk je dat kunstvoeding van gemaakt wordt....?
     
    Jackie87 en citroenrasp vinden dit leuk.
  5. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Lees mijn 2e stuk tekst.
     
  6. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.242
    18.996
    113
    Wat raar zeg, bij A werd het gewoon vergoed.

    Hier hebben ze trouwens alleen 1 merk kunstvoeding (Aptamil) en die is 3x zo duur als Nutrilon uit NL, bovendien alleen verkrijgbaar bij de apotheek.
     
  7. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Totdat de provocatie test is geweest word het in Nederland niet vergoed. Sterker nog, door covid kon niet direct de provocatie test gedaan worden en heb ik in die periode 500 euro aan voeding moeten betalen en ik krijg het niet eens terug van de verzekering. :rolleyes:
     
  8. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Dat meen je, wat erg zeg :eek:
     
  9. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.242
    18.996
    113
    Misschien is dat dan ondertussen wel veranderd (is alweer 8 jaar geleden), maar wij kregen alles vergoed, ook alles van voor de test. Dat is dan behoorlijk prijzig!
     
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.966
    8.771
    113
    Wij vonden dat een half jaar wel heel vroeg was voor gewone melk. Ik dacht dat daar tenminste nog meer in zat dan bij gewone melk.

    Nou ja hij groeit boven het gemiddelde lijntje dus hij is er niks minder om gaan groeien haha
     
  11. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.422
    5.510
    113
    Vrouw
    Klopt maar het hele ding waar het over gaat, is dat je dus helemaal geen nr 2 hoeft te gebruiken, als je dat niet wil. :thumup:
     
    owly vindt dit leuk.
  12. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Dat alle melk ongeveer hetzelfde is klopt wel denk ik, maar volledig kunnen zeggen dat nutrilon exact hetzelfde is als Kruidvat gaat mij te ver. In de basis ja, maar volledig niet. Dat er geen verschil is tussen nr 1 en 2 wist ik niet, maar maakt dit nou zoveel uit? Qua prijs en inhoud is er ook geen verschil.

    Ik heb met beide kinderen gemerkt dat een ander merk echt een behoorlijk verschil kan maken. De eerste hield niets binnen, waren echt stralen aan melkkots na elke fles. Alles geprobeerd en gedaan, niets hielp. Tot we overstapten op Nestlé melk. De jongste hield alleen nutrilon HA binnen. Na een tijdje de reguliere variant. Op Kruidvat en Etos merk deden ze het beide echt super slecht terwijl destijds ook al geroepen werd dat het exact hetzelfde was.
     
  13. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Het nutrilon en Kruidvat komt gewoon uit dezelfde fabriek.
     
  14. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Dit was inderdaad al bekend. Waar blijft de 65+ melk?
     
  15. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.329
    2.040
    113
    Wij kregen ook alles vergoed 5 jaar geleden. Ook voor de provocatietest. De CB arts vulde gewoon wat formulieren in en hebben zelf eigenlijk niks meer hoeven doen behalve het spul bij de apotheek bestellen :)
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  16. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Ik las een tijdje geleden dat de samenstelling van moedermelk anders is als je een jongen of een meisje hebt. Ik verwachtte toen wel eigenlijk dat blauwe en roze potten flesvoeding in de winkel zouden verschijnen... gemiste kans voor kunstvoedingfabrikanten? :D
     
    Maan92, Zoe123, femkes en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.242
    18.996
    113
    Hier ging dat precies zo. Kregen het zelfs thuisbezorgd, omdat het helemaal uit Rotterdam moest komen (dat was 1,5 uur rijden).
     
    Taiga vindt dit leuk.
  18. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.485
    24.350
    113
    Nou ik niet hoor. De enige pampers die hier ooit in huis waren, hadden we gratis gekregen.
    Mijn redenatie was altijd: het is om poep en plas om op te vangen en daarna gooi je het weg, dan ga ik toch niet de hoofprijs betalen :roflmao:
     
    Mapje vindt dit leuk.
  19. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    De hulpstoffen kunnen anders zijn.
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  20. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Nee dat klopt maar door 1, 2, 3 etc aan te bieden houden fabrikanten van opvolgmelk je langer te klant. Is allemaal puur marketing en ik kan je zeggen als pedagogisch medewerker dat het werkt. Ouders zijn er van overtuigd dat als je niet overstapt op 2 of 3 je je kind bijna mishandeld. Vooral na 2 is opvolg melk grote onzin en leer je je kind aan om alleen zoete dranken te nuttigen.

    wij hebben regelmatig kinderen gehad die met 3 jaar nog een fles kregen... met alle gevolgen van dien (overgewicht, slecht gebit, slecht mond motoriek, taalachterstand etc etc etc)
     
    femkes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina