Hoeveel betalen jullie een oppas per avond?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door debq, 24 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik ben er over aan het denken om een meisje te vagen af en toe een avond op te passen. Het is een nichtje van goede vrienden an ons, ze gaat ook wel eens met die vrienden en ons mee ergens naartoe. Dat meisje is net 13 jaar geworden.
    Maar wat ik me afvraag, wat geven jullie een oppas? En geven jullie een vast bedrag, of een bedrag per uur? En maken jullie nog verschil wanneer je kind(eren) in bed liggen, of niet?

2. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Onze oppas vraagt 3 euro per uur.
    Meisje van 18, stagiaire op het kdv van dochter dus al bekend en ervaring.
    Maak geen verschil in wat ze moet doen.

3. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Vroeger deed ik ook oppaswerkt rond die leeftijd en toen kreeg ik €10 per avond.
    Vond ik toen al heel veel!

€3,-. Per uur voor een 18 jarige is wel weinig of niet?

4. Porsche

Porsche Niet meer actief

€15....

5. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    15 voor een hele avond vind ik netjes

6. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Oei dn ben ik als oppas wel erg verwend!!
    Vaak wel 40-50 euro voor een avond!!
    Maarrr, zijn wel 4 kinders die nog niet op bed liggen, 2 nog in de luiers, en soms kook ik ook nog. Dus dat scheelt wel vind ik! Ik krijg gemiddeld uitgerekend rond de 8 euro per uur.

7. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    Ben ik nou de enigste die dit een te grote verantwoordelijkheid vind voor een kind van 13??

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dit met als toevoeging:

Alleen als er internet is... Zonder internet zouden mijn prijzen met 20 euro per uur omhoog gaan wegens extreme ultieme verveling :cool: Oh en een zak chips en cola :p Never mind, dan doe ik het voor vijf of tien euro ook wel.

9. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Uiteraard met chips en cola!

(Welkom terug effe lekker off topic gezegd!)

10. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik kan me je reactie wel voorstellen, als ik haar niet zou kennen zou ik het ook niks vinden. Maar ik denk dat het wel mee valt. Vooral de eerste keren wil ik dat Quincy al in bed ligt. Het gaat er dus gewoon om dat er iemand in huis is, de babyfoon bij de buren afgeven vind ik niet prettig. Dat meisje kan als er iets is natuurlijk wel altijd naar de buren lopen, daar hebben we goed contact mee.

11. knap

knap Niet meer actief

Heb zelf een kind van bijna dertien mooi niet dat hij zou mogen op Pasen. Te veel verantwoordelijkheid voor een dertien jarige. Weet fa offtopic. Maar wilde wel mijn mening geven. Van af 16 jaar vind ik nog jong maar daar zou voor mij de grens liggen. 15 tot20 euro is leuk voor een avondje.

12. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    onze oppas krijgt 4 euro per uur. en ik zorg dat er drinken en lekkers is maar meestal neemt ze dat zelf mee.

13 jaar vind ik niet heel jong. ik paste zelf ook op, op die leeftijd. voor zon meisje wat alleen aanwezig hoeft te zijn is 3 euro per uur een mooi bedrag vind ik.

13. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    3 euro voor een 13-jarige klinkt wel als een goed bedrag. Minimum loon in bijv. de detailhandel is voor 15-jarigen nog lager.

14. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou een 13 jarige 15,- a 20,- per avond geven. Ik betaal mijn oppas 5,- per uur maar zij is 20.

15. p1982

p1982 Niet meer actief

18 jarige stagiaire van kdv en 5 euro per uur

16. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Hier vijf euro voor een avond. Kids liggen op bed. Ze kan tv kijken en mag alles snoepen wat ze wenst. 13 is nog erg jong en hier zijn dat normale bedragen.
    Overdag komt ze ook wel eens. Wij hebben 3 kids. We blijven dan een paar uurtjes weg en ze krijgt dan tien euro.
    Voor een kort bezoekje s avonds aan verloskundige, schoolgesprek oid krijgt ze 2,50 omdat we dan zo weer terug zijn.

17. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik ben trouwens blij dat onze avondjes uit niet zo duur zijn wat betreft oppas. Tjonge! Hier wordt oppassen trouwens als vooral leuk gezien. Ze staan er om te springen. De bedragen die hier genoemd worden zijn hier echt niet gangbaar...misschien regionale verschillen. Woon in het noorden

18. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Denk dat het ook wel aan het soort meisje ligt van 13 jaar.
    Die van ons komt ook echt veel ouder over. Krijgt trouwens ook 3 euro per uur.

19. Laust

Laust Niet meer actief

Hier ook een meisje van 18 met ervaring. Ze vraagt maar €3,- per uur maar ik geef haar aan het eind van de avond altijd wat meer. Ik vind het zo weinig...

20. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    hier het buurmeisje van 17 krijgt ook 3 euro per uur, hebben op de site van het nibud gekeken en dit is wel gemiddeld. de gastouder vraagt 4 euro per uur dus dit staat wel in verhouding.

Deel Deze Pagina