Ongeduldig worden met overtijd lopen

Discussion in 'De bevalling' started by Elleke, Feb 16, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Hoi meiden,
    Inmiddels begin ik behoorlijk ongeduldig te worden wat betreft het overtijd lopen. Onze eerste begon de bevalling s nachts met 40+4 en 40+5 is hij geboren. Tweede kwam met 38 weken, dus dan is afwachten niet aan de orde! ;) Maar nu word ik zelf ook ongeduldig, wil zo graag thuis bevallen, en het komt maar niet. Heb ook nog niks geen voorwerk, af en toe krampje, maar dat is onnoemenswaardig. Van de week dubbele oorontsteking gehad, en hoewel ik heel doof ben nog heb ik geen pijn of zo, dus hoop dat mijn lichaam daarom geen bevalling tegenstaat. Ik weet, het kan zo beginnen, maar ik voel dat ik "zenuwachtig" word en ben bang dat ik mezelf in de weg sta daardoor. Herkenbaar? Ik weet, het komt er echt bijna aan, hoe dan ook, maar wou even vragen naar luisterende oren..
    Bedankt! ;)

2. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

Sep 20, 2015
    3,983
    1,639
    113
    Hier wat oren voor je. Kan je niet helpen helaas. Mijn bevallingen kwamen met 42 weken (zelf gekomen), en twee keer met 41,5 weken (ingeleid). Heb heel wat geduld gehad dus. Ik merkte dat ik ook helemaal niet klaar was met zwanger zijn rond de 38 weken, vond het niet raar dat ik overtijd ging. Let wel, ik was er best klaar mee hoor en de bevalling mocht echt wel komen, maar het was geen verrassing zeg maar.
    Doe nog zoveel je kunt. Wij zijn met 41,2 nog naar een bos met zandverstuiving gegaan om foto’s te maken. Was prachtig en ben blij met die foto’s want ik merkte dat ik er maar weinig had bij de derde zwangerschap.

Succes!

3. sportmeisje

sportmeisje Actief lid

Sep 8, 2014
    271
    246
    43
    Vandaag 3 dagen overtijd en snap je gevoel!
    Helaas kunnen we niet meer doen dan afwachten...
    Ben je al gestript oid? Wellicht dat je dat kunt overwegen?

Ook ik heb nagenoeg geen voortekenen, dus zit eigenlijk op de bloedgolf te wachten, breken vd vliezen of ineens dikke weeën ;)

Sterkte en nog ff volhouden, kan nooit lang meer duren :)

4. MirW

MirW Fanatiek lid

Apr 20, 2017
    1,748
    555
    113
    Kun je niet met je vk overleggen of ze wil proberen je te strippen?
    Hier zeiden ze steevast dat ze dit pas deden met 41 weken omdat uit recent onderzoek was gebleken dat het voor die tijd minder effectief was...
    Toen was is met 40+1 bij de vk voor controle en gaf aan dat ik het zo zat was en zoveel bekkenpijn had en ze zegt: zal ik kijken of je te strippen bent?
    Zo gezegd, zo gedaan, strippen kon, had 1,5 cm ontsluiting, daar heeft ze 2 cm van kunnen maken en de volgende ochtend ben ik bevallen...

5. Maan1989

Maan1989 Actief lid

Apr 26, 2017
    101
    54
    28
    Female
    Hier ook nu 1 dag overtijd en ben er nu wel een beetje klaar mee. Vooral de enorme druk van het hoofdje. ik word gek van die steken onderin en door die druk ook nog gigantische last van een aambei gekregen pfff dat doet zoveel pijn. Het lijkt net of ik al bevallen ben :roflmao: heb ook geen eetlust meer en slaap ook niet meer. Ik wil heel graag thuis bevallen want de eerste bevalling was een horror bevalling in het ziekenhuis en ik wil het nu zo graag anders meemaken dus hopelijk komt ie snel.

6. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Dat van thuis bevallen heb ik ook, andere 2 keer ook thuis bevallen en vond dat zo fantastisch! Ben al geen ziekenhuismens, laat staan dat ik er zelf voor zou kiezen om er te moeten bevallen.. Maar als het moet, moet het natuurlijk, maar langzaamaan begin ik me af te vragen of ik er niet té bang voor ben en zo mn bevalling onbewust tegenhoudt.. :(

7. Smurfje1

Smurfje1 Actief lid

Mar 2, 2017
    172
    47
    28
    Ook hier inmiddels al 4 dagen overtijd en al 2 pogingen van strippen ondergaan zonder succes. Ik denk dat we er helaas niet veel aan kunnen doen dan afwachten. Bij mij staat nu de inleiding gepland op 21 februari. Ik probeer er ook kalm onder te blijven omdat ik denk dat zenuwachtig/stress de bevalling wel eens zou kunnen tegenwerken. Dit is natuurlijk mijn gedacht en geen bewezen wetenschap.
    Veel succes met het afwachten, hopelijk komt het snel op gang!!

8. Maan1989

Maan1989 Actief lid

Apr 26, 2017
    101
    54
    28
    Female
    Ja ik ben ook bang dat ik het allemaal tegen hou omdat ik bang ben voor ziekenhuizen en alles wat er mee te maken heeft pff. En vooral omdat de eerste zo is verlopen ben ik nog banger geworden.

9. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Vanmorgen wakker geworden met flinke lage rugpijn en weeën die 30 seconden kwamen, helaas.. .het stopte na 4 uur! :( Voel me echt teleurgesteld nu!

10. Maan1989

Maan1989 Actief lid

Apr 26, 2017
    101
    54
    28
    Female
    Ondertussen al bevallen? Hier nog niet pff haha

11. Smurfje1

Smurfje1 Actief lid

Mar 2, 2017
    172
    47
    28
    Hier ook nog altijd geduldig aan het wachten. Morgen weeral naar de gynaecoloog en nogmaals aan de monitor. Vandaag wel al de hele dag harde buiken, rammelende darmen en zeer pijnlijke borsten. Of het een teken is? Geen idee :p Ik troost me met de gedachten dat ik ze sowieso deze week in mijn armen zal hebben :)

12. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Word je deze week ingeleid anders? Ik mag tot 42 weken gewoon thuis bevallen, nu hoop deze week op nog een spontane bevalling!

13. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Nope! :(

14. Smurfje1

Smurfje1 Actief lid

Mar 2, 2017
    172
    47
    28
    Ze leiden me 21 februari in als ik tegen dan nog niet spontaan bevallen ben. Ik woon in België en wil in het ziekenhuis bevallen. Hier in Belgie wachten ze max 10 dagen om in te leiden ik was uitgerekend voor de 12de maar mijn gynaecoloog heeft verlof op de 22ste dus heb een dagje vroeger gevraagd ;)

15. Smurfje1

Smurfje1 Actief lid

Mar 2, 2017
    172
    47
    28
    Kop op!! Lang zal het echt niet meer duren nu. Ik hoop voor jou dat het ook snel in gang zal schieten

16. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Zijn ze weer, vanaf 23 uur gisteravond weeën van gemiddeld 40 seconden, om de 5-7 minuten, dus loop er al 5 uur mee, helaas gevoel dat ze nu weer afnemen. Zal toch niet waar zijn!:cry:

17. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    Wat vervelend @Elleke

Bij mij begon het op 40+6. Ik zou die ochtend gestript worden, maar plotseling kwamen daar toch weeen en bleek ik al heel rap 7 cm ontsluiting te hebben. (De rest zal ik je besparen, want toen duurde het nog een tijd) maar het begon zo uit het niets.

Wel had ik een dag of 3 daarvoor echt 1 uur enorme pijnen? Waarschijnlijk een mini weeen storm. Werd echt in 1x zo heftig! Van 0 naar 10! Hoppaaaaa. Maar uiteindelijk na een uur was het weg, en heb ik die dag nog boodschappen gedaan haha.

Heel veel succes. Ik hoop voor je dat het snel zal doorzetten.

18. Maan1989

Maan1989 Actief lid

Apr 26, 2017
    101
    54
    28
    Female
    Hier nog steeds niks pff. Ik hoop dat het voor jou doorzet Elleke! Succes!!! Bij de eerste begonnen op deze termijn vroeg de weeën.

19. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Om 10 uur waarschijnlijk de slijmprop verloren, nog steeds slijm met bloed maar geen harde buiken meer.. Afwachten!

20. diem

diem Actief lid

Oct 26, 2008
    203
    2
    18
    Female
    Spannend dames! Ik ben ook een week overtijd nu (was de 12e uitgerekend). Vierde kindje, alle babies waren overtijd dus ik had me hier al wel op ingesteld, dat scheelt. Hoop echt een inleiding te voorkomen, donderdag naar de verloskundige, dan word ik ook gestript, maar stiekem hoop ik dat ik voor die tijd beval ☺️

Share This Page