Dan scheelt het per merk hier vorig jaar de riem moeten vervangen na 7 jaar en die persoon liet zien dat we echt geluk hadden gehad en dat 5 jaar echt max was.
Dat een 1.3 sneller zou zijn dan een 1.0 is beetje onzin tegenwoordig. Ze maken ook 1.0 turbo's en dat zijn echt wel pittige autootjes. De nieuwe Opel Corsa heeft een 1.0 turbo motor met 115pk! Van 0-100 in 10,3 seconden. Dat is best rap hoor. Maar ik kan je niet zeggen wat je moet doen. Je geeft zo weinig info,en ik wil altijd graag foto's zien haha. Dus enige wat ik je kan adviseren is, ga rijden met beide. Misschien vind je de ene fijner rijden dan de ander.
waarom een zwaardere motor? ik rijd veel snelweg en dat gaat met een 1.0 prima. eerst een toyota aygo en nu een kia picanto. trekt lekker snel op en ik ben vaak nog sneller weg dan de opgefokte gastjes in hun polo'tjes
Ik hou juist erg van auto's die gemeen kijken Ik zou op basis van de gegevens van de opening ook kiezen voor degene met de grootste motor. Rijdt toch fijner. Alleen kijk ik wel naar benzineverbruik. Zuipers hoef ik niet 1:10 komt er niet in.
Ik kan daar niet tegen. Tegen van die lichte autootjes met 1.0 motortje heb een aantal keer in een aygo gereden en in een 107, echt niets voor mij. Ik hou van auto's die snel zijn, snel wegtrekken, goede wegligging, niet overhellen, vast en keihard op de weg, maar daarom heb ik mijn auto ook daarop laten aanpassen. Geef mij maar een 1.8/2.0 of 3.0 V6. Echter hou ik niet van pauperautos. Ik ben meer van de Audi S5, RS etc. Mooi dat dat zo verschilt he
Haha hier hetzelfde als jij. 1.0 komt er nooit in. Die motoren lopen altijd op hun tenen en hebben veel meer onderhoud nodig. Momenteel een 1,9 tdi seat (aangepast) en een golf 6 2.0 tdi ook aangepast en nu dus 200pk 400nm koppel. In vier jaar tijd en 450.000 km op de teller en nog niets hoeven vervangen buiten de standaard dingen als olie, ruitenwissers en banden. Bij collega's die 1.0 rijden staan de auto's achter elkaar in de garage. In januari gaat de golf vanwege de hoeveelheid stoeltjes die de auto in moeten toch ingeruild worden voor een touran. Iets minder mooi maar ook dan 2.0 tdi.
Hoi Suus02, Een lage KM-stand hoeft niet perse gunstig te zijn. Kan ook betekenen dat er alleen korte stukken mee zijn gereden en daar slijt een auto juist harder van. Ik zou dus vragen of de auto als tweede auto of als forenzenauto werd gebruikt. Vaak moet bij de auto rond de 90000 de distributieriem en vaak ook de spanrol vervangen worden, tenzij er sprake is van een distributieketting. Neem dit in ieder geval mee bij de onderhandeling of check dat dit is gebeurd. Een 1.0 is bij voorbaat geschikt voor in de stad en derhalve erg zuinig, maar rijdt minder pittig op de snelweg. Een 1.3 is meer geschikt voor de 80 km wegen en de snelweg, en zal iets minder zuinig zijn. Tegenwoordig scheelt dat niet heel veel meer. Het zijn beide jonge auto's dus daar zou ik minder naar kijken. Liefs van de autofiel
Hoi Ging om Toyota yaris. Auto 1 van eerste eigenaar, dealer onderhouden en als tweede auto gebruikt. Deze is het dus geworden. Tweede auto was import uit Polen dus geschiedenis onbekend. 90000in 3 jaar vond ik dan wel veel km. Beide distrubitieriem. Laatste was 3 cilinder en maakte meer herrie. Ander voelde degelijker. Bedankt voor de adviezen