Hoi, Ff een vraagje. Kleine meid is net 3, douche gaat prima, zelfs haren wassen is meestal geen probleem. Maar dan komt het moment dat de douche uitgaat, en er afgedroogd moet worden. En dan begint het drama dus. Huilen, de handdoek weg trekken, wegrennen, wegduiken, brullen. Zodra ze afgedroogd is en we aan gaan kleden is het drama meestal wel voorbij. Iemand tips hoe we het afdrogen zonder drama kunnen overleven?? O, ehm.. Zelf laten doen, liedje erbij zingen, boos worden. Is allemaal al geprobeerd.
Belonen? Mijn dochter heeft een tijdje drama gemaakt met wassen, toen spoorde ik haar altijd aan om extra hard te gillen. Kun je niet harder?? Ik merkte dat ze daardoor haar angst een beetje vergat, omdat ze meer bezig was met hard gillen.. Maar mn vriend werd daar na een tijdje een beetje gek van Dus toen heb ik dr een sticker beloofd als ze het zonder huilen zou toelaten. Probleem opgelost .
Haha, dat van dat nog harder gillen ga ik toch ook eens proberen. Ik vind t niet erg als ze hard gilt, als ze maar ff blijft staan. Thanks!
haren doen we met de haar droger tegenwoordig, zachte stand, met afstand. gaat best goed. bad kamer ietsje warmer maken werkt ook.
hier was het ook ene dram met me zoons haren afdrogen... Ik maakte er een spelletje van samen onder de handdoek met de hoofd alleen en dan zijn haren droogmaken en lol onder de handdoek hebben... of kiekenboe spelen hij onder de handdoek en zelf omhoog doen en ik zijn haren afdrogen en zo is het nromaal geworden dat we een spelletje ervan maken... maar hij droog zich zelf nu zelf af...
Ik doe er zo weinig mogelijk moeite voor. Ik droog haar vaak nog af met een hydrofiel, die nemen zo makkelijk vocht op, dat ik maar een beetje over haar haar hoef te strijken en het is al droog. Bovendien is dat niet zo dik en groot en donker zodat ze gewoon alles nog ziet - misschien vindt ze het eng zo'n grote handdoek over haar hoofd? Je kunt ook voorstellen om haar haar in een wrong te draaien met een doek bij wijze van afdrogen. Hier ziet ze dat bij mij altijd na het douchen en vindt dat zelf ook zeer interessant
Dat die ik bij Jitte ook en dat noem ik dan: Een kasteel op je hoofd maken... (heeft mij nichtje ooit bedacht: "he, mama, jij hebt een kasteel op je hoofd!") En leuk dat ze dat vind! Dan is ze ineens een Hello Kitty kasteel... Ze heeft een Hello Kitty handdoek en dat is ook de enige die op haar hoofd mag. En daarna het laatste beetje droogfohnen is ook leuk, "net als mama!"