Keuze borstvoeding/flesvoeding: eerlijke keuze?

Discussie in 'Voeding' gestart door marloesss, 30 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appeltje

appeltje Niet meer actief

De relzin is gelukkig gedooft hier.... we zijn allemaal relmoe! ;)

2. appeltje

Om even offtopic te gaan..... Smoekie ik zie in jouw banner weer cycli staan, betekent dat jullie een 4e nog graag zien zitten? :)

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0

ff'tjes wel ja, laten we hopen dat dat voor meerdere geld... ;)

nou ja laten we het zo stellen, Ed zou zich eigenlijk "laten helpen" we hebben het er vaak genoeg over gehad, ook na de bevalling, hij weet dat ik niet aan de pil ben, en ook niet meer aan de pil ga, dus we hebben het er niet over gehad in de zin van zullen we het nog een keer proberen...

dus tja ik ben er niet "mee bezig" om het maar ff zo te zeggen, maar mocht het "gebeuren" tja...dan zou ik er niet "rouwig" om zijn.... ;)

4. appeltje

Nou, wie weet komt er dus ooit nog een 4e bij.
    Ik kom ook uit een gezin met 4kids en dat was reuze gezellig!

5. marloesss

marloesss Actief lid

17 okt 2006
    158
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties...
    Volgens mij zit de hele discussie een beetje zo in elkaar: (veel) vrouwen die bv geven, vinden dat het beste en vinden fv (dus) minder goed, hoewel ze wel vinden dat het hun eigen keuze is. Ik denk dat daardoor dat gevoel ontstaat van 'aangevallen' worden, want vrouwen die fv geven (zoals ik), hebben helemaal niet het gevoel dat ze iets doen dat 'minder goed' is voor hun kind. Die hebben meer zoiets van: flesvoeding is ook goed, er zijn massa's kinderen mee groot geworden en die hebben echt niet allemaal allergieen. Ik denk dat dat stukje belangrijk is in deze discussie: toch een ander beeld van de kwaliteit van bv en fv. En waar ligt nu de waarheid ;) .......

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja wie zal het zeggen...mocht het gebeuren dan is het goed ,gebeurt het niet meer dan houd het op, dit was al een "lucky shot" zeg maar, het was eigenlijk helemaal niet mogelijk om "zelf" zwanger te worden omdat we op zijn zachts en netjes gezegd wat "zaadproblemen" hebben.. ;)

maarre anders gaat er volgend jaar als ik 37 echt de knip in hoor... ;)

de waarheid ligt daar waar het volgens jou hart goed voelt....heel simpel...

wij "weten" dat we onze kinderen niets te kort doen als we hen groot brengen met flesvoeding en daar hoef je andere niet van te overtuigen...(die weten niet beter ;) )

gr.smoekie

7. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Tuurlijk doe je je kind ook niets te kort met flesvoeding, want die is tegenwoordig ook heel goed (behalve de antistoffen, die hebben ze er nog steeds niet in kunnen krijgen ;) )

Maar ik denk dat ik (ja als ik vanuit mezelf zie) zo graag wil vertellen hoe mooi borstvoeding ook kan zijn. Omdat heel vaak alleen de negatieve kant wordt verteld van de borstvoeding en dat vrouwen daarom over gestapt zijn naar fv. Niet om te vertellen dat bv beter zou zijn, maar alleen om de bv een beetje uit de negatieve sfeer te trekken. Als de bv namelijk goed loopt kan je er echt heel veel van genieten en is het niet zo erg als dat heel vaak verteld wordt, snappie?

8. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Wat is er nu beter voor je kindje dan een moeder die lekker in haar vel zit? Teminste zo denk ik erover.

9. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    precies als het goed loopt... Ik heb in die maand dat ik BV heb gegeven nog van geen voeding kunnen genieten ik gilde het bijna uit van de pijn zo zeer deed het. Dus na de zoveelste tepelkloof het bloed dat er uitspoot en een borstontsteking met 40 graden koorts was bij mij de koek op hoor daarnaast kreeg ik er met moeite nog 20cc uit per borst en ben ik helemaal overgegaan op flesvoeding. En het stomme is dat je de BV dan mist ineens terwijl het echt afzien was. Bij een volgende ga ik het zeker wel weer proberen maar ik voel me nu niet schuldig dat Jesse flesvoeding krijgt. Als ik zie hoe lekker hij groeit hoe vrolijk hij is en hoe goed hij slaapt nou helemaal prima zo hoor. Hij heeft de eerste maand gehad en een bom antistoffen gekregen.
    En heel eerlijk wij gingen van de week naar de dierentuin en ik vond het toch wel fijn dat ik Jesse de fles kon geven had er niet aan moeten denken iets op te zoeken waar ik hem de borst zou kunnen geven of waar ik had moeten kolven. Ik weet dat de meeste bv vrouwen hier geen enkele moeite mee hebben maar voor mij is dat dus niets...

10. appeltje

Ja, praktisch gezien is flesvoeding ook in heel veel gevallen makkelijk. Ik baal ook wel dat ik nog geen nacht heb doorgeslapen (hij krijgt nu wel geen nachtvoeding meer, maar wordt nog wel wakker)..... als ik die verhalen hoor van een flesje met wat scheppen Nutrix waar een kindje de hele nacht op slaapt..... ja, dan word ik ook best een beetje 'jaloers'. Maar om daarvoor te stoppen vind ik het (nog) niet waard. Dan maak ik het mijzelf liever toch nog een tijdje een beetje 'moeilijk'. ;)

11. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    en het laatste flesje afkolven en daar een schepje nutrix door of is dat uit den boze met bv?

12. appeltje

Dat doe ik soms maar dat maakt niet uit hoe laat hij wakker wordt. Al heb ik het de afgelopen week 3 keer geprobeerd, maar had hij tegelijkertjd last van zijn doorkomende tandje.

13. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Gelukkig heb ik daar geen problemen mee, ik voed overal! Ik denk als je wat langer bv geeft dat je daar vanzelf ingroeid!

Maar heel goed dat je je er niet schuldig over voelt. Hoeft toch ook helemaal niet? Iedere moeder doet wat zij denkt dat het beste is voor haar kind en voor haarzelf! En dat laatste is ook heel belangrijk. En of dat nou de borst of de fles is maakt niet uit. Ik vind dat mensen daar ook niet over moeten gaan zeuren. Je hebt zoals je zegt je kleintje in het begin een hoop mee kunnen geven en nu lekker het flesje, nou goed toch?

Deel Deze Pagina