Mijn dochter van 4 maanden zit nog steeds op 6 flessen van 150+5. Op zich prima, daar maak ik me niet zo druk om. Wat ik wel vervelend vind is dat ze vaak na 2,5 uur alweer wil drinken en ik dus echt moeite moet doen om er 3 uur tussen te laten. Ik heb al eens geprobeerd 180+6 aan te bieden, maar dit drinkt ze zelden op, en als ze het al opdrinkt komt ze nog steeds krap om de 3 uur. We hebben al eens Forte geprobeerd, maar ik merkte hierin geen verschil. Hebben jullie misschien tips?
Ik zou haar gewoon flessen geven als ze er om vraagt en laten drinken wat ze wil. Als ze zo vaak komt liever wat minder per keer laten drinken, zodat je geen problemen krijgt met het maximum van 30 schepjes. Je kunt wel een beetje letten op de manier waarop ze drinkt. Langzame speen, halverwege de fles even goed laten boeren enzo. Maak je niet te druk over wat andere kinderen doen. Je hebt nou eenmaal grote slokkers en kleine snackers. Grote slokkers willen op deze leeftijd 4 grote flessen, kleine snackers willen veel vaker, en minder per keer. Het is allebei OK, zolang je maar naar je kind kijkt en ingaat op wat je kind aangeeft.
Bedankt voor je reactie! Wat je schrijft komt eigenlijk wel overeen met mijn eigen gevoel. Alleen..... ik word er soms zo moedeloos en geïrriteerd van. Voor mijn gevoel ben ik nu, na 4 maanden, nog steeds alleen maar met voeden bezig. Vandaag is het ook weer een drama, mevrouw wil om de 2 uur... En accepteert geen kleine flesjes! Zucht...
deze vraag wilde ik ook net stellen zeg, ons manneke heeft er ook "last"van. en wil hem naturlijk absoluut niet te dik laten worden. dus ik geef hem nu dan na 2 uur een flesje met veel water en een schepje melk (gewoon water spuugt ie weer uit) en dan weer 2 uur later krijgt ie zijn gewone fles en het blijft er nog in ook en het gaat op. hij heeft gewoon veel dorst. en ik heb het idee dat ie graag al extra wil maaer jah hij is 3,5 mnd dus nog net iets te vreog want als je hem ziet kijken en happen als we ant eten zijn pfff.
Ik zou gewoon 180/6 aanbieden, je kindje gaat vanzelf dan meer drinken. En wat de forte voeding betreft, ik heb dit ook een tijd gebruikt en ik merkte pas verschil na een dag of 4. Nu sinds 1 week zit hij gewoon weer op de standaard want hij krijgt nu ook bijvoeding. Maar als je kindje honger heeft zou ik gewoon een fles aan bieden. Je kindje gaat het vanzelf leeg drinken, want misschien zijn het net een paar extra slokken die je kindje nodig heeft. Het kan ook zijn dat ze in een sprongetje zit, dan willen ze vaak meer drinken maar dan kleine beetjes, vaak na een week is dat weer over. Maar zoals ik al zei; als je kindje erom vraagt gewoon geven er komt vanzelf weer een ritme in. Ik ken het probleem heb het ook gehad, dat hij krap om de 3 uur kwam maar inprincipe moet er minimaal 2,5 uur tussen een voeding zitten ( minimaal) dus daarna zou ik gewoon weer geven.
Is je meisje dan ook na 2,5 uur echt aan het huilen van de honger, of is ze gewoon wakker? Danique is veel wakker, eerst dacht ik ook dat ik haar dan elke keer weer moest voeden, nu stel ik die tijd een beetje uit, als ze wakker is neem ik haar mee naar beneden en dan zitten/spelen we wat, en zo kan ik vaak wel een half uurtje proberen te rekken. Zelf maak ik er niet zo'n punt van dat ze ietsje eerder komt, maar ik ben wel sinds deze week de voeding gaan veranderen. De flessen die ze normaal altijd helemaal leegdrinkt (10 uur en 5 uur smiddags) die bied ik nu meer aan, als ze dus meer wil drinken kan ze dat doen, als ze wat laat staan, ook prima, zo zit ik nu op 3 flessen 150 +5 en 2 flessen 180 + 6. Denk dat als je voeding ophoogt, je wel een ruime week moet blijven volhouden om echt te merken of ze meer gaat drinken, haar maaginhoud moet zich ook daaraan aan kunnen passen, groter worden dus, om grotere flessen aan te kunnen.