Hoi dames! Mijn zoontje wordt over 3 maanden 1 jaar en nu ben ik al een klein beetje aan het nadenken hoe we dat gaan aanpakken. Wij willen eigenlijk niet dat hij te veel speelgoed krijgt/heeft. Ten eerste omdat wij gewoonweg de ruimte niet hebben om alles op te bergen, ten tweede omdat hij amper met speelgoed speelt en ten derde omdat ik uit principe niet wil dat hij gewend raakt aan bergen speelgoed. Daarbij is mijn ervaring ook dat mensen komen aanzetten met de meest rare dingen, zoals een mini-(speel)barbecue, waar hij pas met 3 jaar wat aan heeft of speelgoed dat een hels kabaal maakt. En ik zit ook niet te wachten op drie loopauto's in m'n woonkamer. 1. Wat zijn nou echt leuke cadeaus die jullie kinderen kregen bij hun eerste verjaardag? 2. Hebben jullie ervaring met verlanglijstje.nl en hielden mensen hier zich ook aan?
Wij zijn begonnen met de zoef-zoef serie, maar nu moet ik erbij zeggen dat ze met kerst al het kippenhok had gekregen van oma. Die vond ze erg leuk, dus nu heeft ze ook het boomhuis en de manege. Kijk vooral naar je kindje. Die van ons vindt muziek fantastisch en hebben we een paar kinderconga's (officieel vanaf 4 jaar) gegeven. Vindt ze helemaal geweldig. Maar ze vindt het ook fantastisch als ze de snaren van de gitaar aan mag slaan. Zodra ze groot genoeg is, halen we dan ook een gitaar voor haar. Boekjes doen het ook altijd goed, vooral met klepjes met plaatjes erachter. Of voelboekjes natuurlijk. Hier ook een groot succes: Duplo. En dat is iets waar je nooit genoeg van kunt hebben natuurlijk.
Wat ik vraag is buitenspeelgoed, emmers schepjes etc. Binnen hebben we ook niet (meer) zoveel ruimte. Van ons krijgt ze een speelhuisje en van opa&oma vtech huisje
Van ons krijgt ze een zand- en watertafel. Verder hebben we een lijstje.nl gemaakt met allerlei suggesties (ook kleding, boekjes, speelgoed, Rugtasje etc), dan kan iedereen kiezen. Uiteraard mogen ze ook zelf iets uitzoeken
Hier ook een lijstje op lijstje.nl gemaakt. Je hebt altijd mensen die zelf wat willen bedenken, maar dan krijg je waarschijnlijk toch het meeste vanuit het lijstje zelf. Ik zet er ook praktische dingen op, zoals een rugzak, pyama, zwemkleding etc.
je kunt ook altijd kaartjes vragen voor een leuke beleving! dierentuin, zwembad, binnenspeeltuin, kinderboerderij.. hier waren de grote hits bij de 1e verjaardag het speelhuisje in de tuin (van ons en opa en oma) en de skippykoe. Nu hebben we echt al bergen speelgoed in huis, dus ik denk dat we geld vragen voor een abonnement op de dierentuin
Het moest bij ons in de koffer passen dus dat was makkelijk daar konden alleen maar kleine dingen in. Heb een paar puzzels gevraagd, boekjes, badspeelgoed en toet toet auto's en wegendelen. De rest van toet toet vond ik al snel heel duur om te vragen. Van ons heeft hij een zo'n speelhuis gekregen voor in de tuin.
Misschien iets leuks voor de peuterkamer? Onze jongste heeft zo'n knuffel lampje van Disney voor zijn eerste verjaardag gekregen. Verder little people, knop-puzzels, boekjes en kleding. Hier houdt het bezoek zich niet aan aanwijzingen, zeer jammer want bijvoorbeeld mijn moeder kwam met kleding aanzetten voor onze jongste zoon waar hij al uit gegroeid was. Dit jaar is ze iets verbetert, nu heeft ze kleding meegenomen voor onze jongste zoon die zijn 2 jaar oudere broer goed past.
Wij kregen gevraagd wat onze zoon leuk vond. Hij vond/vindt voertuigen leuk en heeft interesse in bouwen. We hebben van woezel en pip de houten trein gekregen, verstoppertje spelen met woezel (is nog geen succes maar goed) en duplo voertuigen. Allemaal speelgoed wat weinig herrie maakt, of je moet de volle kist al omgooien
Hier stelden de grotouders voor wat ze zouden kopen en wij gingen akkoord. Hier kreeg ze van ons & van 't bezoek : Zoefzoef boomhuis (Is ze eigenlijk nog wat te klein voor, ze trekt zich eraan recht en breekt het zo dus af, maar ze kijkt er héél graag naar als wij de panda eraf laten glijden of schommelen), een ballentent, loopauto (Vind ze leuk), schommel voor buiten (Nog niet gebruikt, maar is wel iets nuttigs), zachte babypop, piano, geld voor 1ste schoentjes
Mijn schoonmoeder heeft zelf voorgesteld iets op z'n spaarrekening te storten en een klein cadeautje mee te nemen. Vind ik een superplan. Je zou ook kleding kunnen vragen, komt altijd van pas.
Onze zoon krijgt ook een Pukylino loopfiets. En zijn zus heeft al een grote doos Duplo voor hem klaar staan sinds augustus (hij wordt in mei 1 ) Er zullen nog wel wat kleine dingetjes bij komen. Ergens de komende maanden zullen we ook gaan verhuizen en komt er een trampoline, speelhuisje en een volledig ingerichte speelkamer van 35m2, dus hij komt niets tekort dit jaar Familie enzo is er niet echt, dus van anderen zal hij niet veel krijgen (hooguit vd buren, maar die hebben er wel kijk op).
Ons meisje heeft een meegroei-fietsje gekregen en ik kon het echt niet laten om haar haar eerste pop te geven Volgens de doos was hij pas geschikt voor kindjes vanaf 3 jaar, maar wij hebben de kleine onderdelen weggelegd (een flesje en een plastic schaapje) en ze is echt gek op haar pop ♥ Verder heeft ze veel van Zoef Zoef gekregen. Hier hield mijn familie zich trouwens perfect aan het lijstje en m'n schoonfamilie absoluut niet
En dit popje krijgt hij ook met geluid enzo van v tech Vind het er zo schattig uit zien Bekijk bijlage 495846
Hier hebben we zelf wat van de toettoet serie gekocht voor zijn eerste verjaardag, maar hij begint er eigenlijk nu pas echt mee te spelen (met de garage - de auto's waren wel gelijk een hit), dus ik raad het niet aan om zulke grote uitgaven te doen. Een politie/brandweerkazerne was hier met twee jaar een gigantische hit en wordt dagelijks gebruikt. Maar goed, jouw kleine wordt 1 jaar, niet 2 jaar. Ik moet zeggen dat hij hier met 1 jaar nog niet echt veel met speelgoed had, anders dan autootjes en hier en daar een knuffeltje of iets van v-tech (maar dan meer uit nieuwsgierigheid; licht & geluid doen het goed). Ik geloof dat hij met 1 jaar helemaal gek was op Oscar, the activity Octopus Elke poot van die knuffel kon iets anders. Ritselen, rammelen, etc. We hadden heel veel speelgoed, met een paar leesboekjes erbij en eigenlijk alles wat hij kreeg, begint hij nu pas leuk te vinden. Leesboekjes blijven jaren leuk, dus misschien zoiets erbij? Hier had ik ook een lijstje van lijstje.nl maar vrijwel niemand hield zich er aan. Helaas is dat altijd zo, maar toch blijf ik het gebruiken; al is het alleen maar voor mijzelf en mijn ideeën voor zijn verjaardag
Mijn dochter heeft die ook en ze vindt hem helemaal fantastisch. Mijn nichtje kijkt er daarentegen helemaal niet naar om