We zijn nog steeds op zoek naar een jongensnaam (5 letters)...... Nou vind ik Vince erg leuk, maar.......... De man van mijn schoonzusje (zus van mijn vriend) heet Vincent. Lijkt dat te veel op elkaar? P.S. tips zijn nog altijd welkom
Ik vind Vince ook een mooie naam, maar in onze omgeving zijn vorig jaar een Vince en een Vinz geboren, dus die naam valt voor ons wel af helaas... Dat de man van je schoonzus Vincent heet vind ik niet storend... Mocht je jouw zoontje nu ook Vincent willen noemen zou ik dat wel een beetje gek vinden , maar voor mij zijn Vince en Vincent twee verschillende namen.
Voor mij zijn Vince en Vincent wel dezelfde naam. Maar als de man van je schoonzus altijd voluit Vincent genoemd wordt, vind ik Vince wel kunnen. Het is toch een verschil.
Ik vind t ook veel op elkaar lijken, maar als het voor jullie de naam is zou ik het gewoon doen denk ik. Het kan best hoor! Misschien schrijfwijze Vinz? Dan lijkt dat in ieder geval al minder op elkaar.
Ik vind het wel erg op elkaar lijken, Vince zie ik als moderne afkorting van Vincent. Maargoed, ik ben niet opbjectief omdat ik Vince echt niet mooi vind.
Leuke naam! Vind Vinz dan trouwens niet mooi, dus zou het wel bij Vince houden. Het lijkt wel op elkaar, maar niet storend vind ik.
Ok, dus hij is in principe een blijvertje. Ik vind de namen in zoverre echt op elkaar lijken, dat Vince natuurlijk de afkorting is van Vincent. In principe geef je je zoon dezelfde naam als je zwager. Maar is dat erg? Is het een leuke zwager? Je zou het kunnen overleggen. Als het de naam voor jullie is, dan zou ik het zeker bespreekbaar maken.