Is er hier iemand gastouder?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door MeisjeA19, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MeisjeA19

MeisjeA19 Actief lid

22 feb 2010
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij anderen thuis?
    Ben wel benieuwd naar wat ervaringen!

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik ben nu geen gast ouder bij de kinderen aan huis meer, maar ik ben het wel jaren geweest! Sinds een jaar doe ik het vanuit mijn huis omdat ik er nu een 2de bij heb en 1 van de 2 gezinnen was afgevallen (ik ben daar 3 jaar geweest), het andere gezin heb ik al 4 jaar en nu nog als bso (jongste zit ook op school).

Ik vond het ideaal: geen rommel thuis, andere omgeving, het ene gezin woonde vlakbij de stad (ging ik met de kinderen lekker even een boodschapje doen of boodschappen doen op de grote weekmarkt voor het gezin.

Maar met 2 kinderen is het niet meer te doen (dochter ging altijd gezellig mee, vonden de 2 gezinnen hartstikke leuk en dochter vond het ook erg leuk).

Ga jij het ook doen of niet?

3. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ja hier ikke. Ik werk nu anderhalf jaar bij een gezin in huis. Bevalt me goed! Wil jij dat ook gaan doen dan?

4. MeisjeA19

MeisjeA19 Actief lid

22 feb 2010
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik wil dat ook gaan doen!
    Heb mijn diploma gehaald en hard op zoek naar werk dus dacht waarom geen gastouder worden, maar ik word helemaal gek van al die verschillende bureau's bij de ene staat dat je je bij kvk aan moet melden??!?! de ander zegt dat je een cursus krijgt voor beginnende gastouder..
    Dus hebben jullie daar nog info over?

(ik heb mijn diploma PW3 en kinderEHBO en reanimatie die over paar dagen aflopen)

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Je moet wel je ehbo bijhouden, dus snel voor een herhaalcursus opgeven. Je inschrijven bij de kvk hoeft alleen als je verder wilt als zelfstandige, je moet dan aan een hoop eisen voldoen, maar dat kun je beter opzoeken bij de kvk site. Een cursus voor beginnend gastouder? Geen idee misschien dat een gastouderbureau dat geeft, de kvk geeft het ook. Kreeg er pas een brief over, maar ik ben al zolang gastouder dat ik de brief meteen heb weg gegooid.

Je moet je aanmelden bij een of meer gob`s (gastouderbureau`s), daarvoor moet je een verklaring omtrent gedrag aanvragen (VOG), dat kost 30 euro. Het ene gob betaald het wel als je voor ze gaat werken, bij het andere gob moet je het zelf betalen.

Verder kun je zelf ook opzoek naar een leuk gezin, maak wel goede afspraken over het huishouden en over afzeggen van beide kanten! Ik had ooit een gezin dat `s morgens om 7:00 uur smste dat ik niet hoefde te komen die dag, ze liet me het halve huis schoonmaken, moest uren wandelen met het ene kind (en dat door een bosgebied brrr kreeg er de kriebels van zo stil was het daar). Was daar dus weer snel weg!

Deel Deze Pagina