Vraagje, is het wennen altijd voor de officieele startdatum of juist in de 1e week? Of verschilt dat per KDV?
Hier was de 1e wendag de startdatum. 1e wendag van 9 tot 11 2e wendag van 9 tot 12.30 3e wendag van 9 tot 15.00 4e dag gewone dag in ons geval van 9 tot 16.00
Hier was het 2 weken voor de startdatum. Die 1e week een uurtje. Die 2e week maandag 2 uurtjes en woensdag een dagdeel. (hij ging die 2 dagen ook) Mijn jochie had toch wat meer moeite met wennen. Dus we zijn na de startdatum niet direct volle uren gaan doen.
als het goed is voor de startdatum, want wennen is meestal niet een hele dag en als je dus al begonnen bent met werken, dan wordt het wel lastig. Hier is wennen 1 keer van 9.00 tot 13.00 zonder ouders.
Bij ons is het vanaf de startdatum, omdat ze anders niet verzekerd zijn. Dat is dus even wat regelen met het werk, maar ik vindt het ook wel lekker om niet direct vol aan het werk te gaan! De eerste dag gaat onze uk van 9-12, de tweede dag van 9-15 en de derde dag van 9-17. Daarna van 8-17.45.
Verschilt. Ik heb het helemaal niet gedaan, mijn dochter was 12 weken toen ze voor het eerst ging, dus ik zag het nut er niet van in, die sliep toen nog overal
Hier gaat ze de vrijdag voordat de opvang dinsdags officieel begint wennen van 9 tot 12. Een keertje. Ik ben de eerste week nog vrij van mijn werk omdat ik later bevallen ben, dus kan ik haar altijd eerder ophalen als dat nodig is. Voor haar. Of voor mama
Ok, verschilt dus. Mijn jongste is al ruim 14 maanden dus ik ben al ff aan het werk Maar moet het wel even weten ivm vrijnemen. Ik wacht nog op antwoord van hun, maar iig bedankt.
Hier ook voor de startdatum, 2 keer 2 uurtjes en toen met volle vaart er tegenaan. Ik vind het nogal wat dat het wennen na de startdatum moet gebeuren, ik bedoel, je hebt toch niet voor niets opvang nodig? Buiten dat.....als je 3 dagen in de week opvang inkoopt en de eerste week gaan ze maar een paar uurtjes omdat ze nog moeten wennen is dat nogal wat!
Precies, ik hoop ook dta het voor de startdatum mag (maar nogsteeds geen antwoord gehad ) Ook omdat ik in die week al een dag vrij heb dus dat scheelt weer.
Wij laten de kindjes ook 2x wennen. Meestal 's ochtend van 09.00-13.00, maar als het kindje wat ouders is, ook 'smiddags van 13-00-16.00, zodat ze ook het slapen een keer meemaken. Het wennen gebeurt voor de startdatum, het is een extra service die aangeboden wordt en dus niet verplicht is. Ouders hoeven hier dus niets voor te betalen. Je kan ouders niet verplichten om hun kindje om 13.00 op te halen, terwijl ze tot 18.00 die dag betalen!
Op het kdv waar ik werk is het vanaf de startdatum, ivm verzekeringen. de startdag is altijd de 1e of de 16e van de maand bij ons, en wij adviseren ouders dan ook altijd daar rekening mee te houden. Je kunt beter het contract dan iets eerder in laten gaan als je persee wilt wennen..
Ik heb ervaring met 2 kdv's. Bij de ene was het vóór de startdatum (maar viel in het water i.v.m. ziekenhuisopname van mijn zoontje vlak daarvoor), en bij de andere was het ná de startdatum. Het verschilt dus per kdv.