Hoi meiden. Tot mijn schrik ben ik alweer zwanger van de 3de, terwijl ons meisje bijna 8mnd is. Als alles goed blijft gaan zal ze 16mnd zijn wanneer kindje nr 3 komt. Het lijkt mij best pittig 3 jonge kinderen. Hoe hebben jullie dat ervaren? De kinderen zitten allebei lekker in een ritme en slapen beide door. Van 1 naar 2 kindjes vond ik heel makkelijk. Ben benieuwd hoe dat zal zijn met 2 naar 3 kindjes. Ben benieuwd naar ervaringen!
Ik weet niet of het onder snel valt, maar bij ons zit er straks twintig maanden tussen de tweede en de derde. Onze oudste zal net vier zijn als haar zusje komt.
Nou dat is ongeveer hetzelfde als hier. Zoon zal 3 jaar en 8 mnd zijn en dochter 16 mnd als de 3de komt.
Was het gepland saartje? Omdat je geschrokken was? Bij ons was het gepland, heb wel die vraag vaak mogen beantwoorden. Ik vind de zwangerschap nog wat zwaarder dan de vorige, maar dat heeft verder niets te maken met de leeftijd van de kinderen.
Hier was mijn zoontje 19 maanden en mijn dochter 3j9 maanden toen de jongste geboren werd. Laatste weken van mn zwangerschap waren wel erg zwaar, uiteindelijk ook een keizersnede en de eerste weken zijn gewoon natuurlijk druk. Nu zou ik niet anders meer weten.
Onze derde was ee huilbaby en daardoor was het best pittig. Zat wel wat meer tussen. Tussen 3 en 4 zal slechts 19m zitten dus ik hoop op een makkelijke baby
Wij hebben bij beide kinderen een moeilijke start gehad. De tweede was ook een huilbaby en had reflux. Maar zodra wij werden geholpen met haar reflux en gingen inbakeren is ze veranderd in een heel lief meisje dat heel goed slaapt. Ik hou er maar rekening mee dat ook nu de eerste 3 maanden even pittig zullen zijn, dan valt het alleen maar mee.
Bij onze oudste was het hele eerste jaar drama door reflux. Bij de jongste de eerste vijf maanden. Beide kinderen sliepen met één jaar pas door, dus wij bereiden ons voor op weer een pittig eerste jaar
Hier een meid van 2 jaar en 3 maand Een zoon van 1 jaar En nu 20 weken zwanger van de derde De eerste maanden zullen druk zijn maar ook daar kom je wel door !!! Gefeliciteerd trouwens
Bij ons ook vrij weinig tussen de 2e en 3e, 19 maanden. Oudste was net 4 geworden toen de derde geboren werd. Bij ons was het loeizwaar, maar dat was meer door de verdere omstandigheden. (2e zorgintensief en mijn man werd heel ziek toen ik een paar maanden zwanger was.) gelukkig wel ontzettend veel hulp gehad. Nu is het bij vlagen nog wel intensief, maar dat zijn nog steeds de specifieke omstandigheden hier. Maar het is vooral ook echt superleuk! Ze zijn een beetje in dezelfde fase, dus hebben ook best dezelfde interesses. En kunnen heerlijk samen spelen (en ruzieen ). Gefeliciteerd met de zwangerschap en succes met wennen aan het idee .
Hier schelen de oudste twee bijna 20 maanden en de 2de en 3de 14 maanden. Ervaring hier is dat nummer drie snel meedraait in het ritme van de oudste twee. Moet ook wel. Peuterspeelzaal, werk en alles, gaat gewoon door. De zwangerschap was best pittig, maar dat kwam door stress van buitenaf. En de tweede was (is nog steeds) een poemeltje en dat ga je wel merken naarmate de zwangerschap vordert. Hij liep net toen zijn zusje geboren werd, dus dat was ruim 12 kg tillen met een dikke buik. En het begin was best pittig. Gebroken nachten, drukke dagen, en later ook weer werken. Inmiddels is de jongste ook tien maanden en het is supergezellig (meestal) en erg leuk om te zien hoe ze met elkaar omgaan. Ik vrees nu al voor het samenspannen als ze wat ouder zijn.
Hier niet bij de 3e, maar snel zwanger van nr 5 na de 4e. Als straks in December de 5e wordt geboren is mijn jongste 11 maanden.
De 2e was net 10 maanden toen ik weer zwanger raakte Gelukkig is de oudste al 8 dus daar heb ik heel veel aan En de 2e is een heel lief en makkelijk kind Beide zijn wel errug druk, zitten echt geen moment stil en babbelen de hele dag.. dat belooft nog wat
Mn oudste is net 4, nummer 2 is 13 mnd en over 5 wk komt nummet 3. Was ook niet gepland, maar heeft gewoon zo moeten zijn. Ik zelf had wat langer bodig om aan t idee te wennen maar nu ben ik er super blij mee. Get eerste lecensjaar is gewoon pittig, nummer 2 wordt al zoveel makkelijker als ik nu nog aan had moeten debkeb om zwanger te worden van nunmer 3, had ik t niet meer gewild. Eerste jaar zal pittig worden. Maar nummer 1 gaat zo naar school en dan heb ik er 2 thuis, lijkt me best te doen. Dit is trouwrns mn beste zwangerschap. Mn lichaam was ook heel snel gewend aan t zwanger zijn. Heel kort misselijk geweest enz. Ohja wat mij heel erg opviel was dat biemand mij feliciterrde. Daar kob ik echt boos om worden! Dus bereid je maar voor...
Bedankt voor de reacties meiden... Ik ben al een beetje gewend geraakt aan het idee. De eerste tijd zal wel even druk zijn met 3 van die kleintjes, maar we gaan ervoor.
Hier zitten er 19 maanden tussen 2 en 3 Moet wel zeggen dat ik het nu wat lastiger vind, want echt snel of mobiel ben ik nu niet meer en de jongste weet dat heel goed Als ze besluit weg te rennen krijg ik haar echt niet meer te pakken en laat dat nu haar favoriete spelletje zijn geworden Haar tillen wordt ook langzaam lastiger en ze prikt vaak met haar bottige elleboogjes in mijn buik De oudste is al bijna 6 en dat is wel heel anders zeg! Mocht er ooit een vierde komen wacht ik dit keer ietsje langer denk ik
Jongste dochter was 16 maanden toen zoon geboren werd.(niet gepland maar wel gewenst !! ) Die had vreselijke reflux dus de eerste 8 maanden waren ontzettend zwaar. Het is en blijft gewoon keihard werken, maar ja, dat weet je gewoon, is ook niet erg. En het is echt heel bijzonder hoor, al die mensjes... Mijn oudste dochter is 7 dus dat is al weer een heel ander verhaal. Ik geniet enorm van ze!