Hallo allemaal, Ik heb even een vraagje. Ik moet volgende week naar de fertiliteitsafdeling voor pcos. Wat kan ik verwachten? Wat gaan ze de eerste keer waarschijnlijk vragen/doen? En word mijn partner ook gelijk onderzocht?
Hoi! Toen ik voor het eerst naar de gyn moest, stelde ze een aantal vragen, bijv. of ik de laatste tijd veel afgevallen was en hoe mijn verloop rondom mijn menstruatie is. vervolgens heeft ze een inwendige echo gemaakt, waaruit bleek dat ik pcos heb. daarnaast moest ik nog bloed laten prikken, je bloedwaardes kunnen dan pcos nog een keer bevestigen. (meten dan ook oa. schildklier e.d.) Ook al ging het in principe om mij, toch wilde ze ook manlief controleren, maar dat gebeurde pas wat later. succes!
Hoi, Ook ik heb PCOS en ik ga ook binnenkort naar de polikliniek om voor ons eerste kindje te gaan! Misschien kunnen we elkaar steunen, want we beginnen ongeveer gelijk dan!
Hallo Bloem89, Misschien een stomme vraag maar weet je al of je pcos hebt dan, of is er een vermoeden? En hoe ben je daar achter gekomen? Ik wens jullie in ieder geval veel succes!
Hoihoi, Ook ik ga binnenkort voor de eerste afspraak en heb net een topic geopend Waarschijnlijk maken ze een echo, bloedonderzoek en misschien een vragenlijst. (roken, drinken, gewicht) wanneer alles goed is gaan ze de volgende keer beginnen met je menstruatie opwekken en daarna clomid(heb ik van horen/zeggen) Wordt voor mij immers ook allemaal nieuw!
Meestal wordt je partner later onderzocht...toch gebeurd het vaak dat op den duur het zaad onderzoch moet worden. En geloof dat ook de man wel es bloed moet prikken in bepaalde gevallen
Ik lees ff mee. Morgen moet Ik ha weer bellen, als het goed is heeft hij dan contact gehad met de gyn, zodat Ik onderzocht word. Heel veel succes in ieder geval. Spannend zeg. Hou je ons op de hoogte?
Ik geloof dat Bloem89 nog wacht op de uitslagen van de onderzoeken.. Bloem en ik gaan bijna gelijk op want as maandag heb ik mijn eerste afspraak ivm PCOS en kinderwens.. Dus allemaal erg spannend..we zijn beide dus straks in afwachting van de uitslag van de eerste onderzoeken..
hallo meiden, ook ik zit in het zelfde schuitje... juni is bij mij door de gyn PCO geconstateerd. Op 10 september moeten mijn vriend en ik naar de fertiliteitskliniek. In januari ben ik gestopt met de pil en sindsdien geen menstruatie of eisprong te bekennen... Ik ben ook erg benieuwd naar hoe het allemaal gaat verlopen en wat er verder gaat gebeuren. Ik denk dat het ook chlomid wordt, hopelijk slaat het aan en kunnen we snel echt ervoor gaan... hoe ging jullie eerste afspraak daar? Voor mij nog twee weekjes wachten dus...duurt me veel te lang! Zou het leuk vinden als ik mee mag praten met jullie! groetjes weegbree
Hej Weegbree, Natuurlijk mag je meepraten voor ons is het ook superrr spannend. Ik heb maandag mijn eerste afspraak. Ik had vanaf mijn pubterteit een cycus van 250+ en soms 365+...ik zie dat jouw cyclus oo zo extreem lang is of valt dat mee? Toen ik 18 was heb ik de stap gezet om naar de HA te gaan en de Gynacoloog constateerde PCO... Inmiddels 22 en actieve kinderwens...ben nu al zenuwachtig... Wel jammer dat je nog zo lang moet wachten..2 weekjes..wij konden binnen een week terecht in het UMCG groningen Leuk dat we nu met zn 3-en clubje hebben Kunnen we ervaringen etc uitwisselen.. Wil je nog meer over jezelf vertellen Weegbree? Ik ben benieuwd hoe jou cylcus in elkaar zit en meer over elkaar te weten Groetjes Merel
hallo! Leuk om te horen! iets meer over mezelf: Ik ben 29 jaar, bijna 30 (oktober) en ben al sinds mijn 16e aan de pil. Voor de pil weet ik alleen dat ik erg laat ongesteld was en volgens mij ook heel erg onregelmatig! Na het stoppen in januari helemaal niet ongesteld geworden, mede door haaruitval (niet extreem, maar voor mijn gevoel wel veel!) maakte ik me erge zorgen over of het wel goed zat, het zat me gewoon echt niet lekker! HA gaf aan dat menstruatie wel tot een jaar mag uitblijven en wilde me pas na een jaar verder bekijken/doorsturen. Maar na enig drammen ben ik doorgestuurd naar de gyn waar dus PCO werd geconstateerd. Nu moet ik over twee weekjes naar de fertiliteitspoli waar ik een fertiliteitsarts krijg die me verder gaat helpen...erg spannend allemaal! het gaat voor ons ook om de eerste! Laat je het nog even weten hoe het is gegaan, succes morgen! groetjes
suc6 meiden, Ik ga voor de 2e x de MMM in altijd weer spannend. Wij gaan weer beginnen met Menopur/Pregnyl. Omdat je ook inwendige echo's krijgt, zou ik een tuniek of iets dergelijk aantrekken. Dit doe ik meestal wel, net dat stukje naar de stoel lopen suc6 dames, valt niet altijd mee....Veel spanningen,vragen etc knufff
hoi Typje, Tweede keer, weer spannend dus! was je de vorige keer snel zwanger? Succes vandaag Merel! ben benieuwd hoe het gegaan is. groetjes, weegbree
Hoi Meiden, Net terug van onze eerste afspraak. De gynacoloog wilde niet beginnen met het tellen van het aantal cysten haha want had er in elke eierstok wel een stuk of 20...dus ongeveer pakweg 40 ongerijpte eitjes...dus ik heb ze wel Bloed geprikt en vriendlief moet overmorgen zaadjes inleveren.. Over 4 weken heb ik een belafspraak voor mijn bloed...en zaadonderzoek.. Als dat allemaal goed is mag ik aan de primolut(menstruatie opwekker) en dan mag ik clomid gaan slikken.. Dus nog even 4 weken geduld voor mij.. Hoe is het met jullie?
fijn dat je dat weer gehad hebt, maar jeetje, wat moet je dan nog lang wachten zeg!!! Ik heb al bloedonderzoek en echo's gehad bij de gyn, waarna ze me doorsturen naar fertiliteitskliniek. dus hopelijk gaat het bij ons wat sneller. als ik google is zaaduitslag normaal gesproken binnen 1 week bekend? ik kan ook haast niet wachten tot ik ook "mag"! nog twee weken wachten.... wachtenwachtenwachtenwachten! echt vervelend! sterkte met ermee en tot over vier weken dan met de uitslag!!!
Hoi hoi, wij zijn een paar weken terug ook een pco-clubje begonnen en zitten nu in de mmm-clubs. Misschien vinden jullie het leuk om mee te kletsen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, en meer ervaringen natuurlijk. Het heet pco. Bloem, hoe is het gegaan? Ik had vanmorgen fm en er is 1 blaasjes van 6 naar 9,5 mm gegroeid. Nu dus hard duimen dat het verder zal doorzetten en groeien naar 20 mm. Succes meiden! (dit was mijn 1e ronde clomid trouwens)
Hoi Babke, Ik zal even op zoek gaan naar dat onderwerp! hoe is het voorgaande proces bij jou verlopen? hopelijk groeit het eitje door en lukt het vlot! groetjes, weegbree
en doe jij het SB dieet? daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar! ik heb geen overgewicht (59 kilo bij 1.60m) maar heb toch het idee dat anders eten bij PCO kan helpen?