bepaalde anti depressiva kunnen ook niet samen met BV hoor! sommige idd wel , maar sommige ook echt niet
Zou dat dan afhankelijk zijn van de winkel? Want hier was zowel in de AH als de DA de Nutrilon iets goedkoper. Scheelde niet erg veel. Ik moet wel de hypoallergene variant hebben, misschien maakt dat uit. Ik had de voorkeur gegeven aan borstvoeding en heb goed de bijsluiter gelezen en op internet gekeken. Mijn medicatie wordt nadrukkelijk afgeraden i.c.m. borstvoeding door de bijsluiter en de apotheek. Ook een arts in het ziekenhuis bevestigde dit. Een alternatief is niet mogelijk vanwege de inwerktijd, ik kan het risico niet nemen om een terugval te krijgen want dat zou betekenen dat ik dan mogelijk niet in staat ben het kindje zelf te verzorgen na de bevalling. Dat risico wil ik niet nemen alleen maar om borstvoeding te kunnen geven, zoveel is het me niet waard. Mijn man is een heel gezond mens geworden met flesvoeding dus ik maak me niet zo druk dat het iets minder zou zijn.
Bij de oudste heb ik Friso HA gebruikt, bij de jongste Nutrilon. (vanaf nr. 2, eerste 6 mnd BV gegeven, maar 't principe is hetzelfde) Allebei bevielen ze prima. Bij Friso moet je zo'n bus kopen (of krijg je misschien, in een Blije Doos of zo) want anders schept het zo rot. Nutrilon zit in een doos waaruit je makkelijk kunt scheppen. Hoe dat zit met andere merken weet ik niet. Ik koop voor veel dingen A-merk, geen specifieke reden voor. Criteria voor je eerste keuze: - is er een HA variant? - makkelijke verkrijgbaarheid - wat geeft het kdv? (sommige kdv's geven ook HA, maar dan wel maar één merk, kan handig zijn om daarop aan te sluiten) - hoeveel wil je ervoor uitgeven? prijsverschillen zijn fors.
Dat is een goede om aan te denken inderdaad als je kindje naar een kdv gaat. Maar ik maak geen gebruik van een kdv dus dat is weer een zorg minder.
Wij hebben gekozen voor nutrilon HA. Uiteindelijk werd het Nutrilon Omneo. En na 6 maanden moesten we naar opvolgmelk overstappen en hebben we gekozen voor etos standaard. Eigen merk scheelt zoveel geld. Dus misschien dat we voor de volgende wel gelijk voor eigen merk gaan. Welke je ook kiest: in NL zijn de eisen streng, dus alle soorten voldoen aan de eisen en zijn dus goed! Over die 3 standenspeen: niet doen hoor. Als je gewone voeding geeft is een s speen (difrax) of speen 1 (bijv avent) prima. 123 spenen gaan vaak te snel voor gewone melk en pasgeborenen. Op difrax zit standaard de kleinste speen, en avent volgens mij nr 2. Dus even goed kijken als je wat koopt. 2 flessen is (in het begin) genoeg, want je weet maar nooit of je kindje goed uit die fles drinkt en of je moet overstappen. Succes!
hier ook nutrilon ha, en later omneo vanwege de krampen en later gewoon standaart nutrilon vonden we beide prettig werken, en handige is er zit standaart in elke doos een schepje en een afstrijkbalkje, en het zit al in een bus dus geen geknoei met in bakken stoppen. ps zag dat je al flessen hebt, als je ook difrax straks wil proberen (s flessen) dan moet ik ze even zoeken en mag je ze wel lenen, anne zoog ze allemaal vacuum, dus hier amper tot niet gebruikt, hema flessen werkten hier geweldig)
Klopt, maar ik schreef ook dat er voor de meeste medicatie borstvriendelijke alternatieven bestaan. Of die in individuele gevallen ook geschikt is is een ander verhaal natuurlijk. TO geeft al aan dat medicatie wisselen in haar geval moeilijk is.