Hoi allemaal, Ik ben even benieuwd of jullie Sina een jongens- of meisjesnaam vinden? Alvast bedankt voor de reacties!
Ik zou zeggen meisje, maar hij wordt ook aan jongens gegeven. Hij wordt ongeveer 10x zo vaak aan meisjes gegeven dan aan jongens: NVB : voornaam Sina
Ik ken de naam niet dus vanwege de associatie met Sien of Sientje dacht ik aan een meisje. Ik vind jongensnamen die eindigen op -a wel altijd heel mooi dus ik kan er bij een jongen ook wel aan wennen.
Hmm in ieder geval komt er hier ook niet echt overtuigend een geslacht naar voren waarbij de naam "hoort". Jammer Ik zoek dan toch nog even verder. Bedankt voor de reacties!
Ik denk ook aan een meisjesnaam. Voor een jongen zou ik er Sinan van maken (maar ken ik alleen als Turkse jongensnaam dus voor een Hollands kind niet zo mooi)
Mijn man komt uit Iran. Dus we willen ivm paspoort het liefst een Iraanse naam. Sinai ben ik ook ergens tegengekomen, maar ik vind dat geen fijne uitspraak.
Sina vind ik persoonlijk ook meisjesachtig klinken. Ik ken 2 jongetjes waarvan de mama Iraanse roots heeft. Zij hebben een Nederlandse naam, maar wel een tweede naam uit Iran. Zij heten Reza en Aram. Emilie
Reza vind ik ook een mooie naam, maar die naam valt af om een heel andere reden. Aram vind ik dan weer een te harde klank. Dit gaat nog lastig worden
Meisjesnaam. Vanwege ook Nina, Lina, Mina, Gina, Dina, Fina, Tina... Ook vanwege de afkorting 'Sien'. Ik hoor hier wel 'China' in, ik vind het geen mooie naam. Voor een meisje niet, maar zeker niet voor een jongen. Maar dat vroeg je niet.. Eerder genoemde naam Sinan vind ik dan een mooiere optie! Andere ideetjes: Mirza Amal Alim Juda Diya Zia / Ziya Nur / Nour Nima Sami, Sani Rabi Lutfi Shukri Sabri Hadi, Hani Sadi, Safi Mahdi Naïm / Naim, Saïm / Saim Saïf / Saif Omar, Umar Isam / Issam Kian Abbas Amin Adnan Salim Faris Ihsan Asan Kasra Sef Syam Yunus / Younes / Younis Nishan Soufian, Sofian Musa / Mousa / Moussa Yassin Omid Tamid Mumin, Mubin, Zubin/Zhubin Farouk Nassim / Nessim Yasin Kamil Karam, Karim Navid Hanif Hisham Houssam Tayyib Hosni Rais, Kais
Sina denk ik aan een meisje of een buitenlandse jongetjesnaam Siëna voor een meisje of Sion voor een jongen, mooi!