Keuze nipt of combinatietest

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Dennen, 18 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aries

Aries Niet meer actief

Dat kan dus in principe niet, tenzij je voor de NIPT dan alsnog naar België gaat denk ik?

2. Aries

Aries Niet meer actief

Onze verloskundige zei inderdaad hetzelfde. Duim voor je voor goed nieuws bij de NIPT! Kans is gelukkig wel groot. :)

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ok duidelijk! Maar via de nipt in NL krijg je het geslacht niet te horen, of toch wel?

4. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Nee klopt, zullen ze in NL niet doen en in België hoor je dat wel als je wil.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Toch vreemd, zeker gezien er ook geslachtsgerelateerde afwijkingen zijn. Echt weer zo Nederlands om dat eruit te zeven ;)

6. Ankjepankje

2 jan 2010
    26
    1
    3
    NULL
    NULL

Vooralsnog gaan we idd uit van goed nieuws. Spannend is het wel. Dan trouwens krijgen we trouwens weer een echo. Degene van het umcg die me belde voor de afspraak noemde dit wel een 13 weken echo.

7. Medinilla

Medinilla Actief lid

20 mei 2016
    317
    32
    28
    Hier zei de verloskundige er niks over, ik heb gevraagd naar beide en heb 2 afspraken gemaakt. ;)

8. Sunshine007

29 mei 2015
    82
    11
    8
    2x NIPT gedaan, beide keren goede ervaring en binnen een week de uitslag.

9. Aries

Aries Niet meer actief

Wat gek, je zou denken dat dat overal in Nederland hetzelfde is. Wel fijn voor jou natuurlijk. :)
    Wij mogen het alleen allebei als er een verhoogde kans uit de combinatietest komt.

10. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Omdat wij de NIPT nog via België en Amerika hebben laten doen heb ik misschien nog wel een 12 weken echo met nekplooimeting.

Ik moet wel zeggen dat ik vind dat er veel onduidelijkheid heerst, maar goed dat zei mijn gynaecoloog ook al.

11. Dennen

Dennen Lid

3 dec 2015
    78
    1
    8
    NULL
    NULL
    Het is mij inderdaad ook niet helemaal duidelijk. Ik ga gewoon kijken of ik en de nipt en de combinatietest mag laten doen. En anders ben ik blij om te horen dat de nipt in België goedkoper is geworden.

Deel Deze Pagina