hai allemaal ben sinds vorige woe uit mijn moederschapsverlof en heb druk gesolliciteerd nu woe heb ik een soll.gesprek voor te beginnen als begeleider bij buitenschoolse kinderopvang, halftijds (14 uur per week) dit lijkt me super! het is wel een 20 min met de fiets, maar ah, dat geeft niet ben toch aan het leren voor mijn rijbewijs ik weet wel nog niet zeker of ik kan beginnen echter vanmorgen belden ze me op van uit het zh hier, waar ik ook gesoll heb, met de vraag of ik het zag zitten om full time te weeken als verzorgende dit deed ik voor mijn zwangerschap ook het is maar 10 min te voet en full time betaald nat beter dan part time het probleem is; ik moet kiezen voor vanavond het liefst zou ik de kinderopvag doen maar das maar een tijdelijk contract het andere is ook een tijdelijk, maar met kans op doorgroei ik mag ook onmiddelijk het contract tekenen!hoef dus niet eerst af te wachten of ik wel mag beginnen mmm zou aan de ene kant graag afwachten wat het woe word maar als ik er dan niet geselecgteerd word, dan heb ik eig een mooie fulltime job laten liggen! en eindig ik zonder job! aan de andere kant zou het wel mooi zijn, te beginnen met part time; zo heb ik ook wat tijd met mijn zoontje! maaar mijn vriend werkt momenteel niet, dus leeft op uitkering en dan is part time nat wel een pak minder in een maand dan die full time... wat zouden jullie doen? xxx
Die laatste 2 regels zouden voor mij betekenen dat ik fulltime ga werken. Simpelweg omdat een uitkering na een paar maanden ook stopt tegenwoordig. Ik kan natuurlijk niet in jullie portemonee kijken maar ik zou dan toch fulltime gaan werken.
hai ik heb ondertussen toegezegd voor de full time job het feit dat ik kan doorgroeien klonk heel goed en het is lekker dichtbij alleen vind ik het zo jammer dat ik mijn kleine spruit veeeel minder ga zien maar goed, mss kan ik na een tijd overeenkomen om 3/4 te gaan werken we zien eerst wel hoe het loopt en wie weet komt er iets anders langs waarbij ik toch met kinderen kan werken ennn kans heb op doorgroei/vast contract xxx
Heej Sitara.. gefeliciteerd! goede keuze.. zou ik ook gedaan hebben.. De vooruitzichten zijn beter dan een tijdelijke functie.. en net wat je zegt.. als t toch tegenvalt.. fulltime werken.. misschien is er in de toekomst een mouw aan te passen door toch iets minder te werken.. of dan een andere baan weer.. iig voor nu heel suc6 en plezier in je werk!
Goede keuze zou ik ook doen! Maar als je thuis bent kun je genieten want je man kan thuis voor jullie kindje zorgen en het grote deel van het huishouden doen (mits hij gezond is natuurlijk dat weet ik niet) En mijn ervaring is met onregelmatige tijden dat je de ene keer je kindje in bed kunt leggen en de andere keer 's ochtends geheel kunt verzorgen. Suc6 met werken!
misschien niet heel netjes maar je hebt altijd een proefperiode en word je voor die parttime functie aangenomen kan je dat alsnog doen ivm die proeftijd bij je fulltime job
He he, eindelijk een punt van herkenning! Sitara meid, ik zit in een soortgelijke situatie. Mijn verhaal: Ik ben werkloos geraakt tijdens mijn zwangerschap. In feite ben ik daar aangenomen tijdens mijn zwangerschap, ze waren heel erg enthousiast over me. Ze waren al een jaar op zoek naar de juiste persoon. Maar toen het hoofdkantoor er later achter kwam dat ik al bijna 20 weken ver was, was het 'dag dag!'. En de meest stomme smoesjes kwamen op tafel (het klikte zgn. niet met het team) terwijl ze daarvoor nog zo tevreden over mij waren. Ik lag er dus uit, maar bij mijn vertrek zei de manager: "Als je wilt kun je in september terugkomen, dan is er een nieuwe vacature". Huh, het klikte toch niet, volgens jullie?? Maar ik mag wel terugkomen? (toevallig NA mijn zwangerschap!) Sindsdien krijg ik een WW-uitkering, maar nu al een tijdje een WAZO/bevallingsuitkering. Afijn, ik ben HEEEEEL druk aan het solliciteren geslagen sinds 3 weken. Alhoewel ik HBO afgestudeerd ben, leek de Buitenschoolse Opvang (BSO) mij ook leuk! Lekker relaxed aan de slag met kinderen. En weinig uren op een dag. Dat solliciteren ging iets te goed want bijna elke BSO deed me een aanbod. Uiteindelijk ben ik overstag gegaan met een BSO hier in de buurt (een paar minuten rijden), 24 uur per week...maar helaas wel verdeeld over 4 dagen. Nu slaat de twijfel dus ENORM toe! Ik heb al een dag meegelopen en alhoewel het leuk en dankbaar werk is, mis ik toch de uitdaging op mijn eigen werkniveau (HBO). Ik weet dat de banen niet voor het oprapen liggen, maar ik vind het nu toch zonde dat ik niet ga werken op het niveau waar ik voor heb gestudeerd. Ik heb nog geen contract getekend, maar ik ben wel aangenomen voor de functie groepsleidster BSO. Maaaarrrr ik ben nu wel aan het zoeken naar een functie op mijn eigen niveau EN voor maar 3 dagen in de week (wat ik aanvankelijk ook wilde!). Heb gister en vandaag dan ook twee brieven de deur uit gestuurd (nou ja, de deur....per mail, haha) Op 1 sollicitatie wel wat commentaar gekregen uit mijn kring want dat is diezelfde organisatie die me eruit gegooid heeft tijdens mijn zwangerschap. Echter, wel een andere afdeling, maar toch! De functie is wel erg leuk!! Dus ik heb mijn trots opzij gezet. Poeh, wat een gedoe he? Ik ben in ieder geval blij dat ik iets achter de hand heb! Nou, hopelijk maken we beiden de juiste keuze. Ik vind het voor jou wel erg rot dat je fulltime moet werken. Lijkt me zwaar met een kleintje. Maarja, parttime werken en ook nog eens de BSO...volgens mij zijn de verdiensten daar sowieso niet zo hoog (daar ga ik binnenkort ook achter komen, moet nog de arbeidsvoorwaarden doorspreken).