Zou je dat doen, ja of nee? Het betekent: de onbekende, de anonieme. Niet zo'n leuke betekenis, maar is dat heel belangrijk bij initialen? We willen geen tweede naam geven, want dat heeft de oudste ook niet.
Nee dat maakt echt niet uit, ik had het niet geweten en als ik het wel wist dan had ik er nog steeds niet aan gedacht. Veel te doordacht, gewoon doen
ik denk bij NN eerder aan Nationale Nederlanden dan aan nomen nescio... maar ik vind het vooral ver gezocht. lekker doen dus die naam met een N
Ik vind dubbele initialen al snel als stripverhaalnaam klinken. Daarom zou ik er niet voor kiezen De betekenis van nn stoort me verder niet.
Geen tweede naam zeg je, dus dan zijn het (in elk geval in mijn ogen) geen 'echte' initialen. Op post zal niet N. N. Achternaam staan maar N. Naam. Ik vind dat niet gek staan, je zult die afkorting NN praktisch nooit zien. Daarnaast kende ik de betekenis van NN ook niet en vind ik het juist (vaak) wel fijn klinken, die alliteratie. Noa Nieuwenhuis vind ik bijvoorbeeld echt niet gek klinken (populairste meisjesnaam met een N uit 2014 en de meest voorkomende achternaam met een N uit 2007 even bij elkaar gezocht). Dus ik zie hier geen problemen in.
Mijn initialen zijn N.P. (niet parkeren) Zelf al 31 jaar nog nooit bij stilgestaan tot mijn moeder me er afgelopen maand op wees (ze had getwijfeld in de zwangerschap door die initialen). Dus ik zou zeggen lekker doen, waarschijnlijk valt het niemand op!
Zeker gewoon doen. Het is geen tweede naam, dus je zult het zo ook ws nooit zien. En als het wel zo is, dan vind ik het nog wel erg ver gezocht. SM en WC is ook zo'n beetje het enige wat ik niet zou kiezen.
N. N. Staat niet raar! Hier hebben wij ervoor gekozen om geen namen beginnend met een S te nemen omdat onze dame anders de intialen S.S. zou krijgen. Daar maak je ook niemand blij mee!
Je zal N.N echt nooit zien. Ik heb echt nog nooit 3 initialen gezien van onszelf of de kids. Alleen maar 2 letters omdat ze 2 namen hebben en daarna de achternaam.
Dank voor jullie reacties! Blijkbaar ben ik de enige die me er druk om maakt. We hebben nog even de tijd, en ik weet nog niet eens of het een meisje is. Maar mocht het een meisje zijn, dan staat deze naam beginnend met een N boven aan de lijst!