ik vind de naam lotte erg orgineel.mijn dochter heet toevallig zo en ik hoor die naam echt zelden. alleen bij veel oudere mensen. nine hoor je tegenwoordig wel wel weer steeds meer.ik vind het ook niet mooi nine dus ik zou voor lotte gaan in plaats van lot
Toevallig ken ik een Lot, nooit bij nagedacht dat dat een mannelijke naam is. Het hangt denk heel er af wat voor meisje het is...persoonlijk vind ik het wel een leuke naam, lief maar toch niet tuttig. Nine vind ik ook leuk, hoe je het schrijft is een keuze. Ons dochtertje heet Floor, toch nog nooit iemand tegengekomen die dacht dat we haar als het Engelse "vloer" genoemd hadden..
Lot klinkt wel leuk, maar doet me ook aan een jongensnaam denken (vanwege de man Lot in de Bijbel). Nine vind ik niet echt een naam en wordt denk ik snel engelse 9. Zou voor Nina of Lotte gaan, dit vind ik beide juist hele leuke namen.
't Ligt een beetje aan de achternaam. 'k Vind het allebei mooie namen. Zelf vond ik Lotte destijds erg mooi, maar klonk totaal niet bij onze achternaam. Ik ga voor Nine!