Grappig, ik had de reacties nog niet gelezen en zie nu pas dat ik niet de eerste ben die Flint oppert!
Birk moet ik denken aan 'burp' (= geluid als je een boer laat) en Brik moet ik denken aan het engelse woord voor 'steen'!! En Dan, dan? TO: Derk of Derek is ook al geopperd.. vinden jullie dat niks dan?
Bij Finn denk ik aan zo'n slaapverwekkend Leidse Rein Vinex gezin. Echt een dikke vette Nee! Berk is leuk!
Berk, zo heet een (turkse) jongen uit mijn dochters klas. Ik heb er even aan moeten wennen, maar ik vind het nu wel een stoere naam. En in het Turks zal het vast geen boom zijn. Finn vind ik ook leuk. Flynn ook nog wel. Maar Flint vind ik verschrikkelijk. Ik ken het ook als een ander woord voor scheet. Dan toch liever Berk..
Dat Berk ook een boom is vind ik niet zo erg... Merel is ook een vogel en Madelief een bloem. Maar ik vind het wel erg lomp als voornaam. Finn vind ik erg leuk! Wel als deze spelling en niet als Fynn.
Berk als voornaam heb ik nog nooit van gehoord. Is voor mij een boom. Madelief en Merel zijn inderdaad geaccepteerd, maar Berk valt bij mij in de categorie Eik of Kastanje. Tara, Dex en Berk vind ik bovendien geen mooie combi. Tara, Dex en Finn/Flynn/Flint/Finley vind ik veel mooier.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Berk best wel oké vind. Ook al heb ik de associatie met een boom. Maar ik vind Finn wel beter bij de namen van je andere kinderen passen. Maar goed om daar nu alleen een keuze op te baseren... Berk is overigens vorig jaar wel 4x gegeven. Wat vind je anders van Boet?
Finn. Ik hou echt wel van aparte namen maar Berk... nee sorry. Ik dacht gelijk toen ik je post zag huh...