haha cool! Mensen zijn ook altijd verbaast over onze kleurkeuzes (ook in huis, heb een knal roze, knal blauwe en knal gele bank ) Ga eens met m'n man overleggen voor wat kleurrijke kozijnen! We hebben al blauwe lamellen, daar moest men in de straat al aan wennen
Kan me wel voorstellen dat je er ff aan moet wennen Wij wonen in een hofje. Onze huizen zijn vanuit de jaren 40, witte huizen met een erkertje. In ons koopcontract staat serieus dat we dus niet zomaar hele aparte kleuren mogen aanbrengen op het houtwerk en/of het huis zelf, dit is voor het aangezicht.. moet heel eerlijk zeggen dat ik het ook wel mooier vind dat alles hier in dezelfde stijl daardoor is..
Bij mijn vader in het dorp verft een man zijn huis elk jaar in een andere kleur. Het hele huis dus niet alleen de kozijnen en deuren. Ene jaar is het roze en andere jaar kan het ineens knalrood zijn. Echt vreselijk maar niemand die zich eraan ergert hoor Lekker laten gaan, zij ergeren zich misschien wel aan de kleur op jou kozijnen
Is dit niet iets wat voor iedereen geldt? Volgens mij mag je je woning, ook als is het van jezelf, niet zo drastisch aanpassen dat het niet meer in het straatbeeld past. Doe je dit wel dan wordt het vaak gedoogd door de gemeente. Als omwonende kan je er bezwaar op maken. Dan zal je je woning weer naar de oorspronkelijke kleur moeten terugbrengen.
Precies, andersom werkt het ook zo. Ik kan me ook ergeren aan al dat antraciet van de buren (kozijnen deur stoeptegels) alsof er een crematorium wordt uitgebaat.
Ik moet denken aan dit nieuwsbericht van een half jaar geleden. Barbieroze huis voor kersverse ouders|Opmerkelijk| Telegraaf.nl
Wat grappig hier hebben met hun huis ook recent blauw geverfd als van de appie maar dat huis was eerst mosterdgeel. Naja iig een vooruitgang.
hahah ok laat ik "erover heen zetten" even toelichten. Ik moet er elke dag langs rijden, als ik de straat in rij. Ik vind het straatbeeld nu verstoord. En natuurlijk zijn er hele mooie kleur (combi's), maar onze woningen hebben grotendeels niet zulke felle kleuren die gelijk als een doorn in je oog springen. Gemeente doet er niet veel aan. Vereniging zou ik nog kunnen informeren, maar zoveel energie wil ik er ook niet meer in steken. Vond het gewoon bijzonder. Wij hebben hiervoor gehuurd, dus dit was nieuw.
Hier in de straat hebben ze de kozijnen en voordeur fuchsia geverfd. Gelukkig is het een stukje verderop. Kan er wel geroepen worden 'lekker laten gaan', maar het gaat wel om koopwoningen. Het ziet er echt armoedig uit en doet afbraak aan de omgeving. Dikke duim omlaag hoor.
Ik snap je wel hoor. Je hebt van die mensen die geen enkele moeite doen om de wijk een beetje toonbaar te houden. Die denken: het is van mij dus ik mag lekker zelf weten wat ik doe. Maar voor je het weet woon je in zo'n pauperparadijs vol schuttingen en laven.
Meen je dat? Dan zou je niet hier moeten kijken. Maar ik vind antraciet veel en veel meer uitstraling hebben dan het oranje geverfde huis hier verderop.
Jeetje dat anderen zich zo druk maken om andermans huis...pauperparadijs...laven...begraafplaats... Het zal mij een rotzorg zijn wat de buren doen, laat ze er maar een kermis van maken, des te mooier komt mijn huis uit😜
Hahaha wat een onzin dit. Sorry TS Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die zich iets van andermans kleuren aantrekken. Wij hebben het huis overigens neutraal gekleurd en in de straat zie je allerlei verschillende tinten. Ik vind dat erg leuk om te zien. Ik vind het zelfs niet erg als buren hun tuin niet bijhouden (hoewel wij zelf erg netjes zijn) leven en laten leven! We hebben erg leuke buren en de rest kan me niet zoveel schelen Ik hoop dat je je er overheen kan zetten