slapeloosheid

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bambie, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Dag,

Misschien een stomme vraag, maar sinds het begin van mijn zwangerschap slaap ik al erg slecht, vaak wakker of soms klaar wakker al heel vroeg in de morgen,
    Maar de laatste tijd lig ik werkelijk de hele nacht te draaien en te woelen en ben gewoon blij dat de wekker gaat en ik er uit mag..
    Met het resultaat dat ik overdag doodmoe ben en niet in staat om normaal te functioneren.

Nu kan ik overdag niet even bijslapen of even gaan liggen dus dat is geen optie,
    Is dit iets wat ik moet gaan bespreken met mijn gyn of klinkt dit helemaal niet bekend in combinatie met zwanger zijn?

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Helaas is dit een bekende kwaal in de zwangerschap, advies is inderdaad je rust pakken overdag. Indien dat niet gaat dan op de dagen dat het wel gaat de rust pakken. Evt. kan je iets homeopatisch gebruiken. Wat ook kan helpen is:
    warme melk voor het slapen, jezelf niet aanwennen om midden in de nacht andere dingen te gaan doen omdat je toch wakker bent, een uur voordat je gaat slapen al rust nemen door te lezen of tv te kijken, s'avonds laat niks meer eten.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina