Wat ik me dus afvraag, is hoe iedereen bij hun verloskundigepraktijk is beland. Ik zit nu een beetje rond te zoeken, en kan er via de telefoongids maar 2 vinden in onze woonplaats, en ze hebben allebei geen website. (kan ik niet vinden iig) Moet ik nu zomaar één van de twee bellen op goed geluk en een afspraak maken? Vragen aan familie of vrienden wil ik niet, want het is nog even 'ons geheimpje'... Hoe hebben jullie dat gedaan? En heeft er iemand misschien ervaring met een praktijk in Ridderkerk (of omstreken)? Al dan niet positief? Alvast bedankt.
ik belde mn huisarts en vroeg welke er bij hun bekend voor deze buurt stonden, toen gaf ze er mij een paar en toen ben ik eens op de sites gaan neuzen en die wie mij het meeste aanstond heb ik toen gebeld ,.....
Ik ben naar de gene gegaan die het dichtsbij ons huis zit, omdat we dat wel zo makkelijk vonden ook voor als we straks als ik 40 weken ben eventueel nog langs moeten (als de kleine er dan nog inzit), dan heb je geen zin om naar de andere kant van de stad te rijden. En wij hadden zoiets als het tijdens het eerste gesprek echt niet klikt kan je altijd nog naar een ander gaan. Maar dat was gelukkig niet nodig want het zijn allemaal hele aardige dames. En daarbij had ik zelf zoiets van ze zijn echt wel goed anders hebben ze hun diploma niet.... Zo heb ik de keuze gemaakt
je kan ze even bellen, is sommige plaatsen gaat het via postcode. ik kon ook uit 2 kiezen, heb ook gewoon gekozen die het dichtste bij mijn huis zat,was ook een wat kleinere praktijk met 2 vk's dat vond ik ook wat fijner(die andere zitten er 6 dus dan heb je steeds iemand anders) en helemaal geen spijt van zijn hele aardige dames.
Bij ons zitten er 3. Ik heb meerdere verhalen gehoord over 2 van de praktijken en over deze 2 positief. De 3e praktijk bestaat uit 1 verloskundige, en dat vind ik zelf niet zo'n fijn idee. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de praktijk die ook avondspreekuur heeft. Leek me wel zo handig.
Ik heb de dichtstbijzijnde verloskundige gebeld voor een afspraak. Toen ik daar was, bleek het toch een vies mens! Gruwel, de rillingen lopen nog over m'n rug (ter illustratie: rouwranden onder de nagels, vet haar, dranklucht) Dat was dus de enige keer dat ik daarheen ben gegaan. Daarna ben ik naar een groepspraktijk gegaan met allemaal hele lieve en vooral schone meiden. Dus; je kan je altijd nog bedenken!
Iedereen heel erg bedankt voor het antwoorden! Wij hebben ondertussen een verloskundige gevonden. Een vriendin die pas bevallen is even terloops gevraagd welke vk zij had, hoop niet dat ze me doorhad... Ze was heel erg te spreken over deze praktijk, en het bleek dat ze tóch een website hebben, maar dat ik die gewoon niet had kunnen vinden. Website ziet er ook heel goed uit. Morgen ga ik bellen voor een afspraak, spannend. Dit topic mag eventueel dicht. Ik heb m'n antwoord.
eerst en vooral zeg ik u dat je je er op gemak moet bij voelen , alles moet aan kunnen vragen en is dat je je er niet goed bij voelt , zoek dan iemand , blijf er dan niet bij je kunt gerust nog veranderen groetjes
Ik heb op de site van KNOV en op de site van mijn verzekering gezocht wie er aangesloten en bij mij in de buurt zijn. Er kwamen er drie uit, waarvan er twee zaten in een buurt waar we niet naar toe willen, en tja, toen bleef er eentje over. Heb gebeld, en het klikte al door de telefoon . (Is solopraktijk, dus lekker knus ).
Ik had gewoon gekeken welke het dichts bij de deur lag... En dat was toevallig hier om de hoek... Gelukkig klikte het ook meteen. Ik ging met de gedachte dat als het niet zou klikken met de praktijk ik alsnog kan overstappen...