Hoe bevalling met bloedverdunners

Discussie in 'De bevalling' gestart door nutts, 15 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Hoi meiden,

Helaas heb ik een trombose been en moet nu 30 dagen fragmin spuiten. Hoe doen ze dit met de bevalling? Wordt je ingeleid of keizersnede (aangezien ik bij de eerste een keizersnede heb gehad)gepland ben vandaag 35.1 dus vind het wel spannend worden nu?

Iemand ervaring mee?

2. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Hoi ts,
    Ik heb een longembolie gehad dus zit nu ook voor de rest van de zwangerschap aan de Fragmin. Ik heb zelf geen indicatie voor een keizersnede en de bloedverdunners zijn dat ook niet, dus ligt eraan wat je wilt na je eerdere keizersnede. Goed om te bespreken met de gyn.
    Ik moet als de weeen beginnen stoppen met Fragmin spuiten, mocht de bevalling dan lang duren zullen ze in het ziekenhuis evt nog medicatie geven voor de trombose, maar daar ga ik niet vanuit.

3. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ja zeiden wel 24 voor je bevalling stoppen met de prikken maar ja dat weet je niet van te voren

4. Overtherainbow

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Nee klopt, dus bij een spontane normale bevalling moet je stoppen met prikken als de eerste weeen komen. In het (academisch) ziekenhuis waar ik loop dus geen reden voor inleiding of keizersnede. Ik moet daarna als ik niet teveel bloedverlies heb gehad ook weer beginnen met Fragmin.
    Maar ik weet niet wanneer je weer een afspraak hebt bij je gyn, maar is wel handig als er een plan is gemaakt en jij daar ook vanaf weet, ook voor evt keizersnede die dan moet worden ingepland...

5. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ja precies ik heb pas over 2 weken weer een afspraak. Twijfel of ik eerder zal bellen

6. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Ook gehad (met 28wk), wat vervelend en wat n pech zon trombosebeen.. idd 24u voor de bevalling stoppen. Tijdens de bevalling geen last gehad van extra bloedverlies. Gewoon kunnen bevallen, wel een snelle bevalling
    met knip en uiteindelijk dysmatuur kindje. Maar dat hoeft er niet mee te maken te hebben. Na de bevalling gelijk weer gestart met de bloedverdunners tm 6wk na de bevalling.

Succes als het zover is!!

7. Overtherainbow

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Ja, zou ik maandag even doen. Over 2 weken ben je ook al voorbij de 37 weken dus kan het ook spontaan beginnen. En het geeft je vast meer rust als je het plan weet, toch?
    En dacht dat meestal eerder al werd besproken of t sowieso een keizersnede zou worden of je het spontaan wil proberen, dus dat is ook goed om te bespreken.

8. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ja dacht ik ook maar wordt steeds uitgesteld

9. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    937
    577
    93
    Ik heb in het verleden een longembolie gehad en ik moet nu vanaf het begin fragmin spuiten. Ben nu 16 weken zwanger. Ook bij mij geen reden voor een keizersnede en wil dat ook niet. Wel is verteld dat ik 3 dagen voor de bevalling moet stoppen. Dit is een gok. Mocht ik spontaan bevallen dan is er geen ruggeprik mogelijk. Maar ik heb het er nog niet echt over gehad, omdat ik pas 16 weken ben

10. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Prik je nu 1 of 2 keer per dag?
    Als je een gepland keizersnede krijgt zullen ze waarschijnlijk vragen om de dag ervoor niet te spuiten. Inleiding zullen ze liever niet doen als daar geen andere reden voor is. De bloedverdunners zouden dan bv ook lang genoeg gestopt moeten zijn om evt een ruggenprik te kunnen krijgen.
    Wat je zou kunnen doen is tegen t einde van je zwangerschap 2 keer per dag (halve dosis) gaan spuiten, dan is het sneller uitgewerkt als je weeen krijgt.
    Overigens, in geval van spoed/nood als de bloedverdunners nog volledig werken; met protamine kunnen ze de werking van de spuitjes voor een groot deel couperen.
    Ik zou gewoon aan de gyn vragen wat hij/zij in gedachten heeft voor de bevalling, dat geeft jou waarschijnlijk wat meer rust.

11. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ik spuit nu 1 x per dag. Ja ga maandag eens overleggen hoe en wat. Maak me best zorgen ook ivm ruggenprik enzo

12. Overtherainbow

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Van de ruggenprik had ik inderdaad ook begrepen, dat die niet kan bij een spontane bevalling, maar kan me voorstellen dat als je een geplande keizersnede krijgt dat er plan gemaakt kan worden met de anesthesist.
    Goed dat je maandag even belt!

13. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Nou wordt volgende week dinsdag allemaal besproken. Vind het wel spannend ben dan al 37 wel

14. Overtherainbow

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Is ook spannend, sowieso dat je dan eigenlijk al zou mogen gaan bevallen.
    Maar denk dat t voor de gynaecologen helemaal niet zo spannend is omdat t vaker gebeurt dat mensen bloedverdunners gebruiken. Komt vast goed en als je denkt dat t begint te rommelen gewoon weer even aan de bel trekken.

15. Kate87

Kate87 Bekend lid

11 jan 2017
    636
    595
    93
    Ik spuit al mijn hele zwangerschap al bloedverdunners.
    Zodra het onrustig is, niet spuiten. Merk je dat het rustiger wordt, alsnog spuiten.

Het nadeel van het spuiten, is dat je het idd echt niet weet, dus je kan net hebben gespoten en dan ineens doorzetten. Dat is het risico. Je kan dan geen epiduraal. En mocht je een keizersnede nodig hebben, ga je onder algehele narcose in plaats van met een epiduraal/spinaal.

In principe heb je met 1 keer spuiten niet zo'n groot probleem, omdat binnen 6 uur deze weer is 'uitgewerkt'.

16. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ja daar was ik dus al bang voor ik wil dis niet onder narcose maak ik het niet mee en man mag ook niet mee.

Bah baal zo heb even flink last van hormonsters denk ik blijf huilen

17. Overtherainbow

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Snap t helemaal.
    T wisselt per ziekenhuis maar meestal mag je man niet mee de operatiekamer in, maar wel in de ruimte ernaast waar je kindje naartoe gaat direct na de geboorte als t onder narcose is. Dan kan je man wel bij jullie kindje blijven.

18. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Bah nog ruim een week voor ik antwoorden heb en vreet me echt op. Haha oh hormonen

Deel Deze Pagina