Hallo allemaal Het ziet er naar uit dat wij de mmm ingaan. Ivm een translocatie komen wij als het goed is in aamerking voor pgd/ivf. We zijn nu verwezen naar het erasmus in rotterdam. Daar krijgen wij binnenkort een informatiegesprek met alle opties. Ik heb mij veel ingelezen o.a. hier op het forum. Als wij zouden starten met ivf zou dat voor ons makkelijker zijn als het ook in Gent kan. Dit is een half uurtje rijden, rotterdam is anderhalf uur rijden (ruim genomen). Iemand hier evaring mee, en hoe zit het dan met je verzekering gezien het in het buitenland is? Het lijkt mij dat je dat zsm moet beslissen maar we gaan sowieso eerst het informatiegesprek afwachten.
Tenzij je een verzekering afsluit die 200% van het Nederlands tarief vergoed bij behandeling in het buitenland (PNO doet dat bijvoorbeeld). Gezien alle vooronderzoeken die bij PGD nodig zijn, is het wel waarschijnlijk dat je pas in het volgende jaar kunt beginnen en dat overstappen in december dus nog mogelijk is. Ik zou het zeker doen en dan dus voor Gent gaan! In het buitenland zijn ze zóveel verder in de wereld van de zorg..
Zilveren kruis Achmea heeft ook een contract met het UZ Gent en vergoeden ook alles. Het is dus belangrijk om te checken of je verzekeraar een contract heeft met het zkh.
Maar de vooronderzoeken, moeten die dan ook in gent gebeuren? Of kan dat ook in rotterdam en dan alleen de behandeling zelf in gent? Ik ben nog helemaal nieuw in de mmm, ik heb dus nog een hoop uit te zoeken, maar ik heb het er allemaal voor over!
Ik weet niet of Gent de gegevens over wil nemen van een ander ziekenhuis, over eventuele vooronderzoeken.. Maar goed, als de reistijd voor jullie alleen maar (veel) korter is, lijkt het mij alleen maar handiger om de vooronderzoeken ook in Gent te doen.. Ik zou gewoon bellen voor een intake, de wachtlijst kan daar best oplopen.. Mocht je toch voor het EMC gaan, dan kun je je afspraak altijd weer afzeggen!
Ik weet niet waar je woont, maar wij staan nu aan het begin van het IVF/ICSI traject. Mijn follikelmetingen, en het regelen van medicatie zijn in ZorgSaam Terneuzen. (Da's geen universitair ziekenhuis ofzo ook ) Volgens mij de vooronderzoeken ook! De punctie, bevruchting en terugplaatsing in Gent. Het ligt eraan of Gent samenwerkt met jouw ziekenhuis.. Maar ik denk dat je wel alles bij UZ Gent kunt doen, als je daarvoor kiest. Anderhalf uur is best wel een stukje rijden.. En ik zit bij CZ, die hebben ook een rechtstreeks contract met Gent! Maar het is altijd wel fijn om het toch van tevoren op papier even aan te vragen bij je verzekering.
Ik loop nu bij de gyn in terneuzen en ik zit ook bij cz. Fijn om te lezen dat het dus goed te doen is. Inderdaad de punctie en terugplaatsing maakt me niet zoveel uit maar voor al die echo's, elke 2/3 dagen heen en weer zie ik niet echt zitten.
Hmm, is dat dan vanwege die translocatie, dat ze je naar Rotterdam doorverwezen hebben? Want ik blijf dan gewoon onder behandeling bij dr. Reyneke. Papier van CZ over de basisverzekering (kun je het lezen?) Als het goed is hoef je ook niets voor te schieten dus, in Gent. Da's wel beter..
Ja, ze hebben mijn bloed opgestuurd naar rotterdam en daaruit is dus gebleken dat ik draagster ben van een translocatie. Dat onderzoek doen ze niet in terneuzen.
Wij zijn na 3 mislukte behandelingen naar Gent gegaan en hebben er toen bewust voor gekozen om alles in Gent te doen. Ik had geen vertrouwen meer in ons regio-zkh en ik wilde graag alles in 1 hand houden. Succes met je keuze!
Een bijkomende vraag is of maastricht wel samenwerkt met gent. Het pgd gedeelte mag in nl alleen in maastricht volgens mij. Zij werken samen met de nl academische zkh. Of ze ook met gent samenwerken, kan je beter navragen. Ook of Gent wel pgd als optie op zeg maar hun embryos accepteert, of het volgens de belgische wet is toegestaan.... verder is gent wel echt een superfijn zkh
Oh das helemaal mooi. Dan is de vraag of cz (je zit bij cz toch ts?) ook pgd vergoedt. er zijn uitzonderingen in het contract namelijk, die staan op dat gele intakeformulier.. Of ff bellen met cz voor de zekerheid.
Hmm daar moet ik maar eens achteraan gaan dan. Ik wacht sowieso het informatiegesprek af in rotterdam (8 september).