Keuze zwemles

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Spectre, 13 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Buitenbad zou hier geen optie zijn geweest. Mijn kinderen hadden op die leeftijd beiden ondergewicht, en vooral voor de jongste was het diepe binnenbad zelfs veel te koud. Zij is na A overgegaan naar een warmer revalidatiebad voor zwemles. Ook meerdere keren per week zwemles zou ze ook niet getrokken hebben naast school en bso/opvang.
    Ik zou dus ook kijken naar je kind, niet alleen wat praktisch is. Want er zijn ook vast kinderen die dat wel aan kunnen.

Spectre vindt dit leuk.
  2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik zou gaan voor het binnenbad. Tegen de tijd dat het buitenbad open gaat, kan het nog steeds wel eens rond de 17 graden zijn. En ook dan moeten ze zwemmen. Tenminste dat neem ik aan, omdat ze anders nooit in 1 seizoen dat diploma halen. Ik zou dat echt zielig vinden.

Mijn kinderen zwemmen op zaterdagochtend van 8 tot 10 (met 15 minuten pauze). Ik zit dan ook al rond 7.15 uur met ze in de auto, moet een half uur rijden.
    Maar goed...dat is natuurlijk maar 1x per week. En tegen de tijd dan Emma voor B mag 2x per week, want die wil ik dan op de maandagavond zetten, omdat ze anders tegen 6.45 uur al moet zwemmen.

Spectre vindt dit leuk.
  3. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Ik zou voor het binnenbad gaan... als ik zoon bij ons buitenbad op 300 meter afstand had gedaan dan waren we voor diploma A op zijn minst wel 5 seizoenen bezig geweest :roflmao:

4. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Mijn zoontje heeft afgelopen zomer a gehaald in het buitenbad en gaat nu binnen verder voor b en c! Buiten inderdaad 3x per week een half uur en de regelmaat heeft hem erg geholpen. Binnen heeft hij 1x per week 45 minuten maar vaak zijn die lessen maar 30 minuten echt effectief, daarna is de koek wel op. Ik denk dus dat mijn zoontje binnen langer over zijn a diploma zou hebben gedaan!

Athina vindt dit leuk.
  5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Voor mij zou keuze heel simpel zijn. Mijn kinderen zouden 4x week een (vaste) activiteit naast school echt niet trekken... Zeker op die leeftijd.

Ik zou goed informeren naar de voors en tegens, de praktische invulling en dan kijken naar je eigen kind en naar je persoonlijke situatie (hoe belastend is het om te halen/brengen, hoe handig zijn de tijden voor jullie gezin ed) wat meest haalbaar is.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.321
    10.286
    113
    Ik zou eerst vragen hoe ze dat gaan doen in 1 seizoen want ik ik vermoed dat het niet verwarmd is en zo geweldige zomers hebben we nu ook niet.
    Lijkt me dan erg koud. Voor a staat 1 jaar. Versnellen met 2 uur per kan wel maar dat is wel erg zwaar en heb je als nog een half jaar nodig. Lijkt me zo raar als je kind geen water dat is en 2 seizoenen nodig heeft.

Dus ik zou gaan voor 15 km verder. Liever wat verder maar wel elke week les.

7. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Kijk wat het beste is voor je kind

En soms 'hoort' dan daarbij ook dat het verder weg is.

Bij ons in het dorp zit ook zwemles, maar ik heb in het belang van mijn zoon gekozen voor 1 op 1 zwemles in het dorp een half uurtje verderop.

Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken om in een buitenbad te zwemmen. Lijkt me echt ijskoud. Ik zou liever voor het binnenbad kiezen.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Ik zou ook hiervoor kiezen. Buiten starten - en binnen doorgaan. Vaak als ze al op een bepaald niveau zitten - kunnen ze ook binnen zonder wachtlijst instromen, áls het a-diploma niet gehaald is buiten. Wel eerst bij het buitenbad goed informeren of het voor jullie haalbaar is qua dagen etc. Dat je niet een groot deel op vakantie bent en/of met je werk zit en hij niet kan als je 3x in de week bijvoorbeeld les heeft. En dan heb je nog een compromis met je man ook ;)

Ik denk dat je de buitenbaden waar je entree voor betaald die niet verwarmd zijn -op 1 hand kan tellen ;) . Ook al krijg je soms het gevoel dat ze niet verwarmd zijn. Er zit wel verschil in hoe hoog de kachels opgestookt worden. Dat dan weer wel. 21 of 23 graden is een behoorlijk verschil! Maar juist als het kouder is buiten- voelt het water een stuk warmer. Dat maakt het zwemmen in een zwembad tijdens regen ook zo leuk... koukleumend naar het bad toe en dan voelt het water héérlijk warm ;) . Verder zijn lesgevers buiten ook wel gewend hiermee om te gaan. Dan staan de kinderen niet rustig in een rijtje op de kant te wachten tot ze eens mogen duiken ofzo. Ik snap je hoor ;) -maar buitenzwemles is zo verkeerd nog niet. Als je het hebt over het survival deel van de zwemles, komt 22 graden dichterbij de temperatuur van de sloot buiten, dan de 30 tot 32 graden in het zwembad.

Spectre vindt dit leuk.
  9. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik zou echt wel voor een binnenbad gaan. Anders staan ze nat een deel van de les in de wind te koukleumen. Want ook in de zomer kan het best fris zijn.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat valt wel mee hoor... juist bij een buitenbad blijven de kinderen véél meer in het water, omdat dit anders niet te doen is. Kinderen worden juist meer aan het werk gehouden, om warm te blijven.

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    En buiten starten, kijken hoe ver hij komt, binnen verder A afmaken en evt in het seizoen erop buiten b en c halen?

Athina vindt dit leuk.
  12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.321
    10.286
    113
    Misschien omdat ik ook een koukleum ben lijkt me dat vreselijk :roflmao:
    Vooral ook omdat en dan staat tijdens de regen, staan ze te wachten aan de kant.
    Bij ons was het bij a maar elke keer een paar kinderen in het bad en de rest aan de kant. Hoe verder ze kwamen hoe minder vaak ze stonden te wachten.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mijn dochter heeft het zelfs op erg warme dagen koud in het buitenbad. Die zou ik er niet blij mee maken.
    Wij gaan naar binnenbad 15 km verderop, zo ver weg is dat niet. Buitenbad is op fietsafstand. Maar zie dat echt niet zitten.

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Kun je niet deze maand nog een keer vrij gaan zwemmen in het buitenbad om te kijken hoe hij de temperatuur daar vindt? Als hij het prima te doen vindt, zou ik voor het buitenbad gaan en dan eventueel verder gaan in het binnenbad, als het diploma niet in één seizoen gehaald wordt. En als het heel koud is, zou ik voor het binnenbad kiezen.

15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.832
    18.554
    113
    Vrouw
    Buitenbad zijn wel kleine groepjes dat scheelt. Alleen ben zelf ook een koukleum dus het lijkt mij 3x niks.. maar goed, als ze in de vijver vallen kunnen ze ook niet even kiezen wat de temperatuur van het water of buiten is :p
    Ga het nog eens bespreken met mijn man.

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.321
    10.286
    113
    Hier hadden ze ook kleine groepjes, 6 per keer. Je moet kijken waar jullie beide goed bij voelen

Spectre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina