Kan mijn baby, tijdens een winterse wandeling, mee in de draagzak?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door VeiligheidNL, 10 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    #1 VeiligheidNL, 10 nov 2016
    Laatst bewerkt: 6 dec 2016
    Het wordt weer kouder buiten en het is natuurlijk heerlijk om te wandelen met je baby dicht tegen je aan in een draagzak. Toch is het vooral 's winters belangrijk om goed op de temperatuur te letten. Een baby kan het namelijk snel te koud of te warm hebben.

Te koud
    Als het buiten echt koud is warm jij jezelf op door een stevige wandeling, maar je baby beweegt niet en heeft het sneller koud. Bij een draagzak zijn vooral de armen en benen van je kind niet goed beschermd tegen de kou. Om deze te beschermen kun je de jas bijvoorbeeld half dicht doen, maar let op: het gezichtje moet altijd helemaal boven de jas uitkomen zodat je kindje altijd vrij kan ademen. Het hoofdje kun je met een muts tegen de kou beschermen.

Te warm
    Denk er ook om dat je de baby niet te warm aankleedt. Als een dik ingepakt kindje door jouw lichaamswarmte extra opgewarmd wordt, dan bestaat de kans op warmtestuwing. Controleer daarom regelmatig hoe het kindje zich voelt. Een baby heeft het warm genoeg als zijn nek aangenaam aanvoelt.

Als het buiten extreem koud is, bijvoorbeeld tijdens de wintersport, dan is het verstandig om geen lange wandelingen te maken.

Op www.veiligheid.nl vind je meer informatie over de aankoop en het gebruik van draagzakken en andere kinderproducten.

Groetjes Marlotte,
    VeiligheidNL

2. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Mag ik vragen op basis van welke dragers jullie dit bericht schrijven?
    Bij de meeste dragers/doeken die ik ken zitten automatisch de armpjes goed in de drager waardoor deze juist niet als eerste koud worden.
    Benen kan ik inkomen.

Vandaar dus even de vraag, op basis van welke dragers bedoelen jullie de tips?

3. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi Centurychild6F3,

Ten eerste onze excuses voor de late reactie. We hadden je vraag helaas even gemist, maar hier toch nog onze reactie:

We hebben bovenstaand advies geschreven op basis van het algemene beeld wat wij hebben van draagzakken. Natuurlijk heb je veel verschillende soorten draagzakken. Het is voor ons niet mogelijk om voor elke draagzak een advies te schrijven. Belangrijk is dat ouders bovenstaand advies lezen en zelf bepalen of hetgeen wij adviseren voor de draagzak die ze zelf gebruiken ook geldt.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Mocht je nog vragen hebben dan kun je die altijd aan ons stellen!

Groetjes Marlotte,
    VeiligheidNL

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ongeacht de drager die gebruikt wordt (liefst wel ergonomisch) zijn er speciale draagjassen. Dan zijn kindje en drager lekker warm. Hoeft ie alleen nog een mutsje op :)

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Of een fleececover, die van ons heeft ook nog een capuchon, dan heb je geen mutsje nodig ;).

6. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Idd, er zijn draagjassen en ook nog beenwarmers te koop. Dus dragen in de winter kan heel goed. :) Nog even een mutsje op en je kunt gaan.

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Een kennis van mij deed een dun babybroekje en dik joggingbroekje van een maatje groter er over heen. Dunne slofjes en paar extra dikke sloffen met een touwtje er over. Dan bleven de beentjes en voetjes lekker warm. En uiteraard een mutsje. :)
    Maar zo'n draagjas lijkt mij idealer. Zie ze ook steeds vaker!

Deel Deze Pagina