Avondje weg zonder mijn manneke en dan.....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ducati748, 11 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ducati748

ducati748 Lid

21 jun 2008
    23
    0
    0
    Goedeavond allemaal,

Ons manneke Luuk is geboren op 1 augustus en geef hem sindsdien borstvoeding. Ik kolf eenmaal daags tussen de voedingen door om een voorraadje op te bouwen voor als ik strax ga werken en voor als wij een avondje weg zijn bijvoorbeeld.

Nu doet zich het volgende voor: aanstaande vrijdag ga ik met een vriendin naar het concert van Marco Borsato in het Gelredome en zal dus een behoorlijke tijd van huis zijn, wij wonen in provincie Zeeland, zonder mijn manneke. Ik verwacht dus dat ik zo half verwege de avond zal moeten kolven. Nu gaat het kolven op zich harstikke goed ( ik gebruik de Medela Swing ) maar dat ding maakt herrie en vroeg me af hoe doen andere moeders dit die borstvoeding geven en voor langere tijd ( denk zo`n 12 uur ) van huis zijn? Waar kolf je dan af? En hoe vaak?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,

Groeten van een mama die ontzettend uitkijkt naar een avondje Marco :)

2. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Als eerste, leuke naam :) en als 2de, veel plezier.

Ik kolfde in de auto, de mijne kon ook op batterijen. Misschien ergens onderweg in een restaurant?

Trouwens, ik heb een babyslaapzakje, een kleintje, met de naam Luuk erop. Hij is alleen gewassen. Heb jij misschien belangstelling? Zo ja dan maak ik ff een foto.

Pb maar als je hem over wilt nemen.

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik zou kolven vlak voordat je van huis gaat, een keertje op locatie (even bellen van tevoren of anders in de auto) en net nadat je thuis bent. Dan zit er dus zo'n 6 uur tusssen je voedingen. Dat is waarschijnlijk langer dan dat hij er normaal tussen laat, maar het lijkt me moeilijk om 2 keer daar te kunnen kolven. Een keertje van je schema afstappen moet wel kunnen denk ik. Neem wel extra pads mee mocht je door de stuwing gaan lekken. :)

4. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik heb ook een swing en ik vind de herrie erg meevallen. En bij een concert zijn veel mensen = veel lawaai. Dus daar zou ik me geen zorgen om maken.

Ik zou 'leeg' van huis gaan en dan in de auto nog een keer kolven als je daar aangekomen bent. Je gaat dan weer 'leeg' het concert in.
    Ik heb 1x eerder met m'n swing op batterijen gekolft (ook in de auto) en dat gaat prima. Wel ff testen thuis.

Dan ben je vervolgens bij het concert en ik zou persoonlijk daar niet gaan kolven.
    Ik denk wel dat je het kan uitzingen tot het einde van het concert en dan zodra je bij de auto bent gelijk weer kolven in de auto.

Maar geniet er van hè, dat is het belangrijkste.

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    In de auto inderdaad!

6. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Je kan ook informeren of je daar in de ehbo-post mag kolven.

Veel plezier.

7. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Ik zou het ook vor het concert in de auto doen en daarna na het concert. Als je ook echt tijdens het concert moet gebeuren dan is die EHBO-post ook wel een goeie tip.

Veel plezier in ieder geval bij het concert.

Deel Deze Pagina