Shortlist nummer 2

Discussie in 'Babynamen' gestart door Butters, 22 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butters

Butters Lid

17 apr 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze staan nog op de top-4 lijst:

Alexander Isaac
    Alexander Duncan
    Alexander Shane
    Alexander Felix

1: hoe spreek je Isaac in eerste instantie uit (soort van IE-sa-ak, of soort van AI-sek, of anders?)?
    2: hoe spreek je Duncan in eerste instantie uit (soort van DAN-ken of soort van DUN-ken, of anders)?
    3 vinden jullie de voorletters A.S. bij achternaam O... teveel/te duidelijk "ASO" spellen? Zou dat voor jullie doorslag geven?
    4 welke naam, if any, vinden jullie het meest 'hippie,' of het minste 'serieus' (weet niet zo goed hoe het te omschrijven... frivolous).

- - - - - - - - -
    Deze zijn eigenlijk al soort van afgevallen, maar toch nog even erbij ...

Alexander Ellis
    afgevallen omdat-ie wel heel mooie betekenis heeft maar er toch niet zo top uitziet + als men Alexander Alex noemt is Alex Ellis een beetje te gelijkend.

Alexander Justin
    afgevallen omdat-ie voor ons eigenlijk helemaal geen betekenis heeft en alleen mooi is als uitgesproken als DJUS-ten. Dan vinden we hem wel heel mooi, echter... Een tijdje wilden we per se een J naam (A.J.) maar dat hebben we losgelaten. Justice vinden we teveel een gewoon woord.

5 Welke zou jij nemen? Onze achternaam heeft 4 lettergrepen; O...........er

2. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ik zou A.S.O. in ieder geval niet doen 😉

Isaac zou ik uitspraak als AIsek of als IEzaak
    En Duncan als Dunken
    Felix vind ik de meest hippie naam 😋

Ik zou voor Isaac gaan 😊

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.215
    113
    1 ie-sa-ak
    2 dunken
    3 geen ASO maken ;)
    4 ik zou optie 1 kiezen

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ie-saak met klemtoon op ie
    Dunken
    Geen ASO doen
    Felix, de leukste naam uit je rijtje.

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    1: hoe spreek je Isaac in eerste instantie uit (soort van IE-sa-ak, of soort van AI-sek, of anders?)?
    Als je het zo schrijft, zou ik zeggen Ai-sek (vanwege de c aan het einde). Schrijf je Isaak of Izaak, dan zou ik het zeker uitspreken als Ie-zak. Mijn Amerikaanse achterneefje heet zo, en schrijf je Isaac.

2: hoe spreek je Duncan in eerste instantie uit (soort van DAN-ken of soort van DUN-ken, of anders)?
    Op z'n Amerikaans, dus Dun-ken maar wel echt met Engelse uitspraak (dus misschien bedoel je dan Dan-ken? Weet niet precies wat je daarmee bedoelt). Iig, duidelijk Engels!

3 vinden jullie de voorletters A.S. bij achternaam O... teveel/te duidelijk "ASO" spellen? Zou dat voor jullie doorslag geven?
    Nee, waarschijnlijk is het later alleen heel af en toe grappig, en verder zie je je eigen initialen toch nooit, toch? Alleen echt de eerste letters van je voornamen zou ik een beetje op letten.

4 welke naam, if any, vinden jullie het meest 'hippie,' of het minste 'serieus' (weet niet zo goed hoe het te omschrijven... frivolous).
    Felix, zeker! Alhoewel Shane ook wel happy klinkt. Isaac vind ik wat serieuzer, Duncan stoerder.

Als je het zo allemaal bij elkaar zegt, denk ik dat ik Felix het leukst vind. Bekt lekker achter elkaar. Alexander Felix. Twee keer de x er in is ook grappig. Het geeft iets nieuwsgierigs, vrolijks, aan de iets klassiekere eerste naam. Ja, leuk!

6. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ik spreek alles op z'n Nederlands uit...
    A.S. Oetker vind ik prima kunnen
    Felix vind ik gewoon een erg mooie naam maar Shane staat ook wel leuk, hip ;)

7. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    1 ie-za-ak
    2 dunkan
    3 ik zou het niet doen maar of het heel storend is... Denk dat dat wel meevalt
    4 felix by far de leukste!

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    1. Ai-sa-ek
    2. Dan-ken
    3. Die zou ik niet zo snel doen in dit geval..
    4. Ben geen fan van deze naam..

Zou voor Isaac gaan uit dit rijtje :)

Deel Deze Pagina