KFC kip maken...

Discussie in 'De lounge' gestart door w03z3l, 22 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Heb even op internet gezocht naar recepten voor KFC gefrituurde kip. Genoeg keus uit lekkere en goedklinkende recepten! Kan ik mooi vl morgen mee verrassen :) heerlijk om hem af en toe te verwennen met iets extra lekkers als avondeten.
    Maar nu het volgende.. Ik ben ziek geweest van kip in het verleden en daardoor jaren lang geen kip gegeten. Vind het wel erg lekker dus langzaam maar zeker voorzichtig weet wat kip gaan eten. Maar ik ben er wel heel heel erg voorzichtig in. Rauwe kip frituren voel ik me niet echt prettig bij omdat lastig te bepalen is voor me wanneer de kip goed gaar is van binnen. Kan ik de kip daarom eerst koken? Ik wil kipfilet gebruiken ipv drumsticks, omdat we allebei niet heel gek op bot in vlees zijn.
    En iemand verder ervaring met het maken van KFC kippetjes? :D

2. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Bij de tok9 heb je kant en klaar KFC kruiden in een zakje.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Bij de toco hebben ze KFC kruiden. Smaken precies het zelfde. Gewone en pikant.
    Zet wel raam open want bloem slaat op je longen :D

Verder wel rauwe kip, doop je derin en hop in de olie. Gebruik zelf een wokpan die ik vul met zonnebloem olie. Gooi deze olie daarna ook weg. Nog nooit ziek van geworden :)

4. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Het ging niet zo zeer om de kruiden maar toch bedankt.. Verder niemand?

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Kip kan je natuurlijk wel eerst koken. Je loopt daarna alleen wel wat risico's en dat is dat de kip te droog wordt en te nat is, waardoor de frituur gaat spatten.
    Als je de kipstukjes niet te groot maakt worden ze wel goed gaar in de frituur zonder ze eerst te koken.

6. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hahaha herkenbaar ;)

Zo maken wij het ook. Erg lekker

7. Luja

Luja Niet meer actief

Ik zou het gewoon rauw doen anders lijkt het me droog worden!
    Het grootste dikste stuk snij je gewoon na bereiding doormidden, als die wit vanbinnen is moet alles goed zijn :)

En idd de mix van de toko is zaaaalig!

8. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Vraagje hoe ziet die mix eruit?

9. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Gewoon 1 of 2 stukjes proberen eerst op verschillend aantal minuten, zodat je weet bij welk aantal minuten het goed is. Rauw is niet goed maar te gaar is ook niet meer lekker

Deel Deze Pagina