in de eerste maanden veel aangekomen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door KateK, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hey meiden, ik ben 1,78 en was 69,7 kilo voor ik een posi zwangerschapstest had. Ik ben in het afgelopen jaar bijna 5 kilo aangekomen door de MMM hormoonbehandelingen. (ik was altijd 65 kilo) Maargoed. Dat was begin dit jaar. Ervan uit gaande dat ik dus voor ik zwanger werd bijna 70 kilo woog en nu al bijna 75 (74,9) en dat in 3 maanden tijd. Qua BMI zat ik altijd goed. Ik eet gezond (wel veel zuivel), 2/3 stuks fruit, aardappels, groente en vlees etc. Behoefte aan vette hap heb ik niet, ook geen chocolade (niet in het extreme tenminste). Wat misschien wel meewerkt is dat ik bijna niet beweeg. Ik sportte voorheen 3 x per week en nu al maanden helemaal niet. Omdat ik bang was het beebje kwijt te raken durfde ik niet te sporten. Volgende week wil ik weer langzaam beginnen met een soort yoga. Fanatiek heen en weer rennen/springen durf ik niet.
    Ik houd het dan ook maar bij 1 x per week. Met dit druilerige weer stap ik ook niet zo gauw op de fiets en lopen houd ik al helemaal niet van. Mijn vraag is; is het erg als je in de eerste drie maanden al 5 kilo aankomt?? Wie herkent dit? Heeft iemand tips?

Ik moet zeggen dat ik er niet dik uitzie, mijn buik en borsten zijn wat groter, maar billen en heupen vind ik niet veel anders dan anders. Mijn zwangerschapsbroek die ik in week 10 kocht zakt bijna af..

Vind het echt niet erg om dik te worden, ben allang blij dat ik zwanger ben. Maar voor de gezondheid van mijzelf en ons kindje wil ik er toch op de een of andere manier wat om denken. Ik hoop dat meer bewegen iets kan betekenen..

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Hoi KateK :)

Volgens mij is dat helemaal niet erg hoor! Ik had het met mijn vorige zwangerschap ook, kwam binnen no time giga aan. Met de 20 weken echo was ik al ruim 10 kilo aangekomen, elke week zat er weer een kilo bij. Maar de verloskundige zei dat dat wel vaker voorkomt, zeker bij mensen met een niet al te hoog bmi. De tweede helft van je zwangerschap kom je dan vaak iets minder aan. Uiteindelijk ben ik een goed eind richting de 20 kilo gekomen, en heb me daar best zorgen om gemaakt. Maar na de bevalling vloog het er af, en na 3 maanden zat ik weer op mn startgewicht. Het was dus ook een hoop vocht ;)

Natuurlijk is het beter als je regelmatig beweegt, maar dit kan nou eenmaal niet altijd. Ik zat ook muisstil omdat ik onwijs beroerd was, 9 maanden lang. Tja, dat merk je wel. Maar als jij van jezelf weet dat je niet buitensporig veel snoept en probeert gezond te eten kan het vast niet zo'n kwaad. En als je je zorgen maakt kun je het altijd aankaarten bij je vk, misschien heeft zij tips of wil ze je testen op zwangerschapssuiker. Weet je gelijk waar je aan toe bent.

Niet teveel zorgen maken hoor, probeer lekker te genieten! Is veel beter voor jou en je beeb :)

3. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Ik ben ook 1,78 en was 61 kilo voor ik zwanger was. Binnen no time zat er 7 kilo aan en met de 20 weken zat ik al op 14 kilo, nu op 17 waarbij heg nu echt bijna niet meer oploopt. De VK had mij am gewaarschuwd; mijn lijf had geen reserves en heeft dat meteen aangemaakt! Hopelijk ben ik ze straks oom weer kwijt haha

4. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Dank jullie wel voor jullie reacties! Het komt zoals het komt. Als het goed is is mijn bloed al op suiker gecontroleerd, dus dat hoor ik maandag. Ik ga vanaf volgende week proberen 1 dag in de week iets te doen qua beweging. En gezond eten, meer kan ik niet doen..

Ik las dat wanneer je een lager bmi hebt, je ook wat meer mag aankomen. Tussen de 12 en 16 kilo las ik toen. Dat lijkt me ook wel redelijk inderdaad.

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik zit nu al op de 10 kilo, van 75 naar 85. Toen ik teste had ik de eerste 2 kilo al kado. (altijd als ik ongi word kom ik 2 kilo aan die weer weg is als ik ongi af ben, nu is die gebleven) Tevens zijn mijn boobs van een E cup naar een grote I geexplodeerd nog voordat ik de 13 weken gepasseerd was.

Ik maakte er me ook druk om, maar de dokter heeft me gezegd dat niet meer te doen. Ik eet gezond, wandel veel met de honden en ja heb iets meer trek als normaal maar vang dit goed op met gezonde snacks. het hoort dus gewoon bij me.

Met winkelen voor positie kleding dacht ik, ik koop wel gelijk een maat groter dan ik standaard heb, en toch is dat nu ondanks die extra kilo's toch nog te ruim....

6. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
  7. mroos

mroos Niet meer actief

Bij beide zwangerschappen zat er met 12 weken al 6 en met 20 weken 11 kilo aan.

Bij mijn eerste uiteindelijk 20 kilo aangekomen, en nu moet ik heel eerlijk bekennen dat ik me allang niet gewogen heb.

De vk vond het ook normaal omdat ik geen vetreserves had en ze dus meteen aan ging maken. Zelf vind het wat minder want voel me al vanaf het begin van de zwangerschap een dikke koe;).

Hier was het er na 10 maanden af trouwens bij de eerste.

8. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    Ik vindt dat ik nu al flink ben aan gekomen. Ben pas net 7 weken zwanger. Toen ik de test had gedaan heb ik mezelf gewogen en woog ik 55,6. Nu al 59,8 dus dat is in 3 weken al 4,2 kilo, meer dan een kilo per week. Pff... Ik eet ook wel iets meer. Ik heb meer honger dan ik normaal had maar dan neem ik een extra boterham of een extra schep groenten dus lijkt me ook stug dat het daar vandaan komt.
    Ik weet dat mijn moeder bij mij 25 kilo was aan gekomen..! (Ze woog toen voor de zwangerschap ook maar 48 kilo ofzo) Hoop niet dat dat mij ook te wachten staat..!

9. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    ik denk dat je wanneer je niet veel vetreserves hebt, je deze in de eerste weken wel op gaat slaan.. ookal eet je niet heel ongezond..

Deel Deze Pagina