kheb nog een leuk vraagje zorgtoeslag en kgbtoeslag

Discussie in 'De lounge' gestart door paars, 13 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    kindgebonden toeslag en zorgstoeslag hoeveel krijgen jullie met wat voor inkomen ongeveer??

Ik snap dr heeelemaal niks van..
    dit heb ik allebei aangevraagd en we krijgen voor beide 57 euro over het inkomen van vorig jaar.. wij krijgen nu dit jaar minder inkomen en ik tot nu toe ww gehad en vanaf augustus studiefinaciering dat is aanzienelijk minder.. ik ga dr dus wel van uit dat we straks meer terug krijgen als de definitieve aanslag krijgen over 2009..

maar vrienden van ons verdienen veel beter dan ons.. ook vorig jaar.. en ze krijgen meer toeslag...:( ik snap het niet hoor hoe zit dat bij jullie????

2. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

3. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    heb het nog niet zo lang geleden ingevuld via internet.. dan word het ook gelijk voor je berekend.. dus jaa ik weet het niet..

4. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    in principe ga je uit van het verzamel inkomen van vorig jaar + of - wat je denkt dit jaar meer of minder te verdienen. Studiefinanciering wordt trouwens niet gezien als belastbaar inkomen, dus dat hoef je niet mee te tellen.

Dat jullie vrienden wellicht meer krijgen ligt waarschijnlijk aan hun verzamel inkomen. Dit is al het inkomen, dus ook incl de hypotheekaftrek en persoonsgebonden aftrekposten zoals ziektekosten en studiekosten, giften etc... het is dus heel situatie afhankelijk wat je verzamel inkomen is. Als je meer verdient, hoeft je verzamel inkomen dus niet persé hoger te zijn dan iemand die minder verdient. (ziektekosten zijn dit jaar trouwens niet meer aftrekbaar, dus het verzamelinkomen 2008 (als je veel ziektekosten hebt) is niet helemaal betrouwbaar als uitgangspunt voor je toeslagen. De kans is dan groot dat je alsnog terugmoet betalen als blijkt dat je verzamelinkomen dus hoger is)

hoop dat het zo wat duidelijker voor je is.

5. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    ik snap het nog niet helemaal maar dat geeft niet heb besloten om me daar ook maar niet te druk om te maken.. maar dan heb ik nog 1 vraag.. wij hebben dus ook het verzamelnkomen van 2008 ingevuld.. toen verdiende ik nog gewoon... ik heb dus nu studiefinanciering.. zouden we dan nu meer krijgen omdat ik niet verdien.??

6. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik krijg ook alleen studiefinanciering, heb wel gewerkt begin dit jaar, wij hebben een verzamelinkomen van 25000 ingevuld dacht ik en we krijgen ong. 80 euro kgb en 80 euro zorgtoeslag en 17 euro huurtoeslag.

7. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    je krijgt dus wel meer als je niet verdiend omdat het over het gezamelijke inkomen gaat, als jullie allebei 20000 per jaar zouden verdienen zouden jullie minder krijgen dan wanneer alleen je man/vriend 20000 verdiend en jij stufi krijgt oid.

8. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Ik denk misschien dat van die vrienden het maar op 1 salaris is berekend. Ik kreeg ook kgbtoeslag wat ze zelf hadden berekend maar dat was alleen op mijn salaris. Heb het gewijzigd dat mijn partners salaris ook meegerekend word en dan is het een stuk minder. Maar die vrienden krijgen dan denk ik vanzelf wel een aanslag dat ze het terug moeten betalen. Hadden vrienden van ons ook:(.(was echt heel veel)

9. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    ik weet het denk ik al.. vorig jaar werkte ik natuurlijk nog.. nu het begin van het jaar ww gehad en nu studiefinanciering.. maar ja we hebben het ingevuld met het verzamelinkomen van 2008... dus als ik het volgend jaar weer ga invullen en het verzamelinkomen in ga vullen over 2009.. krijg ik een heel ander bedrag denk ik...

maar wat ik wel van plan ben is om het niet te gaan gebruiken.. ik hou alles achter uit tot dat de definitieve aanslag binnen is.. kheb het al eens vaker meegemaakt met de zorgtoeslag dat ik ook ineens heeel veeel terug moest betalen.. toen een tijd maar opgezegd.. konden het makkelijk zonder doen.. ik verdien nu niet meer dus kdacht aanvragen maar.. maar als ik het echt niet hoef te gebruiken doe ik het ook echt niet!!!

Deel Deze Pagina