Weten jullie vernoemingen met de naam M.irjam? Het gaat om jongens en meisjesnamen. Zelf kwam ik niet verder dan: - gewoon mirjam - mirthe - mirna Deze zijn afgekeurd door de ouders in spe! Iemand nog ideetjes?
Tja.. inderdaad: Je wilt vernoemen of niet Onze kinderen hebben de namen van onze ouders mee gekregen. als 2e en 3e naam welliswaar. Maar daar heb ik niets aan gesleuteld, mits onze zoon een dochter zou zijn dan waren het de vrouwelijke varianten op die namen
Wat toevallig. Ik ben dan nog niet zwanger, helaas, maar als het een meisje gaat worden willen we haar ook vernoemen naar de moeder van mijn vriend. Zij heette ook Mirjam, zij is op jonge leeftijd overleden aan een hersenbloeding. Mijn moeder heet Irene dus ik ga met letter schuiven =)
Mirjam is volgens een namenboekje dat ik heb de oudste vorm van Maria, dus daar kun je misschien nog iets leuks van maken...? Verder... Mirjam an sich hoor je niet veel meer, dus kan ook leuk zijn (al ben ik er nooit erg blij geweest als naam, hahaha). Mijn bijnaam als kind was Mimi, maar daar moet je van houden.
Jamir Jaïr Imran Jim Jari Joram Marja Marjo Mira Ik vind dit niet echt vernoemen maargoed misschien kunnen ze er iets mee
Mirjanna Mirre Mirena (haha nee dat is zielig -- anti conceptie) Jamira Maria Mimi Mirano Miran Jimm Mart
Ik vind van alle suggesties hierboven de originele naam Mirjam nog steeds het mooiste. Ik vind het ook een mooie naam, en echt nog wel van deze tijd. Je kunt dezelfde naam ook op een andere manier gaan schrijven; mijn nichtje heet Myriam...
mijn zus heet mirja! misschien een optie? beeldschoon wijf is het hahahaa (zij dat loeder van die reclame van fashiocheque hahahah dat is mn zus en die heet mirja)