hoi hoi, heb laatst een keer een sponscake gegeten. Maar maakt iemand deze cake weleens??? Heeft er misschien iemand een recept voor mij?
Nog nooit gemaakt maar als ik het zo zie is het een 'normale' cake met pandanvloeistof. Er staan genoeg recepten via google.
Zeg maak mij even lekker!! Ik ben altijd blij als er weer pasar malam is want dan kopen we altijd pandan spekkoek, ohhhh zooooo lekker!! Ik probeer het echt tot alleen die gelegenheid te beperken anders blijf ik het eten. Dus nog drie maanden wachten haha! Maar jullie brengen me wel in de verleiding om het te gaan maken.
ja heb op google wel recepten maar snap het niet helemaal. Er staat dan 6 eieren en 6 eidooiers. Maar gebruik je die 6 eieren helemaal of alleen het eiwit?? en dan hebben ze het over kom in een steelpannetje doen maar die mag het water niet raken en op een andere site staat dat hij de bodem niet mag raken?
Bedoel je au bain Marie? Dus dat je een kom in een pan water hebt?volgens mij maakt dat niet uit dat hij de bodem raakt of niet. En welk recept heb je?
Bij de gemiddelde toko kan je de bereiding "kant en klaar" in verpakking kopen, je hoeft er alleen nog maar ei, water en kokosmelk aan toe te voegen. zo maak ik m dus altijd..... heeeeerlijke cake. Ga morgen maar eens maken weer.
Ja die koop ik ook weleens, heel makkelijk en echt super lekker De originele sponscake en ook de spekkoek zijn best een hoop werk om zelf te maken. Mmmmm...ik krijg nu echt onwijze trek!!
ik ben een echte sponscake fan... HHHMMM heerlijk! alleen ik krijg hem eigenlijk nooit helemaal super goed gaar.. blijft altijd wat nat. iemand anders een tip? Ingredienten: 150 ml kokosmelk (toko) 50 ml warm water 8 eieren gesplitst 200 gram basterdsuiker 175 gram bloem, gezeefd 1 theelepel bakpoeder 1/3 eetlepel pandanpasta (gifgroen via toko) 1 theelepel vanillesuiker Hulpmiddelen Bakvorm (tulband of een springvorm) Mixer Oven Zeef Voorbereiding Eieren splitsen Oven voorverwarmen (180graden) Bereidingswijze 8 eiwitten met 100gram suiker stijfkloppen, tevens in een aparte kom ook de 8 eidooiers met 100gram suiker en de vanillesuiker en bakpoeder mixen. 150ml kokosmelk en 50ml warm water goed door mengen met 1/3 eetlepel pandanpasta Gezeefde bloem in delen toevoegen aan het eidooiermengsel, samen met het pandan/kokosmelk mengsel. Geklopte eiwitten hier voorzichting doorheen spatelen. In een ingevette bakvorm gieten en zeker 35min. in de voorverwarmde over op 180graden afbakken. JAMMIE!
je hebt ook nog stoom cake (noemen ze iets van rottiekoekoes of zoiets????) ook indisch en moet je stomen. ook errug lekker. als je het recept wilt dan hoor ik het wel..