19 weken zwanger en puppp?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Rantje, 19 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Dag dames,

Zoals titel al zegt vermoed de verloskundige dat ik puppp heb..zonder het gezien te hebben overigens...
    Zelf heb ik mn twijfels...het begon 3weken geleden met jeuk aan de tenen..had ook wat kleine bultjes onder bovenarm wat op warmtebultjes leek.. Twee weken terug naar huisarts die dacht schimmelinfectie tenen en ja leken warmtebultjes zei hij ook. Zalfje moedt ik maar smeren op tenen en verder kon geen kwaad...maar dit begon steeds meer te jeuken en na een kleine vijf dagen na het bezoek aan de huisarts kreeg ik vreselijke jeuk op mn voeten en bovenbenen..met als reultaat vreselijke uitslag overal...maar ondertussen ook blaren op mn voeten en hele kleine blaasjes op mn handen die overigens ook jeuken(vingers vooral)
    Na overleg met huisarts en verloskundige nu zalf meegekregen,jeuk en uitslag moet minder worden.

Als ik zelf google lijkt het sterk op puppp maar dat begint vaak in laatste drie mnd...aamgezien ik pas in 19 weken zit vind ik toch beetje vreemd.. En het begint vaak op de buik,daar heb ik uberhaupt geen uitslag... Iemand enig idee of hetzelfde toevallig?? Mocht het niet minder worden willen ze alsnog prikken op cholestase maar verloskundige zegt dat daar geen blaren bij zijn...

Ps die jeuk is zoooo vreselijk:D:x
    Alvast bedankt voor jullie reactie!

2. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Had mijn verhaal kunnen zijn. Ik heb ook een topic hier geopend maanden geleden. Was 17 weken en kreeg zo geleidelijk aan overal kleine rode jeukende bultjes. HA wist niet echt en schreef milde hormoonzalf voor. Werkte niet. Gyn kwam toen ook met puppp en verwees me door naar de dermatoloog. Die kwam met de diagnose eczeem, ook al vond ik het er zelf totaal niet op lijken zoals ik eczeem ken. Hij heeft een biopt genomen en het was idd eczeem. Ik kreeg vette zalf mee omdat mijn huid extreem droog was. En hormooncreme om de eczeem te verminderen. De vette zalf smeer ik nog. Ook is lichttherapie voorgesteld, maar gelukkig niet nodig geweest. Sterkte. Ik weet hoe gekmakend de jeuk kan zijn. Ik zou je laten doorverwijzen als ik jou was. Ga niet zelf van alles lopen smeren. Ik heb veel mentholgel gesmeerd toen we dachten dat het puppp was. Maar hierdoor werd het alleen maar erger, mentholgel droogt je huid enorm uit en moet je echt niet smeren op eczeem. Ik kan je foto's sturen eventueel?

3. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Bedankt voor je reactie! Heb ook een verwijzing naar dermatoloog, kan helaas pas over vier weken terecht :( of als t te heftig word hoop ik dat huisarts me probeert eerder te laten gaan.. Heb een hele vette zalf meegekregen.. Dus geen hormoonzalf.. En menthol helpt idd niets.. De uitslag op bovenbenen word al wel minder gelukkig ,minder opgezet althans...wel extreem droog en ja zit nu dus ook in mn knieholtes ,begint met kleine bultjes,opgezet rood.. En vooral erg warm is het... Hoop dat t minder word en anders mocht ik volgende week weer aan de bel trekken... Had jij ook blaasjes/blaren?

4. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Oh dan pas joh. Snappen ze niet dat jeuk erger is dan pijn en je er echt gek van kunt worden? Hier kon ik paar dagen later al terecht. Hier waren het eerst hele kleine rode jeukende bultjes. Zoals je ook hebt als je je aan een brandnetel prikt. Vervolgens werden die kleine bultjes samen soort een grote rode vlek van ongeveer 2 cm doorsnede. Dat leek wel een blaar ja. Maar geen vocht er in. Wel opgezet zoals een blaar. Ook werd het dan erg droog. Ik heb de foto's helaas niet op m'n telefoon. zal morgens eens terug kijken. Niet warm douchen btw. Gewoon een korte lauwe douche is het beste.

5. Misskell

Misskell Actief lid

25 mei 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zelf ken het niet. Maar ik heb hele erge eczeem wat ook met dit weer hele kleine blaasjes geeft uitslag en heel veel jeuk.

Ik heb er dan wel de sterkste zalven voor en jeuktabletten en een slaapmedicatie. Was er overigs wel al bekend mee voor de zwangerschap maar heb het nooit zo hevig gehad als in deze 2e zwangerschap.

Toen ik je verhaal las moest ik dus wel gelijk aan eczeem denken mis verwijzing dermatoloog vragen bij de HA of GYN?

6. Misskell

Misskell Actief lid

25 mei 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Erg he die jeuk van eczeem pff. Maar mijn eczeem word door juist hevig door dit weer en die zon, moet zelf elk uv licht vermijden en zwemmen en afwassen. Mijn opties zijn nog eventuele teerzalf behandeling of stootkuur prednison! Ben wel benieuwd hoe jou eczeem eruit ziet?

7. Eke84

Eke84 Actief lid

17 apr 2015
    255
    25
    28
    Hier ook pupp gehad en is gekmakend! Heb van de dermatoloog een coldcream gehad met wat cortisone in. Heeft wonderen gedaan maar duurde wel tot 2 weken na de bevalling eer de uitslag weg was.

Hier trouwens op de bovenbenen en bovenarmen en buik. Droge huid duurt nu nog wel wat door aangezien ik nog maar 3 weken geleden bevallen ben. Dus nu smeer ik met zowel de coldcream als vettige neutrale crème.

Deel Deze Pagina