Hallo, Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. De eerste dag van m'n laatste menstruatie was 24 juli. Was nog maar 1 maand gestopt met de pil. Op 23 augustus heb ik positief getest. Ik had dinsdag m'n eerste (inwendige) echo. Ik zou dan 7 weken zwanger moeten zijn of volgens deze calculator 6 weken en 5 dagen. Nu was er wel een vruchtzakje, vruchtje en een zwangerschapsring, maar geen hartje. De Vk dacht dat ik iets van 5 weken of iets langer zwanger zou zijn. Maar dan had ik toch nooit 23 augustus al postief getest? Kan ik door een late innesteling gewoon minder ver zijn dan dat ik dacht? Of is de kans groot dat dit niet goed komt? Mijn verloskundige wil me pas over 4 weken, nu dus 3 weken weer zien. Dus zij maakt zich geen zorgen. Maar heb ik reden om dat wel te doen? Verder nemen mijn symptomen wel toe! Ben meer misselijk en veel moeier en m'n buik voelt ook opgezet! Mijn echo staat in m'n album. Ik hoop dat één van jullie mij wat uit mijn onzekerheid kan halen!
Hoihoi, Ookal heb je een regelmatige cycles of heb je je eisprong gevoeld, nog kan het zijn dat je dan minder ver bent dan je dacht,.Dit komt omdat na de bevruchting de cellen gaan delen en het ligt aan de snelheid van de deling hoever je zwanger bemt. Met 5 weken kun je helaas nog weinig zien en is het afwachten wat de volgende echo zegt/ Het vruchtje moet dan goed gegroeid zijn en er moet dan een kloppend hartje te zien zijn. Is dit neit het geval dan is het helas niet goed gegaan. Maar het is dus ngo even afwachten hoe moeilijk dat ook is! Imke
Bedankt voor het antwoord! Inmiddels voel ik me op het moment veel beter. Was erg down vorige week na de echo, maar ik krijg steeds meer symptomen en m'n voorgevoel zegt dat het goed komt! Dus dat volg ik gewoon! Over 3 weekjes zien we het wel. Spannend. Maar het voelt goed!