Hi dames, Ik zag net de visboer staan. En ik kreeg zo'n trek in kibbeling. Mag je dat gewoon hebben? Het is uiteraard niet de "vette" vis die zo gezond is tijdens je zwangerschap. Maar kan het kwaad?
Snoekbaars, tonijn en zwaardvis worden afgeraden maar verder mag je ook niet vette vis eten hoor! Eet smakelijk
Dat klopt niet helemaal.Als ze maar dezelfde dag zijn schoongemaakt,en niet vacuüm uiteraard...niet iedere visboer verkoopt haring 'vers van 't mes'.
Haring is gepekeld en dus niet rauw. Zolang ze maar niet vacuüm verpakt zijn is het oké. Zelfs de 'vers van het mes' haring ligt ook bij de visboer al langer in de vriezer hoor. Alleen niet te veel eten, haha. Want het is niet zo goed voor je bloeddruk .
gewoon lekker eten hoor. zolang het geen roofvis is mag je bijna alle vis gewoon lekker eten. alleen jammer dat bijna elke visboer koolvis gebruikt voor kibbeling.. is toch minder smakelijk dan kabeljauw..
Als haring een dag schoongemaakt ligt,komen er slechte bacteriën 'tot leven'.Het klopt dat haring al langer in de vriezer ligt voordat ze schoongemaakt worden,daar gaat het ook niet om.(dit is even kort uitgelegd)
Ben ook benieuwd naar je bron, want op de site van het voedingscentrum wordt nog altijd afgeraden om roofvissen te eten ivm dioxines en zware metalen.
Vis Het advies is om 1 keer per week vis te eten, bij voorkeur vette vis. Let wel op met onderstaande soorten. In gerookte kant-en-klare vis uit de koeling en rauwe schaal en schelpdieren kan de bacterie Listeria zitten. De kans op besmetting is niet groot, maar kan een vroeggeboorte of miskraam veroorzaken. Listeria gaat dood als je vis goed verhit. Sommige vis kun je beter niet of beperkt eten omdat er grotere hoeveelheden dioxines of zware metalen in kunnen zitten. sluiten Neem niet Neem niet te veel Gerookte kant-en-klare vis uit de koeling** (gerookte zalm, paling), zowel vacuümverpakt als andere soort verpakking X Sushi met rauwe vis X Rauwe schaal- en schelpdieren** (kreeft, garnalen, krab, mosselen, oesters, coquilles, kokkels) X Roofvissen (zwaardvis, tonijn, haai, koningsmakreel) Tonijn uit blik is geen probleem. X Wilde paling en wolhandkrab uit Nederlandse wateren. De meeste paling in de supermarkt is kweekpaling en is veilig. X Vette vis (makreel, haring, zalm, paling, heilbot, bokking, sardines, forel) Maximaal 2x per week
Makreel is ook een roofvis en wordt dus ook afgeraden.. Zoute haring alleen dag vers en het liefst nog voor je neus schoon gemaakt! Ik heb vandaag nog 2 pistoletjes gerookte zalm gehad vers gerookt van de visboer en dus vers dan mag het ook wel! Supermarkt zalm doe ik niet