Tonijn uit blik mag wel gewoon, dat zijn jonge vissen, en bevatten dus veel minder kwik enzo! Wist ik veel dat je maar 2x per week mocht... Ik heb t bij m'n dochter echt elke dag gegeten, was er zo gek op. Deze zwangerschap ook weer, de eerste weken elke dag... Maargoed, laatst las ik dus dat daf helemaal niet zo goed is, zo vaak dan, dus nu maar beperkt tot 2 a 3 keer per week
Ik heb al heel lang trek in haring!! Het is hier een discussiepunt, wel of niet? Als ik het bij de visboer haal? Maar dan zeg partner; als het in de vriezer heeft gelegen is het niet vers meer?? Kan je nu wel of geen haring eten? Bij de visboer vandaan he!
Ik heb me een ongeluk gezocht naar het artikel,met de uitkomst van een wetenschappelijk onderzoek,waarin staat dat je gerust eens per week roofvis mag eten.Helaas tot nog toe niet gevonden.Dagelijks is niet goed uiteraard,om de door jullie genoemde redenen.Maar voorheen werd het helemaal afgeraden,en dat is al een poos niet meer. Ik blijf nog even zoeken,en zo gauw ik hem heb zal ik hem hier plaatsen.Ik heb het zelf in een magazine voor medici gelezen,maar had verwacht dat het ook op internet wel te vinden zou zijn,dat valt helaas tegen