Vraagje menopur bereiden (112.5IE)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ButterflyPassion, 11 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Goedemiddag Dames,

Ik heb even een vraagje aan de menopur gebruiksters onder ons.

Hoe doen jullie dat precies met mengen? Ik heb wel eens dat de naald vacuüm zuigt met het opzuigen van het mixje. Daarom deed ik het volgende:
    Oplosmiddel opzuigen. Hierna de vloeistof bij de poeder doen. Naald even een keer uit het potje en er weer opnieuw inprikken, en dan pas het mixje opzuigen.
    Kan dit kwaad denken jullie?

Nu heb ik ook een vraag over het mengen van 112.5IE. Vorige ronde heb ik dit 2 keer moeten doen maar dat was toch wel een gedoe. Ik moet namelijk 1ml oplosmiddel mengen met 3 poeders. Nou tot hier gaat het goed. Maar dan.. Moet ik precies 0,5ml in die spuit krijgen. Ik zuig dan totdat ik bij de 0,5 ben. Maar als ik dan mn naald wissel en het lucht er uit druk dan heb ik alweer minder. Hoe doen jullie dit / lossen jullie dit op? Hoe krijg ik dus precies de helft in mn spuit?

Vorige ronde heb ik het maar gewoon zo gedaan als beschreven, maar dacht misschien heeft er iemand nog tips voor deze ronde.
    ;)

2. Tearmiss

Tearmiss Actief lid

18 feb 2015
    214
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik liet de naald er altijd in en zwenkte het potje een beetje zodat het poeder goed oploste en dan zoog ik het op. Ik denk dat 2x aanprikken geen probleem is (de naald wordt wat botter, maar je gebruikt een nieuwe naald om jezelf te injecteren)

ik spoot 37,5IE, dus 1ml in één potje en dan 0,5ml injecteren. Ik had ook hetzelfde probleem. Ik geloof dat ik iets meer dan 1ml gebruikte voor het oplossen en dan 0,55ml er uit haalde en dan de volgende dag ook nog 0,55 over had (wat dan 0,5 is als je de naald er op hebt en de lucht er uit)
    Maar het maakt niet uit of je 0,4 of 0,5 spuit, als je maar op beide dagen ongeveer evenveel injecteert en over die 2 dagen het hele potje gebruikt. Dan zit je beide keren wel rond de 112.5IE.
    Als het Rocket Science was dan hadden ze wel een andere manier gevonden. Ik denk dat als je de ene dag 115 spuit en de volgende dag 110 dat niet heel veel uitmaakt.

3. Kimmy4

Kimmy4 Actief lid

9 aug 2016
    257
    8
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ook menopur gespoten en vond het in t begin echt gedoe. Ik spoot 187,5 dus 2,5 poeder op 1,5 ml (had een spuit van 2ml) en de andere helft moest ik dan in de koelkast bewaren en dan spoot ik soms de ene dag ook iets te veel dan moest. En de volgende dag iets minder. Maar uiteindelijk ook goeie follikels geproduceerd. Als het maar in je lijf komt 😊 en niet te grote verschillen! Succes!!

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dat vacuüm zuigen los je heel makkelijk op door eerst de spuit (voordat je hem ook maar ergens in doet) met opzuignaald even 'open' te doen (dus even wat lucht erin zuigen) en daarna de lucht eruit te zuigen.

Ik spuit 25IE, dus dan maak ik een hele ampul klaar (1 ml vloeistof bij 1 ampul dus gewoon) en daar zuig ik dan 2 spuiten van 0.35 uit. Eerder spoot ik 50IE en toen zoog ik uit 1 ampul dus 0.7.
    Het is wel even een gedoe hè? Dit wordt mijn derde ronde met Menopur en vanavond zet ik de eerste spuit!
    Dat voelt toch altijd weer fijn, een nieuwe ronde (want = nieuwe kansen)

5. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Thnx dames! Kijk daar kan ik wat mee. Nee jullie hebben ook gelijk ook als het precies helemaal 50/50 had gemoeten hadden ze dat heus wel anders gemaakt. Goed vanavond ga ik weer spuiten zal vast goed komen.

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wij lopen zó gelijk op haha! Echt grappig. Ik moet de 18e (op dinsdag) terug voor FM. De Pregnyl ligt in elk geval al weer in de koelkast!

7. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ja zo grappig haha. Ik moet maandag de 17e voor FM. Pregnyl staat ook al weer in de koelkast. Als ik nou ook eens net zo snel als jij een mooi groot ei heb ben ik helemaal blij! Al mag ik niet klagen hoor met op cd18 een mooi ei.

Deel Deze Pagina