kid behandeling alleenstaand

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door RoosRoosRoos, 23 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoosRoosRoos

23 aug 2022
    5
    0
    1
    Vrouw
    hoi hoi,
    ik heb me ingeschreven voor de kid behandeling. (alleenstaande moeder)
    nu ben ik best wel benieuwd naar jullie ervaringen. hoevaak is het geprobeerd? hoe vertel het je je kind in de toekomst? wat als je kind de donor vader wil opzoeken?
    anonieme donors mag volgens de wet niet meer. hoe pakken jullie dit aan en wat raden jullie aan via de bank van de kliniek (nederlandse donor) of toch een deense donor?

2. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Hoi! Ik heb dmv kid mijn dochter gekregen. De vijfde poging was raak. Ik heb gekozen voor een Deense donor ivm snelheid traject starten en uitgebreidere info. Als ze hem later wil opzoeken: mijn zegen heeft ze. Ik begrijp dat je graag meer wil weten over je afkomst. Ik heb wel een heel uitgebreid profiel waardoor ik haar ook (eerder al) heel erg veel kan vertellen als ze dat zou willen.
    Veel succes!

3. RoosRoosRoos

23 aug 2022
    5
    0
    1
    Vrouw
    Hoi hoi, ben je dan niet bang dat ze vertrekt na haar biologische vader ?

4. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Nee :)

5. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.807
    8.473
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook KID geprobeerd maar dit is niet gelukt. We hadden eerst een donor via het ziekenhuis maar nu we in een ICSI traject zitten hebben we een donor via ESB. Het fijne daarvan is idd dat er heeel veel info beschikbaar is dus je kunt je kindje dan al veel vertellen voordat hij of zij zelf contact mag opnemen.

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb een dochter via een kliniek/ziekenhuis donor.
    Ik vind dat ik toch ook wel redelijk wat dingen weet van mijn donor. Uiterlijk, opleiding/werk, karaktereigenschappen, hobby’s, motivatie om donor te zijn.

Ik sta niet te springen om cryos/esb omdat een donor in elk land een x aantal kinderen kan verwekken, en het opgeteld tot een groot aantal kan leiden.
    Daarnaast lijkt mij het makkelijker om je donor terug te vinden in Nederland.
    En de hoge kosten bij cryos/esb.

Mijn dochter weet dat ze van een donor is. Maar ze heeft er geen interesse in. Zij zegt jij bent mijn mama rn papa in 1. Als ze later op zoek wil dan begeleid ik haar daar in. Wil ze dat niet ook prima. Ik wil met haar al op haar 12de bespreken (of eerder als ze daar zelf om vraagt) haar dna in een databank te zetten, omdat het zoeken makkelijker tr maken.
    Ik heb inmiddels via internet ook 4 halfjes gevonden. Ik weet hun namen, woonplaats en geboortejaar. Ik doe er niks actiefs mee, maar mocht het nodig zijn.

Mijn traject was heel lang 15x kid en 3x ivf. 4 vroege miskramen.
    Een traject voor een 2de kindje is niet gelukt.

LaLaS vindt dit leuk.
  7. PippiMoustache

PippiMoustache Fanatiek lid

16 jul 2018
    1.819
    1.710
    113
    Vrouw
    Hoi, ik had ook je privébericht al beantwoord. Maar hier nog even iets uitgebreider: Mijn partner en ik hebben een dochter dankzij een donor. Wij hebben gebruik gemaakt van een donor via het ziekenhuis. Wij hebben een donorpaspoort waar een aantal algemene gegevens instaan (uiterlijke kenmerken, studie/werk, bloedgroep) en een handgeschreven bericht waarin de donor iets over zichzelf vertelt. Deze geef ik onze dochter als ze iets ouder is. Als ze 12 is kan ze de contactgegevens van de donor opvragen. Ik zou het heel erg steunen als ze contact zou willen, ik kan me goed voorstellen dat ze graag wilt weten welke eigenschappen ze wellicht van de donor heeft.

Ik zie donor overigens echt als donor die een (vrij essentieel) ingrediëntje heeft geleverd, en niet als 'vader'. De donor heeft immers geen enkele rol in de opvoeding. De andere kinderen van de donor beschouw ik ook niet als broertjes of zusjes, maar als kinderen met een zelfde achtergrond. Net als @aicirtap heb ik ook via het internet een aantal andere dames gevonden die van dezelfde donor kinderen hebben gekregen. Ik vind het leuk voor mijn dochter dat ze contact met die kinderen zou kunnen opnemen wanneer ze daar behoefte aan zou hebben. Ze delen een aantal dezelfde genen, maar kunnen ook hun verhaal delen van het opgroeien als kind van een donor.

Zoals ook in het privébericht al aangegeven hoef je niet bang te zijn dat je kind bij de donor zou gaan wonen. Wanneer je gebruik maakt van een donor via een donorbank is juridisch geregeld dat de donor geen enkele aanspraak op het ouderschap kan maken. Als je een bekende donor kiest, zal je dit nog in een donorcontract moeten vastleggen.

Je schrijft dat je staat ingeschreven. Heb je je ingeschreven bij een kliniek? Dan zullen ze je deze uitleg vast ook nog allemaal geven.
    Succes met het traject!

Deel Deze Pagina