Hallo allemaal, Zoals in mijn handtekening te zien zijn wij al een tijdje bezig voor een kindje. Nu zit ik in de eerste ronde met gonal-f en pregnyl. Ik heb van dag 3t/m16 50EH gespoten en van dag 17t/m19 62.5EH. Afgelopen vrijdag was er een mooi eitje van 20mm en toen heb ik 's avonds dus ook 5000EH pregnyl gespoten. Zaterdag en zondagavond sex gehad en zondag veel buikpijn ongeveer 2 uurtjes (denk laatste groei of eisprong, of natuurlijk een reactie op de pregnyl). Maar nu heb ik vanaf gistermiddag licht roze of bruin bloedverlies.. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Voor een innesteling lijkt het me veel te vroeg, ik zou dan gisteren op z'n hoogst op 3dpo zitten. Weet wel dat het lang niet altijd de eerste ronde zo lukt, maar ben zo bang dat ook dit niet gaat lukken.. Hopelijk hebben jullie een antwoord wat me wat opvrolijkt..
Soms moet je lichaam eerst even wennen aan de hormooninjecties. Dat kan soms resulteren in tussentijds bloedverlies of een kortere luteale fase. Het kan gewoon onschuldig zijn. Voor een innesteling is het inderdaad nog wel wat vroeg, maar wie weet. Succes!
Lastige met al die extra hormonen is dat niet is wat het lijkt. Je lijf reageert namelijk al anders op de hormonen, je kan kwaaltjes krijgen waardoor je denkt dat je zwanger bent, of juist waardoor je denkt van niet. Bij ons het advies vanuit het ziekenhuis gekregen om je niet gek te laten maken, maar toch hoe lastig het ook is, af te wachten. Bij mij hielp het om andere dingen te ondernemen en daar van te genieten. Eigenlijk de aandacht even van het proces en van mijn lijf afhalen. Uiteindelijk heb ik ook niet het verschil gemerkt in mijn lijf tussen de mislukte IUI's en de uiteindelijke geslaagde ICSI. Succes met deze lastige periode!
Het hoeft absoluut niets te betekenen! Ik heb dit vorige ronde ook gehad vanaf 4dpo, en op 10 dpo nog een goede echo gehad (bms was nog mooi dik). Helaas werd ik 2 dagen later wel ongesteld.
Het was gister al een stuk minder allleen gisteravond na gemeenschap weer wat helder rood bloed. Dit kan natuurlijk ook komen omdat m'n bmm wat gevoeliger en meer doorbloed is. Gisterochtend een licht streepje op een action test dus de pregnyl is er nog niet helemaal uit ( ook pas 6 dagen na de prik). Zondag weer kijken of het streepje dan weg is. Alvast toch wel bedankt voor jullie reacties