Hallo, Wij hebben ondertussen 5 ivf pogingen gehad. Nu gaan we waarschijnlijk voor een 6e keer. Deze poging moeten wij zelf betalen. Nu moeten wij binnenkort weer voor de sreening bloedprikken, weet iemand of je dat dan ook zelf moet betalen. En .....wanneer het ziekenhuis nog een kijkoperatie zou voorstellen, wordt deze dan wel of niet vergoed? Iemand ervaring?? Groetjes
Ik heb een topic geopend over ivf/icsi zelf betalen, misschien kan je daar je vraag kwijt? Ik denk dat je dan wel alles zelf moet betalen. Maar wij beginnen in het nieuwe jr pas met icsi 4
Moet de poging wel zelf betalen, maar nu moeten er ook aanvullende onderzoeken worden gedaan (screening weet ik zeker) en ben benieuwd of deze ook op eigen rekening komen. Evt ook een kijkoperatie.
Zou het niet te maken hebben met de manier van aanvragen/declareren? Als in, als het gerelateerd is aan ivf, willen ze het niet vergoeden.. maar als het puur "gynaecologisch" is wel?
Volgens mij ligt dat inderdaad aan hoe het op papier staat. Als er een echo van je baarmoeder en eierstokken is gemaakt, hoeft dat voor de verzekering natuurlijk niet per sé om een FM te gaan. Je kunt in principe doen alsof je van niets weet, en gewoon proberen om de kosten voor die echo vergoed te krijgen. Bij sommige verzekeraars kun je het ook voor elkaar krijgen om sommige medicijnen vergoed te krijgen, omdat zij die niet zien als benodigdheden voor IVF/ICSI!