Clomid zonder controle?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door xd24, 4 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik mag vrijdag voor de eerste x beginnen met Clomid. Op dag 10 moet ik op controle en dan om de dag. ALLEEN gaan wij op dag 12 met vakantie.
    Nu mag ik dus eigenlijk geen clomid slikken, maar ik wil zo graag starten.
    Zou het kwaad kunnen om te beginnen en dan maar op de gok??
    Dus niet op controle gaan?

xxx

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als je nog nooit clomid hebt gebruikt zou ik het niet doen. Je hebt geen idee hoe je er op reageert en het zou kunnen dat je een overstimulatie krijgt. Dat is niet gezond. Is natuurlijk wel jammer, maar die controles zijn er niet voor niets!

3. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Inderdaad, het is erg jammer en ik kan me je gevoel goed voorstellen. Maar niet doen. Je weet helemaal niet hoe je reageert. Straks krijg je 10 eitjes en ben je straks zwanger van een 10-ling. Die controles zijn er inderdaad niet voor niks!

4. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Dat is wel weer waar.
    Maar ik word uit mijzelf niet ongesteld en heb daarvoor medicijnen moeten slikken waar ik erge last van heb gehad.

Ik wil zo graag starten!

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Kun je niet regelen dat je de controles ook op vakantie krijgt?

6. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik ga naar Turkije.... Zou dat kunnen? Denk het niet toch...

7. s1986

s1986 Niet meer actief

Je kan het allicht proberen hoor echo's op vakantie. Maar zonder controle NIET DOEN hoor. Kan echt levensgevaarlijk zijn.

8. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ik zou het risico niet lopen, heb voor deze zwangerschap 1,5 jaar Clomid gebruikt, met en zonder controles....en heb idd wel eens 4-5 follikels gehad die op springen stonden....

9. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

1 mrt 2007
    484
    0
    0
    ik zou wel beginnen. ik heb ook clomid gehad en kreeg toen gewoon een hele doos mee voor 3 maanden. en ik kon het zelf uitzoeken, geen echo's of niks. is natuurlijk niet goed. maar ja het kan wel. was gewoon een achterlijke arts. maar goed ik liet dan steeds op cyclus dag 22 ofzo bloedprikken om de progesteronwaarde te beaplen. als die dan hoger dan 20 ofzo was dan had ik een ei gehad. ik heb met clomid nooit een ei gehad...
    maar dus wat ik wil zeggen. ik heb dus al die tijd geen echo;s gehad. (ik was er niet eens van op de hoogte dat ze echo's maken) nu ga ik voor een tweede kindje en nu in het ziekenhuis waar iknu ben volgen ze me wel met echo's een openbaing voor mij haha.

10. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

De eerste 5 ronden met clomid heb ik ook geen controle gehad :)...
    Alleen op dag 21 en 27 bloed wezen prikken om te zien of mn progesteron gestegen was...

Deel Deze Pagina