KID / ECD topic

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sieb

Sieb Actief lid

1 aug 2008
    127
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Oss
    Doordat ik de vorige keer op dag 15 de IUI gehad heb en mijn cyclus 30 dagen was dacht de gyn dat hij te vroeg is geweest. Mijn folikels waren toen allebei 23 mm en hij is nu van 26 mm uitgegaan... Dus nu niet op dag 15 de IUI maar op dag 17. Ben benieuwd!

Heel veel succes met je psych gesprek.

2. Calimerootje

Calimerootje Niet meer actief

@sieb, hier gaan de duimen weer draaien voor je.

Hier nog steeds hetzelfde, af en toe wat krampjes. Zit nu op dag 25. En heb cyclussen variëren van 23 tot 30 dagen. Dus wacht braaf verder.

3. Calimerootje

De :evil: :evil: :evil: zijn gearriveerd hier. Nieuwe afspraak voor volgende ronde staat op maandag 25 mei om 12.10uur. IUI 6 wordt dat al weer.

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    oooh meis wat erg.
    een hele dikke knuffel van mij

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wat balen Calimero :(
    Ik hoop dat de 6e ronde geluk gaat brengen meis!

Hier vandaag weer gebeld door MCK.
    Ik dacht nee he, zal toch niet weer afgezegd worden.
    Ja dus :(
    Weer een week later, maandag de 25e om 10.30 uur.
    Dat is dus serieus al de 5e afspraak voor een psyg en we hebben er nog geen 1 gezien :(
    Zal de 5e keer dan wel doorgaan?
    Dus weer een hele week + weekend wachten.
    *zucht*

Vind het nu toch echt niet grappig meer.
    Elke keer dat gedoe.
    En dat alleen maar voor een gesprek waarvan wij het nut niet eens inzien...
    Hoop toch dat het een heel bijzonder gesprek gaat worden met een goed gevoel achteraf.
    Dan is dat gedoe tenminste ergens goed voor geweest.

6. Calimerootje

@ lana; dank je wel voor je knuffel, is lief van je.

@ Dreamer; balen zeg dat het gesprek WEER verzet is. VInd dat eigenlijk niet kunnen.
    We moeten dan wel op dezelfde dag, jullie op gesprek, ik voor de inwendige echo om de IUI te kunnen plannen...

Iemand nog plannen voor het weekend?

Morgenochtend gaan wij de kindjes van vrienden ophalen, blijven hier slapen. Hopelijk is het zondag lekker weer, zodat we naar de speeltuin kunnen.

Fijn weekend allemaal.

7. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Sjeeeeeminee Dreamer!!! Wat een puinhoop zeg! Heb je wel gezegd dat je het nu langzaam wel heel erg vervelend gaat vinden? Dat moet toch niet kunnen? Jij hebt toch ook je planning en zij kunnen toch niet alleen maar aan de touwtjes kunnen trekken. Hoe moet je dat in vredesnaam met je werk kunnen regelen?

Bah bah bah

8. Sieb

Sieb Actief lid

1 aug 2008
    127
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Oss
    Dat is echt kl*te voor je Dreamer... Wachten wachten wachten en inderdaad ik zal er ook iets van zeggen als ik jou was.

Enne Calimero was ontzettend k*t dat de duivels er weer zijn. Enne inderdaad maar weer duimen draaien voor de 6de keer. Hoe gaat het met je?

9. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    jeetje dreamer, alweer?!
    :( ik ga echt voor je duimen dat het de volgende keer wel doorgaat

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Mari: had jij gisteren niet het intake gesprek bij het MCK?
    Ben je nog gegaan?
    Hoe was het?

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    heh dreamer wat shit zeg, ik vind het echt niet normaal!!!!
    kan me voorstellen dat je verdrietig daardoor bent.
    nu moet het toch doorgaan heh

12. Lucille

Lucille Nieuw lid

18 mei 2009
    4
    0
    0
    Zuid-Holland
    Beste meiden,
    Wat ben ik blij met deze forumgroep!
    Ik zal mij even kort introduceren. Mijn naam is Lucille en ik ben 35 jaar oud. Sinds juni 2007 hebben wij te horen gekregen, dat zwanger worden via de natuurlijke weg niet mogelijk is i.v.m. zwak zaad van mijn partner. De oorzaak hiervan is Klinefelter (genetische afwijking).
    In Nederland werd ons verteld, dat de enige manier om zwanger te worden, is via KID, een andere optie is er niet. Na verschillende gesprekken in ziekenhuizen in Nederland zijn we uiteindelijk bij het Universitair Ziekenhuis in Brussel uitgekomen. We hebben voor Belgie gekozen, omdat mijn partner niet met een registreerde donor wil werken. Dit is in Nederland door de wetgeving niet mogelijk, vandaar Brussel! Maar ook omdat de technieken er toch al veel verder zijn. Zo is Brussel het meest vooruitlopend fertiliteitscentrum van Europa. Nog een andere belangrijke reden om naar Belgie uit te wijken is het feit, dat de wachttijden daar veel korter zijn. Dit is voor mij ook erg prettig aangezien mijn biologische klok behoorlijk aan het tikken is. De onderzoeken (bloed/ echo) zouden trouwens wel in Nederland plaatsvinden aangezien dat voor ons qua reistijd niet haalbaar zou zijn.

In begin 2008 hebben we een bijzonder positief gesprek met professor Tournaye gehad en hij wilde proberen met de mogelijke aanwezige zaadcellen van mijn partner (via een TESE behandeling) een zwangerschap (ICSI) tot stand te laten komen. Hij heeft hier goede ervaringen meegeboekt en bij mannen met Klinefelter is het slagingspercentage 25%.
    Een kleine maar toch aanwezige kans! Wij hebben toen besloten voor zowel de ICSI als KID tegaan. Dit omdat we ons reeds hadden ingesteld om KID. Maar ook om geen tijd te verliezen, mochten de zaadcellen van mijn partner het laten afweten.

Na veel negatieve gesprekken in Nederland was er voor het eerst een lichtje in die donkere tunnel. Op 10 juli vorig jaar zijn we met de TESE en tegelijk ICSI/ KID behandeling begonnen. Op 11 augustus van de pick-up van mijn eicellen en tevens de TESE behandeling van mijn partner. Wat reeds bekend was bij ons, werd die dag nog eens bevestigd door de Belgische artsen; het zaad van mijn partner was te zwak. Natuurlijk voor ons wel weer even een klap, maar we hadden het gelukkig al enigszins geaccepteerd. We gingen dus direct over op KID via IVF. Op 15 augustus is het bevruchte eiceltje teruggeplaatst bij mij en al snel bleek ik zwanger te zijn. Echt heel bijzonder voor een 1ste poging, zo vonden ook de artsen. Mijn partner en ik waren in de zevende hemel, alleen konden we het nog niet met iedereen delen. Er brak een spannende en gelukkige periode aan, die op 30 september plotseling werd verstoord door de mededeling in het ziekenhuis dat het hartje van ons kindje niet meer klopte. Heel onwerkelijk op dat moment en we wisten allebei niet wat we ermee aan moesten.

13. Lucille

Lucille Nieuw lid

18 mei 2009
    4
    0
    0
    Zuid-Holland
    Helaas kan ik niet meer verder typen, dus hierbij een vervolg...

Nu had ik een levenloos kindje in mijn buik en ik wilde er eigenlijk zo snel mogelijk vanaf. Dit klopte gewoon niet, en voor mij moest het er zo snel mogelijk uit. Alleen dachten de artsen daar toch anders over. De arts in het ziekenhuis in Nederland, waar ik voor de onderzoeken onder controle stond, wilde het proces natuurlijk laten verlopen. En dus was het wachten op de miskraam. Alleen deze kwam maar niet, ik werd er radeloos van! Ik wilde deze verschrikkelijke emotionele periode afsluiten en verder gaan...maar de artsen dachten hier anders over. Toen ik eigenlijk 12 weken zwanger zou zijn, heb ik samen met het ziekenhuis besloten de miskraam op te wekken met medicatie. Een zeer agressief middel dat in het ziekenhuis werd toegediend en na drie uur was (dacht ik) de miskraam een feit. Ons kindje heeft mijn partner thuis opgevangen en voor onderzoek naar het ziekenhuis gebracht. In de tussentijd ging het met mij behoorlijk mis. Ik kreeg heftige vloeiingen die uren en uren duurden. Uiteindelijk zijn we naar de eerste hulp gegaan en hebben ze mij daar geholpen. Aangezien ik veel bloed had verloren, moest ik ook nog een nacht blijven. Heel fijn allemaal!

Eindelijk dacht ik dat het allemaal achter de rug was, maar niets bleek minder waar te zijn. Bij een controle-onderzoek een week later bleek dat mijn baarmoeder er niet schoon uitzag en vervolgens moest ik twee weken later een curritage ondergaan. Iets wat zo mooi begonnen was, is geeindigd in een nachtmerrie en een zeer zware fysieke en emotionele tijd.

Maar samen besloten we door te gaan!! Zo zijn we afgelopen maand weer begonnen en nu gewoon met KID. Een behandeling die vrij natuurlijk verloopt en dat vind ik erg prettig. Helaas heeft deze inseminatie geen zwangerschap opgeleverd. Weer een teleurstelling, maar we moeten realistisch blijven, dit was was de 1ste poging op deze manier. Nu net weer ongesteld geworden, dus op naar de 3de poging. Wie weet is 3x wel scheepsrecht!

Ik hoop, met jullie ervaringen te kunnen delen! En houd vooral de moed erin!
    Liefs,
    Lucille

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Lucille: welkom hier!
    Wat erg hoe het gegaan is zeg.
    Ik hoop dat jullie snel zwanger mogen zijn en dat het goed mag blijven gaan!
    Gaan jullie verder met IVF-D?
    Kan het niet met IUI-D?

In NL wordt overigens nog wel gewerkt met anoniem zaad.
    Dit is in Barendrecht.

@Lana: nog maar 2 daagjes meis, spannend :D

@Sieb: voel je al iets?

Ik heb even een raar vraagje waar ik al een tijdje mee rondloop :oops:
    Hoe doen jullie het met sex als jullie een inseminatie voor de boeg hebben of net hebben gehad?
    Mag je wel sex hebben de dag voor de inseminatie bijvoorbeeld?
    En de dag na de inseminatie?
    Kan het elkaar niet gaan tegenwerken?
    (het zaad van de donor en het vocht van je man ofso?)
    Hou je er rekening mee dat je een inseminatie krijgt/net hebt gehad of niet?
    Hoop dat iemand me hier antwoord op wil geven, want ik krijg de vraag maar niet uit mn hoofd.

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    dreamer ik hoop dat het snel de 25e is!!!

lucille ik ga morgen naar dr tournaye! ben blij te lezen dat het een prettig gesprek bij jullie was dat geeft weer wat hoop.
    Ik hoop meis dat jullie toch weer snel zwanger zijn van een wondertje.
    xxxx

16. Calimerootje

@ lucille, van harte welkom hier. Maar wat een verhaal. Dikke knuffel voor je. En hopelijk raak je snel zwanger. Duimen draaien hier.

@ sieb, hoe is het met jou? Hier gaat het wat minder lekker als eerst. Vind het op moment nl erg confronterend om zwangere en kinderen (vooral babies) te zien. Hoop dat ik het weer wat positiever kan gaan zien, want wil voorlopig toch nog echt niet opgeven.

@ dreamer; nog minder dan een week wachten voor je eerste afspraak!
    Met betrekking tot je vraag. Wij houden er wel rekening mee. Maar hoeft niet. Je mag voor en na een IUI behandeling alles doen wat je normaal ook zou doen. Maar om het vlak van te voren te doen, vind ik geen fijn idee. Ben dan bang dat ze dat zouden kunnen zien :oops: . En daarna doen we hoe het uit komt zeg maar. Maar nooit op dezelfde dag. Maar is dus puur gevoel.

17. Lucille

Lucille Nieuw lid

18 mei 2009
    4
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Lana; succes bij professor Tournaye vandaag! Ik vind het een bijzonder gepassioneerde en zeer gedreven persoon, die je echt moed geeft en er helemaal voor gaat. Ik hoop, dat jij dit ook zo zal ervaren.

@ Overige dames; bedankt voor het warme welkom!

& Dreamer83; we hebben samen met de professor besloten nu eerst even te gaan voor KID zonder veel hormoonmedicatie, aangezien ik zwanger kan worden en mijn cyclus heel normaal is. Ik spuit alleen pregnyl 1 dag voor de inseminatie en daarna gebruik ik de bekende Utrogestan capsules. Mocht het na deze 2de poging op deze manier niet lukken, dan ga ik wellicht iets anders proberen. Morgen weer bloedprikken (3de dag van mijn cyclus).

18. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Lana: heel veel succes morgen!
    Ik ben zooo benieuwd wat ze gaan zeggen en of ze nog iets kunnen doen voor jullie.
    Mijn duimen draaien meis :D

@Calimero: confronterend he al die buiken en babietjes.
    Je ziet ze overal!
    Ik hoop dat wij binnenkort ook lekker jaloers naar jouw buik mogen kijken meis :D

En ik ben benieuwd of we volgende week eindelijk die psyg eens gaan zien :)
    Zal me eerlijk gezegd niks verbazen dat het weer verplaatst wordt.
    Ik tel dus zelf ook echt niet meer af.
    Deed ik naar de 18e al niet meer, dus de klap van opnieuw een verplaatsing was veel minder.

Ik zou me denk ook niet prettig voelen als zij de resten tegenkomen zeg maar :)
    Komt er eigenlijk na de IUI nog iets uitzetten?
    Of lost dat allemaal op in de bm?
    Wel fijn dat je alles gewoon mag doen, hoef je er om die redenen geen rekening mee te houden iig.

@Lucille: fijn dat je het nu in eigen cyclus gaat doen :D
    En dan IUI toch?
    Waar zijn de Utrogestan bolletjes voor?
    Is dat voor progesteron?
    Of krijg je dat altijd als je Pregnyl hebt gebruikt?

19. jeanne

jeanne Lid

14 mrt 2009
    30
    0
    0
    hoi dames,

@lucille, welkom op deze site, ik hoop dat je snel goed nieuws kunt vertellen. succes met alles.

dreamer, z´n rare vraag is het niet hoor. wij doen het ook 1 dag van te voren niet, omdat ik dat zelf niet zo prettig vindt. en na het insemineren vindt mijn partner het maar een raar idee, dus dan zitten er ook vaak een paar dagen tussen. maar dit is dus allemaal ons eigen gevoel en niet omdat het niet mag.

ik ben net weer in het ziekenhuis geweest voor me pregnyl. en morgen weer insemineren...
    heb wel even over mijn super krampen gehad van de vorige keer. en als ik dat deze keer ook weer heb, gaan we kijken wat we dan moeten doen, omdat dan waarschijnlijk mijn baarmoeder samen trekt en als die super samentrekt duwt ie dus alles weer naar buiten wat wij er net in hebben laten brengen. en jah dan wordt ik dus nooit zwanger.

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    vandaag is het dan zover, ik ben al kotsmisselijk alleen van het opdraaien wat hij nu tegen ons zal gaan zeggen.
    dadelijk mijn mannetje oproepen en tegen half 10 vertrekken .
    er zijn altijd zoveel files bij brussel.
    ik laat straks iets van mij horen.
    liefs lana

Deel Deze Pagina