KID / ECD topic

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ik ben er vanmorgen afgevallen.
    dus weer een nieuwe ronde, donor zo mailen dat het niet gelukt is

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik had gisteren veel problemen met het inloggen dus heb me maar opnieuw aangemeld ( lana)
    Dus bij deze mijn nieuwe naam:)

ricmar wat erg dat het weer niet gelukt is
    xxx

3. Calimerootje

Calimerootje Niet meer actief

@ balen Ricmar dat de duivels toch weer zijn gekomen. Dikke knuffel voor jou!

@ lana; hoe is het met jou? Ff wennen met je nieuwe naam.

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Lana: even een modje een pb sturen, dan heb je je oude naam met al je berichten weer terug.
    Wel zo fijn lijkt me!

@Ricmar: balen meis :(
    Wel lekker korte cyclussen trouwens!
    Ik ga duimen dat de komende ronde raak gaat zijn.

En hoe staat het met de andere dames?
    Ik weet de NOD's niet meer door de weggevallen berichten en missende banners.
    Dus vertel vertel!

5. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    maar wel lekker kort maar ben er niet blij mee dat ze steeds korter worden, ga toch morgen bellen of ik niet aan de pregnyl moet.
    lf is dan wel 12 dagen, maar ja hoop niet dat dit al tekenen zijn van beginnende overgang
    het schij t dat dan je cyclussen ook eerst korter worden en dan ineens veel langer om vervolgens weg te blijven

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Pregnyl is alleen om je ei te laten springen toch?
    Bedoel je niet progestron?

25 dagen is nog niet zo heel kort toch?
    Zeker niet met een LF van 12 dagen.
    Mijn LF is ook altijd 12 dagen en heb er ook cyclussen van 25 dagen tussen zitten.
    Bij een LF van 14 dagen zou dat een 27 daagse cyclus zijn, dus heel normaal.

Zijn er tekenen dat je in de overgang zit dan?
    Neem aan dat ze, bij tekenen ervan, je wel geprikt hebben erop?

7. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    het probleem is dat ik altijd een cyclus had van 28 dagen en nu gaat er elke maand al 1 dag af.
    mijn temp stijgt wel na ei maar ook niet echt hoog, gyn wilde even aan kijken , maar vind dat in ons geval met een donor wel kort door de bocht.
    wel plannen het echt allemaal timing is goed, moeder en oma waren ook vroeg in de overgang en 1 tante was ook al met 35 jaar niet meer ongesteld misschien hem dat er maar eens bij voorleggen.
    kam het tegen op de site vam olvg dat bij een beginnende overgang je cyclussen eerst korter worden en dan langer om vervolgens weg te blijven

daarbij heb ik ook meer haargroei op de kin (had ik nooit last van) wat kan dat dan zijn??

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Gewoon ouder worden?
    Haren op je kin en dat soort onzin hoort daar gewoon bij.
    Weet niet of dat in directe verbinding staat met de overgang.
    Ik heb nog nooit gehoord dat mensen dan eerst kortere cyclussen kregen, ken alleen de verhalen van langere cyclussen.
    Mijn moeder was halverwege de 30 ook al in de overgang, maar ik maak me geen zorgen.

Overigens kan meer haargroei ook op andere dingen wijzen.
    Ik heb er geen last van, maar het kan ook voorkomen bij een schildklierafwijking.

Als je bang bent dat je in de overgang zit en je gyn wil geen bloed prikken erop, dan ga je toch gewoon naar de huisarts?
    Gewoon zorgen dat je antwoord krijgt op je vragen en zodoende je angsten uitsluit.

9. Calimerootje

@ ricmar; ik zou ook nog een keer bij gyn navragen voor extra onderzoek voor de overgang. Zeker als je je daar zorgen over maakt. Maar het kan ook puur toeval zijn dat je nu 3x een cyclus hebt gehad, die steeds één dag korter is. Of had je van te voren altijd cyclussen van 28 dagen?

@dreamer; hoe is het met jou? Zie dat je nog iets meer dan 2 weken op je belafspraak moet wachten. Hoop dat je dan weer wat meer weet.

Ik heb 12 juni mijn testdag. Zit (nog) op de wachtbank. Verder net als altijd tussen mijn eisprong en menstruatie, last van gevoelige tepels. Heb al eens gezocht waar dat vandaan komt en of ik daar ook last van zou hebben als ik zwanger zou zijn. Maar kan dat niet vinden. Iemand van jullie een idee?

10. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    calimerootje
    Ik gebruik al jaren geen pil en kan me niet anders herinneren dat ik eigen lijk altijd de klok er opgelijk kon zetten 28 dagen, echt heel af en toe een kortere cyclus van 27 dagen of een keer 1 van 29 dagen, maar zo kort nee dat ken ik niet van mezelf.
    Ga morgen zeker bellen wat er mogelijk is al was het voor de geruststelling

11. Calimerootje

@ ricmar; goed dat je gelijk actie onderneemt. Was wel fijn dat je zo'n regelmatige cyclus had. Wel balen dat dat nu niet meer zo lijkt te zijn.

Hier cyclussen tussen de 23 en 30 dagen. Dus helaas niet echt regelmatig.

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Calimero: gevoelige tepels komt van het progesteron.
    En dat maak je aan na je eisprong.
    Het is dus geen teken van zwangerschap, maar je kan er wel last van hebben tijdens een zwangerschap.
    Sorry, nou weet je nog niks meer :p
    Spannend hoor, nog 4 daagjes!

Nog 2 weekjes nu, ben benieuwd!
    Als ik er aan denk krijg ik echt een zenuwgevoel in mn buik haha.
    Dus probeer er maar niet aan te denken, anders heb ik straks weer een cyclus van 41 dagen *lol*

@Ricmar: heb je al gebeld?
    Mag je prikken op overgang?

13. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ik heb volgende week dinsdag een gesprek met de gyn.
    en dan ook echo (ws vlak voor eisprong) en we gaan dan verder kijken

14. Calimerootje

@ dreamer, snap wel dat je het spannend vind als je aan die afspraak denkt. Hoop dat die laatste weken wachten snel gaan. En nee weet ook wel dat het niet van een zwangerschap is. Maar dacht als ik wel zwanger zou zijn, dat ik er dan misschien juist geen last van zou hebben. Snappie nog?

@ ricmar; goed dat je volgende week een gesprek met de gyn hebt en een echo. Zal voor je duimen dat alles goed is.

15. Calimerootje

Ben vanochtend ongesteld geworden, dus wij gaan door voor de 7e IUI-d behandeling.

16. pienepien

pienepien Lid

12 jul 2007
    61
    0
    0
    ooh wat verdrietig Calimerootje. Sterkte met het verwerken van de teleurstelling en jezelf herpakken!

17. pienepien

pienepien Lid

12 jul 2007
    61
    0
    0
    Vind het vervelend om een jubelberichtje te plaatsen, het is zo'n contrast met de teleurstelling van calimerootje.

Ik ben zwanger (spontaan). Donorkliniek is afgebeld, wonderen bestaan voor ons dus toch.

18. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Pien gefeliciteerd!
    Hoe kan dit nou?
    Was jouw man dan niet onvruchtbaar?
    Vertel vertel :D

@Calimero: balen meis :(
    En als antwoord op je vraag: nee als het wegblijft is het geen teken van zwangerschap.
    Je hebt na je ei progestron en dat heb je in je zwangerschap ook.
    Het kan de ene keer wel en de andere keer geen kwaaltjes geven.
    Het is dus echt elke keer afwachten geblazen.
    Meis, ik ga duimen dat ronde 7 geluk gaat brengen.
    Ze zeggen lucky number 7 toch!

19. Calimerootje

@ Pien; GEFELICITEERD!!! Helemaal geweldig toch. En spontaan, wat leuk. Ben superblij voor jullie.

@ dreamer; dank je wel voor je uitleg. Dan blijft het elke maand gewoon afwachten.

Hier gaat het eigenlijk wel. Ga er steeds maar vanuit dat het toch niet zo is, dan valt het niet zo hard tegen. Alhoewel ik me dan ook weer afvraag of het beter zou zijn om er positiever tegenover te staan. Blijft moeilijk.

Heb al gebeld voor een nieuwe afspraak: vrijdag 19 juni, 11.20uur.

20. pienepien

pienepien Lid

12 jul 2007
    61
    0
    0
    Man was verminderd vruchtbaar, wel zaad maar het zwom niet. Eerst was er helemaal geen zaad zelfs. In de hypofyse worden bij hem geen hormonen aangemaakt dus hij moest zelf pregnyl en menopur spuiten om de zaadproductie op gang te krijgen. Binnen 3 maanden zou er iets moeten gebeuren en er had na 6 maanden resultaat moeten zijn. Dat was er niet voldoende, zelfs niet na 1,5 jaar. Vandaar de donorplannen. En toen bleek ik ineens zwanger, een toevalstreffer denken we. Het is wel echt van mijn man hoor ;)

Deel Deze Pagina