Moet as woensdagmiddag naar het behandelcentrum. Dan wordt een afspraak met het ziekenhuis gemaakt voor de HSG (tussen dag 7 en 11).
Net terug v/h behandelcentrum. Eigenlijk belachelijk dat ik alleen om twee afspraken te maken voor de HSG en voor de follikelmeting voor het plannen van IUI, helemaal daarheen moet rijden. Maar goed, is allemaal gelukt. As woensdag 11.30uur is de HSG in het ziekenhuis en als ik geluk heb kijkt die arts (werkt ook in het behandelcentrum) gelijk hoe ver ik ben of we dan de IUI kunnen plannen. Wil hij dat niet doen, moet ik 's avonds nog naar het behandelcentrum. Dus leuk dagje wordt het Ow ja, uitslag van de chlamydia was negatief, dus goed!
Spannenddddd Calimero! Ik ga duimen dat alles gewoon goed is meis en dat je meteen door kan voor de IUI. Extra vruchtbaar de komende 3 rondes, dus dat gaat helemaal goedkomen meis! 2009 gaat jullie jaar worden!!!
Hoop dat je gelijk krijgt Dreamer. Gelukkig is mijn man woensdag vrij, aangezien we 's avonds een bruiloft van vrienden hebben. Normaal ga ik altijd alleen, maar nu dus wat extra steun. En sowieso hebben we deze cyclus nog een IUI, dat gaat (gelukkig) gewoon door. Elif, lees nu pas je onderschrift; wat goed dat jullie groen licht hebben voor de TESE-ICSI. Nog ff afwachten en dan kunnen jullie ook vooruit! Ga zeker duimen.
Bij ons moet de partner mee als je voor de IUI komt, is dat bij jullie niet dan? Al zenuwachtig voor woensdag? Wel fijn dat je man meegaat, het lijkt me heel zwaar om die behandeling alleen te moeten doorstaan. @Sikki: ik las in een ander topic je onderschrift. Dinsdag een gesprek hoe het verder moet? Meis, ik ga heel hard voor je duimen dat je lichaam nog genoeg tijd heeft voor nog een poging. Laat je weten hoe het is gegaan? Voor alle dames hier die KID doen: En zéker voor alle dames/mannen die nog twijfelen over geheimhouding of openheid: Lees het boek KID kind van Caja Cazemier. Ik huil tranen met tuiten om alle herkenning in het boek. Het moet gewoon geschreven zijn door iemand die er werkelijk mee te maken heeft gehad, want de gevoelens/gedachtes kloppen. Het is heel confronterend soms, maar het geeft me wel het gevoel dat we het goed doen. Ik heb hem nog niet uit (vanavond wel) maar ik weet nu al dat ik het heel vaak ga lezen. En misschien zelfs aan mn familie laat lezen wanneer we zwanger zijn. Het is een kinderboek trouwens, dus geen zware kost. Maar de gevoelens die erin voorkomen zijn echt heel herkenbaar als je in dit traject zit. Ik vind het echt een aanrader!
Goede tip van het boek, misschien dat ik binnenkort wel ga kijken. Blijft een gevoelig punt hier in huis. En heb ook geleerd dat je soms de mening van een ander ook moet respecteren. In ons geval doe ik dat maar (geheimhouding). Hoe graag ik het op sommige momenten ook anders zou zien. Maar mijn man is me teveel waard. Zie (nog) niet echt op tegen het onderzoek. Ben wel wat gewend (vaak darmonderzoek gehad). En idd fijn dat mijn man mee kan. Bij ons hoeft de man niet mee bij een IUI. Ook niet bij de gesprekken perse. Ik ben daar wel blij om, aangezien ik makkelijk voor, na het werk of op een vrije dag kan gaan (werk onregelmatig). Mijn man zou dan een hele vrije dag op moeten nemen (en dat elke maand). Ik vind het goed te doen alleen, stelt echt niets voor. Op dat moment dan hè. Soms gaat er een vriendin mee (beste vriendin weet wel hoe en wat), maar meestal ga ik alleen. Liggen genoeg tijdschriften daar en de radio staat aan, dus wachten is niet erg. Maar waarom is dat bij jullie wel verplicht? En waar gingen jullie ook alweer heen? Fijn weekend!
Een beetje laat met mijn reactie maar internet heeft eruit gelegen... Calimero en Sikkie wat ontzettend verdrietig dat het mislukt is! Nu hopen op de verdere onderzoeken en een goede uitslag daarvan. In de week van mijn clomid hadden we een bruiloft van hele goede vrienden. Zij weten alles, vanaf we te horen kregen dat er bij mijn man geen zaadcellen aanwezig waren tot al het verdriet en stress en hoop bij de volgende onzoeken en keuzes die we gemaakt hebben. Overdag bij de bruiloft een heel gezellige dag gehad. s´Avonds staan we daar gezellig met andere vrienden in het begin vh feest word er op eens met beschuit met muisjes rond gegaan. Ik zie het nog voor me! Ik moest een aantal keer slikken maar voelde de tranen al opkomen. God wat baalde ik van mezelf op dat moment. Toen vroegen mensen, die ook van de situatie afweten, aan ons gaat het moet ook moeilijk zijn enz. Tja toen kwamen de tranen. Wat was ik over de zeik zeg. Uiteindelijk hebben we buiten besloten om stilletjes te gaan en het feest gezellig te laten blijven vol blijschap. Ik ben boos op hun omdat ik het gevoel heb dat ze ons verdriet niet serieus nemen. Als ze nu even hadden gebeld van te voren om te vertellen dat ze dat gingen doen dan had ik de eerste schrik al te boven kunnen zijn en had het niet zo hoeven te gebeuren. Tja ze waren zo bezig met hun eigen geluk aldus hun. Het is allemaal wat!!! Gister de 5de IUI gehad. Maar weer afwachten... Dikke kus voor iedereen, en dames ik kan het niet genoeg zeggen maar wat heb ik veel aan jullie!!!
@Calimero: dat boek is echt een boek voor jouw man. Het is geschreven vanuit het gevoel/inzicht van een kind. Zij weet dus niet dat ze via KID is verwekt en komt daar op 16 jarige leeftijd achter. Het verhaal is precies zoals het in de werkelijkheid ook gaat, want heb dit soort verhalen vaak genoeg op internet gelezen. Ik heb het op marktplaats voor 5 euro inc verzenden gekocht, dus het is geen kostenpost. Maar jeetje wat lijkt me dat moeilijk als je niet allebei op 1 lijn zit wat dit betreft. Ik ben echt heel blij dat wij voor openheid gaan kiezen. We houden nu alles geheim en dat is zoooo zwaar. Dat zou ik echt geen levenlang volhouden. Ik hoop dat het jou minder zwaar zal vallen. Bij ons moet je zowel met de gesprekken als de behandelingen samen komen. Wij zouden ook niet anders willen en waren echt verbaasd dat dit gezegd werd. Ik kan me niet voorstellen dat je dit niet samen doet. Het is allemaal al zo onpersoonlijk, onromantisch, zo niet samen. Als je dit dan ook nog eens los van elkaar doet, dan zou ik helemaal het idee hebben dat het niet het kindje van ons samen is. Het gaat om jullie kind, dat doe je toch samen? Mijn man gaat zelfs het zaad inspuiten, zo voelt het nog meer van ons samen. Maar dit is mijn (onze) mening en inzicht. Wij lopen bij het MCK. En bij de gesprekken moet de partner mee ivm alle gegevens die je moet opgeven. En bij de behandeling, omdat het toch geestelijk wel zwaar is. Het is niet niks dat je daar in je blootje met je benen wijd ligt, dat er iemand zaad van een andere man in jouw intieme delen spuit. Plus dat het de geestelijke band versterkt als je het samen doet. Maar wat ik al schreef, wij willen het niet anders, dus voor ons is het geen verplichting. @Sieb: jeetje wat zal dat een klap geweest zijn zeg! Als eerste van zij wel en dan ook nog eens de klap van het niet serieus genomen voelen. Kn me goed voorstellen dat je stilletjes weg bent gegaan. Ik hoop dat het de vriendschap niet (teveel) geschaad heeft. Dikke knuff meis! Ik ga weer duimen voor je! Over 2 weken een mooie posi test
@sieb; dikke knuffel. Wat erg dat dat op zo'n manier ging. Helemaal geen rekening met jullie gevoelens gehouden. Snap je gevoel helemaal. Hoop zo dat je over 2 weken een dikke vette positieve test in handen hebt. @dreamer; ik ervaar de behandelingen helemaal niet als zwaar. Tenminste niet het moment van inbrengen. Om het romantisch te houden tussen ons, wil ik niet eens dat mijn man me zo ziet liggen. En zie het ook niet voor me dat hij het zaad zou inbrengen. Maar als dat voor jullie wel goed voelt, moet je dat ook zeker gaan doen. En is het gewoon fijn. Ik bel mijn man altijd als ik weer in de auto zit na een IUI en vertel hoe het is gegaan. Daarna hebben we het er thuis ook weer over. Met de eerste gesprekken moesten we ook samen komen, dat was ook goed en fijn. Maar verder vind ik het zo prima.
Gister de HSG gehad. Viel erg mee. Deed wel ff pijn, maar is zo kort, was goed te doen. En de uitslag was goed! De vloeistof liep goed door. Arts had van tevoren follikelmeting gedaan en vandaag is al de dag dat ik terug mag voor IUI. Het ligt eraan welke arts ik heb of wel of niet besproken wordt hoe verder.
oooh wat goed calimerootje, wel minder dat het ff pijn deed. maar geweldig dat je zo'n goed nieuws hebt gehad! op naar de volgende iui! xxx
nou ik ben terug, was een heel interessant maar vermoeiend gesprek. ik moet de 21e dag van mijn volgende cyclus in september beginnen met suprefact te snuiven( neusspray) De pil hoefde niet hadden ze afgesproken, en dan ongeveer 2 a 3 weken daarna moet ik fostimon beginnen te spuiten. Dit was een nieuw medicijn hetzelfde ongeveer als gonal f. Dus zei ze je schattings startdatum is dan rond 15 oktober, het kan iets vroeger of later zijn, maar daar moeten we aan denken!
@Calimero: jeeeeej wat fijn dat alles goed doorliep zeg! Pak van je hart zeker? Fijn ook dat de pijn te doen was. Succes vandaag bij de IUI, ik hoop dat je de juiste arts hebt zodat je meteen hoort hoe en wat verder. Extra vruchtbaar nu, dus ik ga extra duimen voor je
@ dreamer; ben er idd erg blij mee. Nu maar hopen dat dit net genoeg is. @ elif; fijn dat het een goed gesprek was. En 15 oktober is toch heel netjes. Of had je zelf eerder gehoopt/verwacht?
@ elif, dat is dan een mooi voordeel. Had gelukkig onze eigen arts. Dus kon meteen vragen hoe verder. Doen nu 3x IUI zonder hormonen, dus na deze cyclus nog 2x. Daarna krijg ik hormonen. Welke enzo hebben we het niet over gehad, dat vind ik tzt tijd genoeg. Verder hou ik me extra goed vast op het wachtbankje. Nog 16 dagen geduld hebben.
Ow Calimeroo, super fijn dat het mee viel... En nu zitten we samen op het wachtenbankje... Volgende week weet ik meer.... Elif fijn en super spannend... Mijn duimen maken weer overuren! Kus!!!
@ Sieb, ik duim extra hard dit keer voor je. Hou je je goed vast? Ikke wel, heb me goed geinstalleerd met tijdschriften, chocolade en cola light. Ga hier voorlopig niet weg